Scott Silence Eride 10

Sls

Aangezien ik er weinig info over kon vinden zet ik mijn ervaring eens online over de testrit met deze Scott speedbike. Waarom Scott? Simpel, de fietsenmaker ligt op 100m, al onze fietsen komen vandaar ( en zijn Scott) en ik ben er tevreden over. Daarom dus eens een testrit met deze Scott in mijn queste naar een speedbike .

Deze fiets (van slik 32kg) komt met alle toetsers en bellen, vering met lockout , Kiox, dubbele battery etc. Ik ben 1,87 en weeg 116kg maar raar maar waar met redelijke fietsconditie. Ik heb een testrit gemaakt van 42 km op de hoogste stand en had 51% accu over van de 1125wh battery. (625 + 500 en beiden werden gelijktijdig aangesproken) Het was een gure dag , 9 graden met gemiddelde zijwind. Dus ondanks mijn lengte en gewicht is 75km bereik best haalbaar.. lichtere en sportievere mensen gaan al richting de 100 km range wat niet te onderschatten is.
Mijn gemiddelde snelheid op GPS was 33km/u , best respectabel aangezien ik op drukke punten met veel voetgangers mijn snelheid aangepast heb. De topsnelheid was 46 km/u op de display en 42 km/u GPS. Harder kon maar met VEEL inspanning. De ideale cruisesnelheid lag eerder op 38/u met een cadans van gemiddeld 78. De vering was super comfortabel en in het algemeen was het een genot om mee te rijden, zelfs op mindere stukken asfalt. De prijs met de dubbele accu was 5999 euro voor een stockmodel, 6300 euro voor model 2022 waar enkel de kleur anders was maar dezelfde specs. Ik krijg er nog 10% korting als vaste klant dus ongeveer 5400 euro.

De minpunten. Door de Kiox bediening, extra bel, lockout etc was het stuur erg rommelig. De tweede accu ligt op de bagagedrager en vind ik persoonlijk wat oudbollig. Het meest ergerlijke was dat wanneer je stopte met trappen de fiets onmiddellijk zo inhield dat je een gevoel had dat je remde. Ook de aanschafprijs vond ik wat aan de hoge kant ondanks de dubbele accu aangezien 45 km/u WERKELIJKE snelheid amper haalbaar was. Zoals omschreven met mijn cadans eerder een 35km/u fiets wil ik niet gaan douchen na een langere rit.

Zeker aan het tarief van 6300 euro vind ik dus de fiets geen concurrentie met oa een Klever of Stromer maar hij kon gerust zijn mannetje staan ondanks de BoSch middenmoter. Ondanks mijn vertrouwen en ervaring in de fietsenmaker heeft de testrit me niet kunnen overtuigen, en is het uiteindelijk een Stromer geworden. Mocht je toch deze fiets op het oog hebben is deze ervaring hopelijk een hulp in je beslissing.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wel een kek fietsje. De accu op de bagagedrager is wel een dissonant, al heb ik geen recht van spreken met mijn accutransporter :bh:
En idd fiets met middenmotor geeft altijd hetzelfde resultaat. Prima om 35 mee te fietsen maar boven de 40 km/u .........
Prijs is idd aan de hoge kant, ook gezien het feit dat de drivetrain traditioneel is.
Suc6 met je Stromer!, grtz Peter
c14-1.jpg
c14-1.jpg (30.19 KiB) 3141 keer bekeken
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Welk type STROMER heb je nu gekozen ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tof dat je je ervaring hier hebt gedeeld. Daar zijn mensen altijd mee geholpen!

Persoonlijk vind ik deze Scott een beetje een 'vlees noch vis' speed pedelec, en daar vind ik 'm een beetje duur voor. Dat dubbele accu-systeem van Bosch is helemaal prima, maar dan zou ik wel voor het geïntegreerde Dual Battery System gaan, waarbij beide accu's in het frame geïntegreerd zijn. Zoals b.v. de Riese & Müller Superdelite:


Riese & Müller Superdelite.PNG
Riese & Müller Superdelite.PNG (1.74 MiB) 3130 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

12 speed met een middenmotor ... da's gegarandeerd een kransjesvreter.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Sls

SpeedPAT schreef: 04 dec 2021, 12:51 Welk type STROMER heb je nu gekozen ?
De ST1 SE
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Blijft mooi die R&M . Dat dat merk niet kiest voor een SP met achterwielmotor, onbegrijpelijk. Dan kunnen Klever en Stromer hun borst natmaken.
Grtz peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 05 dec 2021, 10:27 Dat dat merk niet kiest voor een SP met achterwielmotor, onbegrijpelijk. Dan kunnen Klever en Stromer hun borst natmaken.
Het hoeft niet perse een achterwielmotor te zijn, een middenmotor die 600-800W levert (dan wel met riem) is ook dik in orde. En in bergachtige gebieden (nóg extremer dan zuid Limburg :mrgreen: ) is er best veel te zeggen voor een middenmotor.

In het vlakke Nederland is een achterwielmotor voor mij het fijnst, dus ik zou het welkom vinden als R&M dat zou doen :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dat sluit aan wat mijn fm zegt. Ze verkopen ook R&M, maar hoofdzakelijk e bikes en bakfietsen. Speedpedelecs van R&M worden nauwelijks verkocht, wel ingeruild.
Peter
,
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Leuke review , bedankt daarvoor.Waar ik bang voor zou zijn is dat de accu op de bagagedrager teveel klappen krijgt indien de demping niet goed is geregeld .Bij mijn vorige fiets lag de accu op de bagagedrager en zowel ik als mijn FM kwamen tot de conclusie dat die teveel klappen kreeg en daardoor regelmatig ging storen en uiteindelijk kapot ging. Mijn vouw fietst met mijn oude fiets 10 km ww en niet vollebak en die heeft nooit de problemen die ik heb gehad. Accu in Frame lijkt mij een must.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Plaats reactie