Zaterdag 31 juli: Ellio test-event Leuven

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

1150 Wh en max 80 km bereik bij 40 km per uur. Das niet verkeerd!
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vooralsnog is Ellio niet actief op de Nederlandse markt. Dat zijn ze wel van plan volgend jaar. Er rijden volgens mij wel enkele Elio's rond in NL, die zijn vanuit Vlaanderen geïmporteerd.

Ik moet sowieso nog zien hoe Ellio het doet zodra ze gaan groeien. Nu is het allemaal nog heel persoonlijk; de oprichters zijn zeer nauw betrokken bij hun klanten en ik zie regelmatig dat Ellio rechtstreeks service levert op bikes van consumenten in plaats de dealer. (Mede omdat dealers dicht moesten vanwege COVID trouwens.) Dat werkt heel goed wanneer je als merk aan het begin staat en imago wil opbouwen, maar kostentechnisch kan het zo niet uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 01 aug 2021, 17:14 Ik moet sowieso nog zien hoe Ellio het doet zodra ze gaan groeien.
Ellio groeit nu al : ze monteren een Kinekt stuurpen en een (door de fabrikant niet voor een SP gehomologeerde) stuurpen verhoger ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hoe sympathiek ook, zonder goede dealerondersteuning begin ik er niet aan. Verder wil ik ook zien hoe de fiets zich termijn houdt. Hoe de fiets eruit ziet, tja………. Uiteindelijk telt voor mij degelijkheid, actieradius, praktische inzetbaarheid en kracht. In deze volgorde. Een aantal betrouwbare reviews zijn helpend
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sympathiek zijn de mensen van Ellio zeker, Innovatief ook.


Maar inderdaad: er moet een sterk dealernetwerk komen en dat heb je niet zomaar voor elkaar.

Stromer is van een compact, sterk dealernetwerk naar een groot (en gemiddeld zwakker) aantal dealers gegaan, en werkt nu weer terug naar een kleiner dealernetwerk met meer continuïteit in sales en kwaliteit after-sales. Klever treedt met een paar jaar achterstand in de voetsporen van Stromer: die zijn nu het dealernetwerk aan het uitbreiden en gaan over een tijdje vanzelf merken of ze daar ook rotte appels in hebben mee gepakt (dat kost imago, klanten en volume).

Ellio staat op dat vlak nog een heleboel stappen verder terug. Ook Ellio wil groeien en nieuwe markten betreden, maar hoe borg je kwaliteit? En wat is de invloed van investeringsmaatschappijen waarmee ze nu gesprekken voeren?

Alle SP fabrikanten worstelen met hetzelfde en ik ben benieuwd of Ellio het op dit vlak, net als met hun designs, nét wat anders aanpakt. Dat zou leuk zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie