Trefecta RDR

TrefectaRider
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2021, 20:20

Hi,

Ik heb sinds een paar dagen mijn niewste ebike opgehaald: de Trefecta RDR. Na een stromer te hebben gehad is dit toch nog echt een niet normale experience. Jullie hebben vast nog niet eerder van dit merk gehoord, ik ook niet tot een paar weken geleden maar ze maken blijkbaar al jaren top performance ebikes. Mijn nieuwe Trefecta RDR heeft zelfs ook ABS wat blijkbaar voor het eerst in een ebike is. Zo ziet mijn Trefecta RDR eruit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom, en jawel, wij kennen Trefecta! Leuk dat jij er eentje hebt.

Kom maar op met die foto's en je ervaringen :ay

Klik op "Plaats reactie" (of als je een huidige bijdrage wilt editten op het potlood "wijzig bericht").
Klik onder het berichtveld op het tabblad "Bijlagen".
Klik op "Bestand toevoegen" en kies de te uploaden afbeelding op je computer/telefoon.
Klik in het vak van je bijdrage op de plek waar je de afbeelding toe wilt voegen.
Klik op "Plaats in Tekst".

Of plaats je foto op een externe, openbare locatie en plaats hier de link.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
TrefectaRider
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2021, 20:20

Ah ja, ik zie nu dat jullie het al vaker in de forum over Trefecta hebben gehad. Ben gelukkig dus niet de enige. Ben trouwens niet normaal blij ermee. Ben namelijk hartelijk verwelkomd op hun zaak waar de oprichter mij persoonlijk meer verteld heeft over Trefecta en hun historie. Ik stond verbaast hoe doordacht hun ebikes waren. Heb meerdere testritten mogen maken en niks anders dan pure kwaliteit, was meteen verkocht. Hier een foto van mijn rit vanaf hun zaak in Hillegom naar Den Haag:
9BE4B4B2-799B-4298-8FAB-FCE81F04B71D.jpeg
9BE4B4B2-799B-4298-8FAB-FCE81F04B71D.jpeg (5.26 MiB) 2114 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gave bike hoor.
Is dit een 45km/u speed pedelec? Ik zie geen kenteken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Knappe foto ! ... maar ik zie geen doeltreffende spatborden, geen achterlicht, geen stoplicht, geen toeter, geen bagagedrager, geen slot ...
TrefectaRider schreef: 27 apr 2021, 23:11 niks anders dan pure kwaliteit
Kan je pas na een paar jaar over oordelen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De speed pedelec variant van de Trefecta RDR wordt - door een Nederlandse dealer tenminste - geleverd met langere spatborden, bagagedrager, achterlicht/remlicht, kenteken etc. Dan heeft-ie een 500W motor.

Diezelfde dealer biedt 'm ook als offroad variant aan met 900W motor en zonder kenteken. Niet toegestaan op de openbare weg.

Maar hij bestaat ook met 250W motor. Is dat dan een 25km/u e-bike?


Ik heb geen idee naar welke variant we hier kijken, maar ik zie zeker geen sp-kenmerken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Mooie fiets hoor. Voor een 25km/u ding ziet ie er wel wat over de top uit. Achterlicht zit aan de kant van de riem, op dat beugeltje?

Voor een SP zou het wel een beste fiets zijn. Val je misshcien wat meer op tussen de auto's dat ze je eerder als "brommer" inschatten.

Maar eerste vraag tegen welke versie kijken we ? En tweede welke range haal je eruit in de praktijk?
Faerveren
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2021, 17:42
Locatie: regio Eindhoven

Stromeur schreef: 28 apr 2021, 21:43 De speed pedelec variant van de Trefecta RDR wordt - door een Nederlandse dealer tenminste - geleverd met langere spatborden, bagagedrager, achterlicht/remlicht, kenteken etc. Dan heeft-ie een 500W motor.
Heeft de dealer jou dat zelf verteld? Ik ben vrij zeker dat er nooit een Trefecta met typegoedkeuring is gekomen, anders hoor ik het graag.

Mijn ervaring met Trefecta en hun RDR is helaas niet positief. Ik heb meegedaan met hun crowdfunding met de toezegging dat er een variant met typegoedkeuring zou komen. Nooit gebeurd. Nu zit ik met een dure ebike zonder kenteken die bedoeld was voor woon-werkverkeer. Als ik meer tijd heb ben ik van plan een individuele goedkeuring bij de RDW te doorlopen, maar afgezien van de hoge kosten (>1500 Euro) denk ik dat het niet zo makkelijk is. Mijn versie hebben ze op verzoek uiteindelijk wel uitgerust met bagegedrager, L1e-b verlichting, claxon, remlicht, zijspiegel etc. Om de kans op een succesvolle RDW doorloping te vergroten..

Ik zie dat ze TrefectaRider een versie met de Magura voorvork hebben gegeven. Dat moet dan een vroeg/prototype model zijn want tijdens de crowdfunding is Trefecta overgestapt naar Manitou. Magura is namelijk gestopt met hun voorvorken. Momenteel heeft het Trefecta mij al zoveel stress en gedoe opgeleverd dat ik dit project voorlopig in de ijskast zet. Dure les. Mocht er iemand interesse hebben in mijn kentekenloze Trefecta, hij mag met grote korting weg :roll:

Lang verhaal kort: geen optie als speed pedelec.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat verklaart in elk geval waarom ik de informatie op de Trefecta website zo wazig vind.
Faerveren schreef: 06 jun 2021, 19:16
Stromeur schreef: 28 apr 2021, 21:43 De speed pedelec variant van de Trefecta RDR wordt - door een Nederlandse dealer tenminste - geleverd met langere spatborden, bagagedrager, achterlicht/remlicht, kenteken etc. Dan heeft-ie een 500W motor.
Heeft de dealer jou dat zelf verteld? Ik ben vrij zeker dat er nooit een Trefecta met typegoedkeuring is gekomen, anders hoor ik het graag.
Niet gezegd, wordt wel aangeboden op de website. Je kunt bij 'motor vermogen' kiezen voor "500W speedbike met kenteken".
Maar als ik jou zo hoor kunnen ze die helemaal niet leveren.

Link verwijderd.
Faerveren schreef: 06 jun 2021, 19:16 Mijn ervaring met Trefecta en hun RDR is helaas niet positief. Ik heb meegedaan met hun crowdfunding met de toezegging dat er een variant met typegoedkeuring zou komen. Nooit gebeurd. Nu zit ik met een dure ebike zonder kenteken die bedoeld was voor woon-werkverkeer.
Was je verplicht om er eentje zonder typegoedkeuring af te nemen?
Faerveren schreef: 06 jun 2021, 19:16 Lang verhaal kort: geen optie als speed pedelec.
Blijft jammer zeg..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

TrefectaRider schreef: 27 apr 2021, 22:39 Ik heb sinds een paar dagen mijn niewste ebike opgehaald: de Trefecta RDR. Na een stromer te hebben gehad is dit toch nog echt een niet normale experience.
Van derailleur naar Enviolo, van achterwielmotor naar middenmotor ... dat is inderdaad een niet normale experience ... heb je ondertussen ook wat meer concrete info / foto's of kwam je gewoon reclame maken ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie