Daar komt het op neer ja, volgens hen was ik de enige klant die een kenteken wilde. Er zijn helaas nooit duidelijke afspraken op papier gezet, want ik ben er met teveel vertrouwen ingestapt. Als ik TrefectaRider hoor over zijn ontmoeting proef ik hetzelfde enthousiasme als ik in het begin. Veel beloftes en mooie verhalen, maar het is geëindigd met de crowdfund teleurstelling die je 9 van de 10 keer hebt. Ik geloofde er teveel in, een speed pedelec van NL'se bodem die ff de Stromer van de kaart veegt qua kwaliteit en comfort.
Daar heb ik ooit een mail naar gestuurd met de vraag of ze er een aanbieden met kenteken. Niks teruggekregen. Ik vraag me af of ze ooit een Trefecta verkocht hebben.
Een middenmotor met riem en een (traploze) versnellingsnaaf is mijn ideaal qua fietservaring en onderhoud. Alleen met de huidige technieken zou ik er niet aan beginnen, of dan tenminste een Rohloff met sterke ketting. De Gates tandwielen/riemen zijn te zwak voor deze krachten imo en de Enviolo heeft maar een opgegeven levensduur van 20.000km. Met een TQ 920W motor zit je boven wat is toegestaan volgens de specificaties van de Enviolo, en een TQ 500W wil niet lekker met het gewicht van de RDR vind ik.
Na dit verhaal over Gates heb ik hun riemen niet zo hoog zitten: http://www.sintchristophorus.nl/gates-v ... en-beetje/ Niet bewezen dat Gates met opzet naar iets inferieurs is gegaan, maar met een monopolie positie krijg je al snel dit soort dingen.