Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑22 aug 2020, 10:37
In die groep zit zeker kopers voor dit model: een onderhoudsvrij luxepaard. Helemaal niks mis mee.
Inderdaad, ik val als luxepaard in deze doelgroep. Ik gebruikte, totdat ik dit forum ontdekte, slechts 3 versnellingen van de 27.
Wanneer het voor de fiets niet slecht is (en voor mijn knieën) zijn 5 versnellingen voor mij genoeg.
Ik ben van mening dat deze ST2 mooi in het gamma van Stromer past. Zowel het vermogen van de motor als de de overige specificaties vallen (gemiddeld gezien) tussen de ST1 en ST3.
Ik ben benieuwd naar de praktijk test van Stromeur.
Misschien ten overvloede, maar op de site van Sturmey Archer zag ik het volgende over hun naafversnellingen: bij de versies met 5 versnellingen heeft elke versnelling een 25% lichter of zwaarder verzet dan de versnelling er naast. Als je dus de lichtste versnelling als 100% beschouwt, kom je tot:
100% / 125% / 156,25% / 195,31% / 244,14%
De ST1 heeft 9 versnellingen met achtertandwielen van 11-42. Als je daar een soortgelijke rekensom op los laat doet kom je tot een bereik van 100% tot 382%. Groter dus dan bij de ST1.
Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke overbrengingsverhouding is bij de nieuwe ST2. Als de zwaarste versnelling gelijk is aan de 11-tands van een ST1 zou de Strumey Archer op de ST2 best heel bruikbaar kunnen zijn.
PeeBee schreef: ↑02 sep 2020, 16:52
Misschien ten overvloede, maar op de site van Sturmey Archer zag ik het volgende over hun naafversnellingen: bij de versies met 5 versnellingen heeft elke versnelling een 25% lichter of zwaarder verzet dan de versnelling er naast. Als je dus de lichtste versnelling als 100% beschouwt, kom je tot:
100% / 125% / 156,25% / 195,31% / 244,14%
De ST1 heeft 9 versnellingen met achtertandwielen van 11-42. Als je daar een soortgelijke rekensom op los laat doet kom je tot een bereik van 100% tot 382%. Groter dus dan bij de ST1.
Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke overbrengingsverhouding is bij de nieuwe ST2. Als de zwaarste versnelling gelijk is aan de 11-tands van een ST1 zou de Strumey Archer op de ST2 best heel bruikbaar kunnen zijn.
Ik heb op de ST2 2020 (belt drive) mogen rijden tijdens de Stromer dag bij Juizz in Utrecht. Eigenlijk kwam ik speciaal voor deze fiets om te ervaren of het wat voor mij zou zijn omdat ik elk jaar 2 kettingen verslijt en een belt die veel langer mee gaat wel zag zitten.
Om te beginnen was de fiets bijzonder mooi afgewerkt en voelde zeer solide aan. Echter tijdens de rit kwam ik erachter dat je wel heel erg hard moet trappen (hoge trap frequentie) om uberhaupt boven de 40 km per uur te komen, althans, voor mij persoonlijk dan. Er zijn mensen die ervan houden maar ik houdt dat geen 5 kwartier vol. De rijhouding vond ik overigen wel prezierig. Echter overall was voor mij een tegenvaller.
Toen maar eens op de ST3 gereden, voor het eerst overigens. Voelde erg degelijk, kwam goed op snelheid fijne fiets maar net buiten mijn budget.
Toen als laatste op de nieuwe ST1. En dat was de grootste verassing! Man wat reed dat fantastisch, geweldig gewoon. Je kon heel gemakkelijk richting 45 kilometer per uur komen en volhouden. Dit is voor mijn volgende mijn stromer.
Het evenement overigens was keurig georganiseerd. Complimenten.