Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Mooie foto, succes met je fiets!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Ook hier werd de motor naar Zwitserland gestuurd voor een aanpassing. Ruim drie weken heb ik met een st1 vervanger rondgereden. Reden van die aanpassing was een krakend geluid in de motor als ik met de fiets aan de hand liep. Dat was 1 kraakje om de 4 stappen. Nu, na de aanpassing hoor ik bij elke stap een kraakje. ;) .
Ik laat het zo. Ik denk niet dat het veel kwaad kan. De fiets rijd verder super.
Bluuf me je fikn van me velo!
GeertH
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2019, 15:54
Locatie: Limburg nl
Merk SP: Stromer ST3

Als ik de reacties hier zo lees heb ik toch de indruk dat men nieuwe ST2 niet zo vlot ondersteuning geeft. Ik moet behoorlijk trappen om aan de 42 km/u te komen.
Het is een stukje subjectief, maar als ik met men racefiets, op hetzelfde traject langs het kanaal, in min of meer dezelfde omstandigheden fiets, haal ik met ongeveer dezelfde inspanning (gevoelsmatig) een 30 km/uur. Met de ST2 kom ik met min of meer dezelfde inspanning aan 40 km/u.
De ST2 werd onlangs nog gekalibreerd bij de dealer, zelf heb ik ‘m nadien ook gekalibreerd, en de trapsensor staat op +/- 85%.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST2 ondersteunt vlot tot 45km/u, helemaal geen probleem.

Trapsensor op 100 zetten, aanhaalmoment achterwiel-as controleren. (Dealer heb je niet nodig om de transensor te kalibreren, kun je zelf ook op de OMNI.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2021, 18:50
Locatie: Limburg
Merk SP: Toekomstige ST2
Km-stand: 0

2883B9F3-654D-4B10-A00B-E3AF1059983A.png
2883B9F3-654D-4B10-A00B-E3AF1059983A.png (475.4 KiB) 1283 keer bekeken
Vandaag mijn eerste woon/werk verkeer. Een klein beetje tegenwind maar toch altijd vlot +40
gereden.

Tot nu toe zeer tevreden.
Ore123
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jan 2021, 18:30
Locatie: Achterhoek
Merk SP: St 2 le
Km-stand: 0

GeertH schreef: 20 sep 2021, 09:08 Als ik de reacties hier zo lees heb ik toch de indruk dat men nieuwe ST2 niet zo vlot ondersteuning geeft. Ik moet behoorlijk trappen om aan de 42 km/u te komen.
Het is een stukje subjectief, maar als ik met men racefiets, op hetzelfde traject langs het kanaal, in min of meer dezelfde omstandigheden fiets, haal ik met ongeveer dezelfde inspanning (gevoelsmatig) een 30 km/uur. Met de ST2 kom ik met min of meer dezelfde inspanning aan 40 km/u.
De ST2 werd onlangs nog gekalibreerd bij de dealer, zelf heb ik ‘m nadien ook gekalibreerd, en de trapsensor staat op +/- 85%.
Hoi Geert,
Mag ik je vrijblijvend wijzen op m’n post in dit draadje van 22 augustus. Voor mijn fiets werkt dat goed, en ik fiets nu ontspannen 43-45, en met een beetje inspanning 48,3. Trapsensor op 100%.
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Met ondersteuning op stand 3 en in zijn 5 rij ik zonder probleem 40-45 km/uur.
Soms gaat het harder, maar bij 49 km stopt de ondersteuning abrupt.

Bij rijden over een erg hobbelige weg waarbij het frame ondanks een geveerde voorvork flink trilt
valt de spanning soms weg. De reden is dat de accu een weinig kan bewegen en het contact met de pennen verliest. Oplossing: fiets nalopen en opnieuw inschakelen. De structurele oplossing is een opvulplaatje.
Tot zover bevalt mijn ST2 prima.

Echter vanmorgen bleef de ondersteuning op stand 1 hangen. Niveau 2 en 3 niet meer schakelbaar.
Evenals de lampjes in de schakelaar. Groot licht inschakelen werkt ook niet.
Geen idee waar deze storing ineens vandaan komt.
Wat zou dit kunnen zijn, meer ST2 met dit probleem?

Reparatie aangemeld bij fm
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Knoppenring dood? Heb ik vaker gelezen, maar niet héél vaak een niet specifiek voor de ST2.

Het schijnt dat je bij stilstand op de OMNI je ondersteuning kunt instellen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Joker schreef: 19 sep 2021, 19:48 Ook hier werd de motor naar Zwitserland gestuurd voor een aanpassing. Ruim drie weken heb ik met een st1 vervanger rondgereden. Reden van die aanpassing was een krakend geluid in de motor als ik met de fiets aan de hand liep. Dat was 1 kraakje om de 4 stappen. Nu, na de aanpassing hoor ik bij elke stap een kraakje. ;) .
Ik laat het zo. Ik denk niet dat het veel kwaad kan. De fiets rijd verder super.
Ondertussen anderhalve week (+/- 400km) verder en m'n fiets staat weer bij de FM.
De ondersteuning maakte er een wel/niet spelletje van. Er komt een nieuwe motor in is me beloofd.
Ik ben benieuwd.
Bluuf me je fikn van me velo!
TornadoTom
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 sep 2021, 16:14
Locatie: regio Gent

Omdat hier veel mensen met veel ervaring zitten: stel dat ik een ST2 met riem koop, zonder vering, met de grootste accu van 983 Wh (6.988 euro)
Wat kan je dan realistisch verwachten als verkoopprijs na 2 of 3 jaar gebruik met 3000 km/jaar?
Dit is immers de eerste Stromer met riem, dus dan lijkt me dat er een grote vraag zal zijn op de 2dehandsmarkt maar amper aanbod?
30-jarige amateurwielrenner die zoekt of en welke SP ik moet kopen
Plaats reactie