Trefecta RDR

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 10 jun 2021, 19:44 In Nederland is in heel 2019, 2020 en in de eerste vier maanden van 2021 geen enkele Trefecta speed pedelec op kenteken gezet.

Bron: verkoopcijfers van de RAI Vereniging:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 478#p93478
Ja, maar dat moet je natuurlijk niet geloven! Dat forum staat helemaal vol met onzin :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat deze FM (tevens dealer van Stromer, Koga en Gazelle speed pedelecs) glashard tegen me heeft staan liegen...?

TrefectaRider reageert ook al niet op vragen over de wettelijke status van z'n bike.


Nou krijg ik er zin in. Ik ga Trefecta binnenkort ook eens bellen :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het is helaas niet te zien of (en welke) nummerplaat erop hangt ... :bn:

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 11 jun 2021, 09:41 Het is helaas niet te zien of (en welke) nummerplaat erop hangt ... :bn:
Te kort voor een gele Nederlandse bromfietsplaat.

Mevrouw draagt ook geen helm.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Alsje op hun facebook pagina kijkt vind je 2 fotos van de dame op de RDR. In beide kan je het kenteken niet zien, wel fotos gemaakt in NL. idd. geen helm enzo. Ook op de promotiefilm van koningsdag, geen helm of kenteken...... Verder wel op strand van zandvoort en andere NL fietspaden, alles zonder kenteken.
Faerveren
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2021, 17:42
Locatie: regio Eindhoven

Stromeur schreef: 10 jun 2021, 19:44 Hoe lang wordt de Trefecta RDR al aangeboden op de consumentenmarkt?
Pas sinds eind 2020 volgens Indiegogo?
Klopt, rond die tijd kregen wij crowdfunders een bericht dat de eerste RDR's verscheept zijn. Ik vermoed dat een typegoedkeuring te kostbaar geweest zal zijn voor een kleine serie en Trefecta ervan af gezien heeft. Ze vertelden mij dat ik de enige klant was die een RDR met kenteken wilde.
Stromeur schreef: 10 jun 2021, 19:44 In Nederland is in heel 2019, 2020 en in de eerste vier maanden van 2021 geen enkele Trefecta speed pedelec op kenteken gezet.

Bron: verkoopcijfers van de RAI Vereniging:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 478#p93478
:ay
Stromeur schreef: 10 jun 2021, 22:52 Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat deze FM (tevens dealer van Stromer, Koga en Gazelle speed pedelecs) glashard tegen me heeft staan liegen...?
Nou, met bovenstaande info lijkt het er wel op. Hij mag blij zijn dat je zijn link hebt weggehaald :lol:
mrstrom schreef: 11 jun 2021, 12:13 Alsje op hun facebook pagina kijkt vind je 2 fotos van de dame op de RDR. In beide kan je het kenteken niet zien, wel fotos gemaakt in NL. idd. geen helm enzo. Ook op de promotiefilm van koningsdag, geen helm of kenteken...... Verder wel op strand van zandvoort en andere NL fietspaden, alles zonder kenteken.
Die ga je niet vinden als ik Trefecta moet geloven.

Er is wel een uitzondering in de Europese regelgeving die zegt dat e-MTB's niet over een typegoedkeuring hoeven te bezitten: https://www.tweewieler.nl/fietsen/nieuw ... 1618136139 (achter paywall, 1 artikel per maand) In de UK hebben ze dat op nationaal niveau al dichtgetimmerd: https://www.bike-eu.com/laws-regulation ... s-10134561
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Faerveren schreef: 11 jun 2021, 14:32 Er is wel een uitzondering in de Europese regelgeving die zegt dat e-MTB's niet over een typegoedkeuring hoeven te bezitten
Aha, dus dáár zit de loop-hole voor Trefecta's:

E-MTB's - elektrische mountainbikes die 'bedoeld' zijn voor off-road gebruik (noppenbanden eronder en een sticker 'off-road' erop) - zijn uitgesloten van de typegoedkeuring. De maximum snelheid van 45 km/u bij een maximaal vermogen van 4kW voor speed pedelecs is daarom niet van toepassing op e-MTB's, je mag er zo hard mee als je wil.

Maar er schijnt echter nergens te staan dat je met een e-MTB niet de openbare weg op mag?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 11 jun 2021, 15:09 Maar er schijnt echter nergens te staan dat je met een e-MTB niet de openbare weg op mag?
Hij voldoet niet aan de voorwaarden gesteld aan een SP en hij voldoet niet aan de voorwaarden gesteld voor een e-bike.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier klopt dus ook niks van:

https://www.trefecta-rdr.com/about-tref ... ility/faq/
IS IT ROAD LEGAL?

The Trefecta is road legal when purchased in Pedelec or Speed Pedelec mode. This is a European Type approval that also is recognised in Australia and Switzerland.

Once the customer has bought the Trefecta in a road legal version (Pedelec or Speed Pedelec) the customer is responsible for the registration and obtaining the license plate. In the Benelux this can be arranged by our partner Louwman Exclusive. Our future distribution partners will be able to provide the same service.
Maar die 'modes' zijn helemaal niet te bestellen in de online bestelmodule van Trefecta.

Wél bij de dealer die ik gisteren sprak en die beweert er ook al meerdere op kenteken te hebben verkocht :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Simpel toch dan! Ga naar deze dealer en laat ‘m het kenteken aanvragen. Negens verder over praten. Na een week moet dan wel helder zijn of het is gelukt.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie