Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

De kerstdagen zijn een tijd van reflectie. De nieuwe ST1 wordt nu een 3 maanden geleverd. Ik ben benieuwd hoe ons ros wordt gewaardeerd. Hoe is de rijervaring, wat zijn de positieve elementen, waar lopen we tegenaan?
Om de aftrap te geven, mijn ervaringen zijn positief. Ik ben in staat om lekker doorfietsend in 75 minuten op mijn werk te geraken. Dat over een afstand van 41 kilometer. Een kruissnelheid van 41 a 42 kilometer is goed vol te houden. Ik merk wel dat ik mijn stuur steeds lager wil hebben. Daarom ben ik benieuwd naar de reactie van Zoran die de stuurpen gaat omdraaien Grote defecten heb ik niet meegemaakt. Bij mijn fiets alleen last gehad van een loslatend schroefje in de accubak met als gevolg storingen. Verder heb ik last van een steeds loslatende knop die de accuklep ontgrendeld. Schijnt bij veel meer fietsen het geval te zijn volgens mijn fm. En ja natuurlijk die accuklep die niet sluit wanneer er geen accu inzit. De lamp voldoet in de verlichte omgeving. In echte duisternis heb je echt een grootlicht nodig. De derailleur doet wat ie moet doen maar is zeker niet geruisloos. Ik stoor me er niet aan. Wel wil ik een andere cassette. Ik mis de 12 en de 14.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik herken een aantal zaken die ook al bij andere modellen werden opgemerkt. De terugkoppeling bij Stromer werkt nog niet optimaal, is mijn voorzichtige conclusie. :ck:
Witte ST3 van maart 2019
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Allereerst, vrolijk kerstfeest. Ten tweede, ik kan je helaas nog niet vertellen of dat lagere stuur en de nieuwe cassette bevallen want de fiets staat nog bij de FM. Het was daar een drukte van jewelste dus heb ik een leenfiets meegekregen en moet ik nog even wachten op mijn eigen fiets. De leenfiets is een ST1 met het stuur in de hoogste stand, wat meteen opviel is hoe vervelend dat hoge stuur is met tegenwind en regen, dus ik denk dat ik de omgedraaide stuurpen me wel gaat bevallen.
Stromer ST1 2019, rood
jakke121
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2019, 17:16

[quote=Peerke1960 post_id=75820 time=1577224988 user_id=2790]

Ik merk wel dat ik mijn stuur steeds lager wil hebben. Daarom ben ik benieuwd naar de reactie van Zoran die de stuurpen gaat omdraaien

Ik heb de 17 graden stuurpen omgedraaid er op staan. Nu heb ik een FM gevraagd of de 30 graden stuurpen ook omgedraaid kan worden, dan ga ik die aanschaffen.

Ik heb de ST1 nu een maand en heb er reeds 1500 km mee gedaan. Kruissnelheid 45-47 is perfect mogelijk in overzichtelijke omstandigheden. Bij hevige tegenwind is 43-45 haalbaar. Wel wennen aan het gewicht, want reed voordien ww met mountainbike van 10 kg ;p . Nog geen defecten tegengekomen. Alleen 3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren :bj
ST1 LE 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

3 vijsjes van het spatbord vooraan vlogen de 2de dag al rond mijn oren :bj
Ook bij de ST3. Als monteurs van FM’s dit forum dagelijks zouden raadplegen mag dat al niet meer voorkomen. Nog beter zou zijn dat iedereen het meldt aan de FM en die aan Stromer. Een klein druppeltje Loctite 241 bij montage is voldoende.
De bout van het spatbord onder het balhoofd is ook niet geborgd. Zit de bout van de standaard nog vast.?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Volgende week, wordt mijne geleverd, ik vraag me wel, af of de fm deze samen met mij op, maat zet, mits ik aan hem gevraagd had zo, sportief mogelijk op de fiets te kunnen, zitten. Men zei me dat dat geen probleem was maar dat er wel maar 1 stuurpen is, 🤔🤔
St1 2020 dark grey
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gikke schreef: 26 dec 2019, 01:10 mits ik aan hem gevraagd had zo, sportief mogelijk op de fiets te kunnen, zitten
Sorry, maar dat is toch geen duidelijke opdracht aan je FM? Tuurlijk zeggen ze dan: geen probleem, zo sportief als we kunnen hoor!

Handiger was geweest om dit met de folder in de hand aan je FM te specificeren en op de opdracht te laten noteren. En dan is "zo sportief mogelijk":

- Stuurpen L +7 graden, omgekeerd gemonteerd (dus -7 graden)
- Recht stuur met 0mm rise en 0mm back sweep, omgekeerd gemonteerd (kom je toch weer een paar mm lager uit)
- De 3 x 10mm spacer boven de stuurpen gemonteerd
- Evt. het zadel maximaal naar achteren

Daarmee kom je nog sportiever uit dan met positie 1 uit de folder. Dát is zo sportief mogelijk, binnen de officiële Stromer opties. (Even los van het "be careful what you wish for"-dingetje, maar nu is dus alles tussen voorgaande en de vrije interpretatie van je FM mogelijk, en weet jij niet wat je straks in ontvangst gaat nemen, terwijl je wel degene bent die ervoor betaalt.)

5d1cdced57bc0-ST1_zithouding.png
5d1cdced57bc0-ST1_zithouding.png (1.74 MiB) 14301 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Sorry hoor, een goede FM zorgt dat ie de vage wens van z'n klant concreet maakt. Plaatjes, tekeningetjes, rondje eromheen welke optie de klant selecteert en dat op de offerte uitgeschreven. Dan weten beiden waar ze aan toe zijn.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens, maar doet de FM dit niet (foei, slechte FM) en zet de klant toch zijn handtekening onder de opdracht, dan is dit (helaas voor de klant) niet langer het probleem van de FM.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gikke schreef: 26 dec 2019, 01:10 Volgende week, wordt mijne geleverd, ik vraag me wel, af of de fm deze samen met mij op, maat zet, mits ik aan hem gevraagd had zo, sportief mogelijk op de fiets te kunnen, zitten. Men zei me dat dat geen probleem was maar dat er wel maar 1 stuurpen is, 🤔🤔
Ik zou deze vraag aan je FM stellen: wat krijg ik precies en hoe wordt de fiets afgeleverd.

Ik ben het eens met mboelis: een goede FM zorgt ervoor dat het helemaal duidelijk is wat je krijgt. Daarbij: een goede FM neemt bij afleveren even de tijd voor je en helpt even met de eerste, simpele afstellingen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie