Trefecta RDR

Faerveren
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2021, 17:42
Locatie: regio Eindhoven

Stromeur schreef: 06 jun 2021, 20:39 Was je verplicht om er eentje zonder typegoedkeuring af te nemen?
Daar komt het op neer ja, volgens hen was ik de enige klant die een kenteken wilde. Er zijn helaas nooit duidelijke afspraken op papier gezet, want ik ben er met teveel vertrouwen ingestapt. Als ik TrefectaRider hoor over zijn ontmoeting proef ik hetzelfde enthousiasme als ik in het begin. Veel beloftes en mooie verhalen, maar het is geëindigd met de crowdfund teleurstelling die je 9 van de 10 keer hebt. Ik geloofde er teveel in, een speed pedelec van NL'se bodem die ff de Stromer van de kaart veegt qua kwaliteit en comfort.
Stromeur schreef: 28 apr 2021, 21:43 Maar als ik jou zo hoor kunnen ze die helemaal niet leveren.

Link verwijderd.
Daar heb ik ooit een mail naar gestuurd met de vraag of ze er een aanbieden met kenteken. Niks teruggekregen. Ik vraag me af of ze ooit een Trefecta verkocht hebben.
Golvas schreef: 06 jun 2021, 21:06 Van derailleur naar Enviolo, dat is inderdaad een niet normale experience ... heb je ondertussen ook wat meer concrete info / foto's of kwam je gewoon reclame maken ?
Een middenmotor met riem en een (traploze) versnellingsnaaf is mijn ideaal qua fietservaring en onderhoud. Alleen met de huidige technieken zou ik er niet aan beginnen, of dan tenminste een Rohloff met sterke ketting. De Gates tandwielen/riemen zijn te zwak voor deze krachten imo en de Enviolo heeft maar een opgegeven levensduur van 20.000km. Met een TQ 920W motor zit je boven wat is toegestaan volgens de specificaties van de Enviolo, en een TQ 500W wil niet lekker met het gewicht van de RDR vind ik.

Na dit verhaal over Gates heb ik hun riemen niet zo hoog zitten: http://www.sintchristophorus.nl/gates-v ... en-beetje/ Niet bewezen dat Gates met opzet naar iets inferieurs is gegaan, maar met een monopolie positie krijg je al snel dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Faerveren schreef: 06 jun 2021, 22:03 Daar heb ik ooit een mail naar gestuurd met de vraag of ze er een aanbieden met kenteken. Niks teruggekregen. Ik vraag me af of ze ooit een Trefecta verkocht hebben.
Ik denk dat je gelijk hebt. Dinsdag zijn de open. Ik zal ze eens bellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Faerveren schreef: 06 jun 2021, 22:03 Daar komt het op neer ja, volgens hen was ik de enige klant die een kenteken wilde. Er zijn helaas nooit duidelijke afspraken op papier gezet, want ik ben er met teveel vertrouwen ingestapt. Als ik TrefectaRider hoor over zijn ontmoeting proef ik hetzelfde enthousiasme als ik in het begin. Veel beloftes en mooie verhalen, maar het is geëindigd met de crowdfund teleurstelling die je 9 van de 10 keer hebt. Ik geloofde er teveel in, een speed pedelec van NL'se bodem die ff de Stromer van de kaart veegt qua kwaliteit en comfort.
Ja, soms is de wens de moeder van de gedachte. En als een fabrikant dan ook nog handig op dat sentiment inspeelt.. Jammer en een hele dure kat in de zak dus. Ik volg het merk ook al jaren met verhoogde belangstelling.

Ik snap nog steeds niet wat Trefecta dan nu werkelijk verkoopt. Als 25km/u e-bike zijn Trefecta's - zoals mrstrom terecht aangeeft - totaal over de top. En neem je er eentje die harder kan, dan is het dus een e-MTB/e-motorfiets waarmee je niet op de openbare weg mag? Dan blijft alleen de hebbeding-status over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Faerveren
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2021, 17:42
Locatie: regio Eindhoven

Stromeur schreef: 06 jun 2021, 22:47En neem je er eentje die harder kan, dan is het dus een e-MTB/e-motorfiets waarmee je niet op de openbare weg mag? Dan blijft alleen de hebbeding-status over.
Gezien de visie en marketingstrategie van Trefecta denk ik dat ze vooral die 'happy few'-markt willen bedienen. Zoals TrefectaRider al aangaf, je bent een blikvanger op de weg. Toen ik rondreed ben ik regelmatig aangesproken om vervolgens voor gek te worden versleten gezien de prijs :lol:

Op de ontwerpkeuzes en kwaliteit van de Trefecta RDR zal ik later ingaan.
Faerveren
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2021, 17:42
Locatie: regio Eindhoven

Stromeur schreef: 06 jun 2021, 22:10 Ik denk dat je gelijk hebt. Dinsdag zijn de open. Ik zal ze eens bellen.
Had je nog gebeld?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb ze net gesproken: volgens hen is de Trefecta RDR wel degelijk gehomologeerd op de markt gebracht en deze dealer heeft de Trefecta RDR ook daadwerkelijk verkocht met kenteken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

👍
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Overigens liet deze FM zich ontvallen dat ons forum vol staat met 'een hele hoop onzin'. Jammer, want ik had juist de telefoon gepakt om iets bij de bron te checken.

Op mijn vraag naar voorbeelden van 'onzin' op ons forum kon de FM niks bedenken. Op mijn verzoek om mij gewoon even te bellen als ergens onzin staat (dat doen er wel meer en daar ben ik alleen maar blij mee) was het antwoord: 'daar heb ik geen tijd voor om dat allemaal te lezen'.

Niet mega constructief. Ik heb de link naar de website van deze FM maar verwijderd. Ik kan me niet voorstellen dat een dealer zit te wachten op traffic vanaf een onzinforum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Faerveren
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2021, 17:42
Locatie: regio Eindhoven

Stromeur schreef: 10 jun 2021, 16:56 Ik heb ze net gesproken: volgens hen is de Trefecta RDR wel degelijk gehomologeerd op de markt gebracht en deze dealer heeft de Trefecta RDM ook daadwerkelijk verkocht met kenteken.
Interessant, dan ga ik ook 's bellen denk ik. Ik ben nu wel heel benieuwd of er ergens ter wereld een RDR met kenteken rondrijdt, ik geloof er niks van.

Dit is mijn Trefecta RDR momenteel:

Afbeelding

Kentekenhouder zit er zelfs op zoals je ziet, maar daar houdt het voorlopig mee op. Ik ga waarschijnlijk ooit de RDW keuring proberen, dan horen jullie het zeker.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Faerveren schreef: 10 jun 2021, 18:58
Stromeur schreef: 10 jun 2021, 16:56 Ik heb ze net gesproken: volgens hen is de Trefecta RDR wel degelijk gehomologeerd op de markt gebracht en hebben ze deze ook verkocht met kenteken.
Interessant, dan ga ik ook 's bellen denk ik. Ik ben nu wel heel benieuwd of er ergens ter wereld een RDR met kenteken rondrijdt, ik geloof er niks van.
In Nederland is in heel 2019, 2020 en in de eerste vier maanden van 2021 geen enkele Trefecta speed pedelec op kenteken gezet.

Bron: verkoopcijfers van de RAI Vereniging:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 478#p93478

Hoe lang wordt de Trefecta RDR al aangeboden op de consumentenmarkt?
Pas sinds eind 2020 volgens Indiegogo?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie