Norta B-5040

Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Golvas schreef: 30 mar 2021, 10:44
Je moet je huiswerk maken voor je mensen beschuldigt van onwaarheden te posten ... de Norta B-5040 is uitgerust met een Intuvia display, niet met een Kiox of Nyon waarnaar jij linkt : https://www.norta.be/nl/speedelec/b-500 ... -speedelec

De Intuvia biedt dan ook geen enkele bescherming.
[/quote]

Ja ik zie het nu, excuus. :oops:
Ik had niet gedacht dat ze op dit model niet op zijn minst een kiox zouden plaatsen. De technologie ligt bij Bosch op de plank en ze laten het achterwege....
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kiox en Nyon zijn duurder. De scherpe prijs van de B-5040 moet ergens vandaan komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Georgio schreef: 30 mar 2021, 10:51 Ja ik zie het nu, excuus. :oops:
No problem, was ludiek bedoeld ... :ay

Bij R&M heb je de mogelijkheid om je SP te configureren, daar hoort een upgrade van de cockpit tot de mogelijkheden (op de website van Norta is daar geen info over te vinden) ... de meerprijs voor een Kiox (bij R&M dus !) = € 152,90 en de meerprijs voor een Nyon = € 304,90.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jiver
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2021, 13:57
Locatie: Herenthout
Merk SP: Norta B-5040
Km-stand: 5200

Ik heb de mijne nu bijna een jaar in bezit met 5200km op de teller. Wat al eerder geschreven is in dit topic klopt grotendeels. Uiteindelijk is dit een fiets voor mensen die het nog sportief willen houden. Het gaat uiteraard sneller, maar trappen is de boodschap. En inderdaad, om de toegelaten snelheid van 45km/h te halen moet je alles meehebben. De computer onthoud de max snelheid en die staat momenteel op 48km/h. Alleen...zoals bij de meeste auto's liegt de snelheidsaanduiding, in dit geval ongeveer 3,5km/h. Die 48 heb ik ook maar gehaald bij het afdalen van een brug en met 5 beaufort in de rug. Het is mij nadien ook niet meer gelukt. Het systeem is ook zo ingesteld dat de motorondersteuning stopt bij 45km/h...op de display, dus eigenlijk al bij 41.5km/h werkelijke snelheid.
Voor mij maakt het niet veel uit, mijn gemiddelde ligt rond de 32 à 33 en gezien het traject (Doorheen Antwerpen + de voetgangerstunnel) is dat normaal. Verder is dit een zeer robuuste en degelijke fiets waarin toch wel wat tijd en research aan voorafgegaan zijn. Vergelijken met de performance van bvb een Stromer vind ik dan weer niet helemaal correct. Een verschil van 12V in aandrijvingsysteem is niet weinig, dus logisch dat die soepeler rijden.
Dit zijn de doorslaggevende redenen die mij naar de Norta hebben geleid:
- Ik zocht een SP die die toch nog wat beweging van de berijder vroeg.
- Ik wou een riemaandrijving.
- Dubbele batterij standard.
- De fabrikant is op 10min afstand van mijn deur, mocht er zich een groot probleem manifesteren.

Ik werk nog halftijds en rijd maandelijks 10 keer de afstand van 76km(Heen en terug). Nog 2 jaar tot het pensioen, maar zelfs dan denk ik dat ik de fiets toch ga houden. Vermoedelijk zal het beste van de batterijen achter de rug zijn, maar ik vermoed dat bij vervanging, de fiets nog jaren zal meegaan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het ligt niet aan die 36V, het is perfect mogelijk om daarmee 45 km/h te halen. Met mijn fiets gaat dat ook meer dan prima (vergelijkbaar met een 2017 ST1x, die wel op 48V werkt).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jiver
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2021, 13:57
Locatie: Herenthout
Merk SP: Norta B-5040
Km-stand: 5200

Uiteraard haal je met 36V ook 45km/h, ik wil enkel zeggen: Als er in de Norta een 48V motor/batterij wordt geplaatst, dan zou het mij zeer verbazen, mocht dat geen verschil geven in performantie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jiver schreef: 20 aug 2021, 13:20 Uiteraard haal je met 36V ook 45km/h, ik wil enkel zeggen: Als er in de Norta een 48V motor/batterij wordt geplaatst, dan zou het mij zeer verbazen, mocht dat geen verschil geven in performantie.
Ligt aan het vermogen van de motor, in dit geval niet aan de spanning.

Een hogere spanning maakt het wel makkelijker om bij hogere snelheden een hoog vermogen vast te houden, en je hebt volgens mij een minimale spanning nodig om een bepaalde snelheid te halen. Maar 45 km/h is met een 36V motor prima te halen.

Het probleem bij jou is het 350W Bosch systeem. Zou je er een 36V GoSwiss achterwielmotor in hangen dan ga ook jij als een speer naar 45 km/h (als je niet teveel wind tegen hebt).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jiver
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2021, 13:57
Locatie: Herenthout
Merk SP: Norta B-5040
Km-stand: 5200

Je hebt een punt, I rest my case.
Jiver
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2021, 13:57
Locatie: Herenthout
Merk SP: Norta B-5040
Km-stand: 5200

Blijkbaar heeft Bosh Performance Line Speed intussen een vermogensupdate gehad.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, heb ik getest, ze zijn weer een klein beetje beter (en stiller) geworden maar het zet nog steeds geen zoden aan de dijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie