Ervaringen met de ST2 met riem
- Marco69
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 13.200
Lamp geeft echt zat licht in het bos. Mijn ervaring is door het Amsterdamse bos en dan groot licht aan en dan heb je meer dan zat.
- Bijlagen
-
- 8C0F3A15-5E3F-44D5-AFC0-C193E0070355.jpeg (2.46 MiB) 1091 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
-
- Expert
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
- Locatie: Noord Limburg
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 4000
Hallo,SpeedPAT schreef: ↑17 okt 2021, 14:47Bedankt voor de tips.
Dat beetje zweten doe ik sowieso, wil ik tenminste de vaart erin zien te houden.
“Kalibreren zonder de trappers te bewegen”, Die dien je toch te roteren volgens aanwijzing op display ?
Bij mij staan de schuiven op ca. 75 %, ik zal ze de komende week op 100% zetten.
Ben benieuwd naar het effect op de snelheid in open gebied.
Voor de volledigheid: welke instellingen bij: standaard, sneeuw en stad die alleen in stand 2 actief zijn ?
Mijn ST2LE met de tips van Marco69 opnieuw ingesteld dwz: alles schuiven op maximaal en calibreren zonder de trappers te bewegen.
Het effect op de snelheid was niet direct merkbaar. Pas op dag 2 ging het sneller.
Van gemiddeld 40 naar 43 en pieken tot 45 km/uur.
In open gebied was de snelheidswinst beperkt. Mogelijk door de stevige wind.
Wat wel opviel een 10% hoger verbruik dwz na 30 km was de restcapaciteit 50% ipv 60%.
Deze waarde is overigens niet lineair, de eerste 50% is qua rijcomfort niet gelijk aan de tweede 50%.
En continu 48 km/uur in stand 2, onmogelijk tenzij met wind mee en berg af, helaas is hier de berg te kort
- Marco69
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 13.200
Dat is een lamp van Ali, met afstandsbediening op je stuur, daarmee kan je de lamp laten knipperen of 2 extra rijlijnen instellen. Handig ding.. Oplaadbaar via usb.
Onderstaande link is ook zoiets
https://m.nl.aliexpress.com/item/10050 ... 16b&gclid=
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Fijn fietsje die ST2 met riem! Ik heb 'm van Vietz als leenfiets mee gekregen. Ik ervaar trouwens helemaal niet dat de vijfde versnelling te kort is... Ik merkte zelf dat ik de top van 45-48kmh in de 4e versnelling reed Zegt wel iets over mn hoge traptempo denk ik!
Verder echt een fijne fiets inderdaad! De zit is aanzienlijk comfortabeler dan op mn "oude" ST2. Alleen vroeg ik me af, is de motor van de "oude" ST2 sterker dan van de ST2 met riem? Ik had het idee dat ik met rijden in een (te) hoog verzet harder moet werken met deze ST2, eveneens als op hoge snelheid in stand 3... Ben benieuwd!
Wel een heel fijne aandrijflijn in elk geval, lekker (grotendeels) vrij van onderhoud!
Verder echt een fijne fiets inderdaad! De zit is aanzienlijk comfortabeler dan op mn "oude" ST2. Alleen vroeg ik me af, is de motor van de "oude" ST2 sterker dan van de ST2 met riem? Ik had het idee dat ik met rijden in een (te) hoog verzet harder moet werken met deze ST2, eveneens als op hoge snelheid in stand 3... Ben benieuwd!
Wel een heel fijne aandrijflijn in elk geval, lekker (grotendeels) vrij van onderhoud!
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
-
- Runner-up
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 27 okt 2021, 12:18
- Locatie: Prov. Groningen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 4100
Goedemiddag allemaal,
ik ben nieuw hier maar ben in de markt voor een Stromer.
Ik heb op het moment een Stromer ST2 met riem als testfiets en bevalt best goed eigenlijk.
Nu zijn me een aantal dingen opgevallen:
1.
Gisteren en vanochtend een spontane black-out.
maw een hobbel in de weg en de fiets hield er volledig mee op.
Even stoppen, opnieuw opstarten en hij kon weer. Maar dat is wel een dingetje vind ik, zeker in het buitengebied waar ik woon en het serieus donker is...
2.
Zadel die niet op hoogte blijft staan en uit zichzelf zakt.
1e dag dacht ik dat ik me het verbeelde, maar aan het eind van de werkdag stond het zadel helemaal onderuit gezakt zover het kon.
Dus ik fiets nu rond met een inbusje en moet soms na een km of 10 het zadel weer omhoog zetten en vast zetten.
Komt dit misschien door de klappen/ bewegingen van de bodyfloat?
Dat door het inveren de zadelpen extra klappen krijgt??
3.
Bereik van de 983 accu.
Tja, de 180km is natuurlijk getest met 20km/h en vol wind mee...
Maar 2x 28km is soms al best spannend als je op de heen of terug weg een flinke tegenwind hebt.
Dan staat de ondersteuning op standje 3 en meestal versnelling 4. Voor de wind aan of in de stad heb ik meestal de ondersteuning op 2 staan.
Maar als je echt slecht weer gaat krijgen, dien je eigenlijk al een extra lader op het werk neer te leggen.
Gezien de degeneratie van sommige accus's hier op het forum is een dergelijke afstand dan echt wel spannend zonder bij te laden.
4.
''aanlopen'' van de ondersteuning??
Vanmorgen had ik het idee dat de fiets stroef liep. Alsof de fiets aanliep of deels op de rem stond.
Na de black-out en het weer opstarten van de fiets, ging het weer helemaal soepel en liep de fiets weer als de gesmeerde bliksem.
Nu heb ik al gezien dat het zadel zakken een bekend verhaal is, maar is de rest ook bekend hier of zijn het schokkende zaken?
Het is immers wel een fiets van een 6500 euro maar niet probleemloos tot op heden.
En ja, het is echt wel een fijn apparaat als het goed werkt en directe alterantieven zou ik zo niet weten.
De Klever Alpha is niet echt mijn ding qua vormgeving.
Dus ja, ik ben wel positief verrast maar nog niet direct verkocht vanwege de bovenstaande issues.
Hebben jullie nog goede suggesties of opmerkingen hierin misschien?
Zijn de bovenstaande problemen bekend of juist niet zeg maar.
ik ben nieuw hier maar ben in de markt voor een Stromer.
Ik heb op het moment een Stromer ST2 met riem als testfiets en bevalt best goed eigenlijk.
Nu zijn me een aantal dingen opgevallen:
1.
Gisteren en vanochtend een spontane black-out.
maw een hobbel in de weg en de fiets hield er volledig mee op.
Even stoppen, opnieuw opstarten en hij kon weer. Maar dat is wel een dingetje vind ik, zeker in het buitengebied waar ik woon en het serieus donker is...
2.
Zadel die niet op hoogte blijft staan en uit zichzelf zakt.
1e dag dacht ik dat ik me het verbeelde, maar aan het eind van de werkdag stond het zadel helemaal onderuit gezakt zover het kon.
Dus ik fiets nu rond met een inbusje en moet soms na een km of 10 het zadel weer omhoog zetten en vast zetten.
Komt dit misschien door de klappen/ bewegingen van de bodyfloat?
Dat door het inveren de zadelpen extra klappen krijgt??
3.
Bereik van de 983 accu.
Tja, de 180km is natuurlijk getest met 20km/h en vol wind mee...
Maar 2x 28km is soms al best spannend als je op de heen of terug weg een flinke tegenwind hebt.
Dan staat de ondersteuning op standje 3 en meestal versnelling 4. Voor de wind aan of in de stad heb ik meestal de ondersteuning op 2 staan.
Maar als je echt slecht weer gaat krijgen, dien je eigenlijk al een extra lader op het werk neer te leggen.
Gezien de degeneratie van sommige accus's hier op het forum is een dergelijke afstand dan echt wel spannend zonder bij te laden.
4.
''aanlopen'' van de ondersteuning??
Vanmorgen had ik het idee dat de fiets stroef liep. Alsof de fiets aanliep of deels op de rem stond.
Na de black-out en het weer opstarten van de fiets, ging het weer helemaal soepel en liep de fiets weer als de gesmeerde bliksem.
Nu heb ik al gezien dat het zadel zakken een bekend verhaal is, maar is de rest ook bekend hier of zijn het schokkende zaken?
Het is immers wel een fiets van een 6500 euro maar niet probleemloos tot op heden.
En ja, het is echt wel een fijn apparaat als het goed werkt en directe alterantieven zou ik zo niet weten.
De Klever Alpha is niet echt mijn ding qua vormgeving.
Dus ja, ik ben wel positief verrast maar nog niet direct verkocht vanwege de bovenstaande issues.
Hebben jullie nog goede suggesties of opmerkingen hierin misschien?
Zijn de bovenstaande problemen bekend of juist niet zeg maar.
Woon-werk 37km enkele reis
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bekend probleem waar al een oplossing voor is geïntroduceerd door Stromer: verbinding valt wel doordat de accu minimale ruimte heeft om te bewegen, en dat gebeurt bij een hobbel.Dominic schreef: ↑27 okt 2021, 13:46 Gisteren en vanochtend een spontane black-out.
maw een hobbel in de weg en de fiets hield er volledig mee op.
Even stoppen, opnieuw opstarten en hij kon weer. Maar dat is wel een dingetje vind ik, zeker in het buitengebied waar ik woon en het serieus donker is...
Is op te lossen (en had ook al opgelost moeten worden door de dealer) door een extra adaptertje onderaan het accuvak te plaatsen. Hier
Geen bekend probleem bij de ST2.Dominic schreef: ↑27 okt 2021, 13:46 Zadel die niet op hoogte blijft staan en uit zichzelf zakt.
1e dag dacht ik dat ik me het verbeelde, maar aan het eind van de werkdag stond het zadel helemaal onderuit gezakt zover het kon.
Dus ik fiets nu rond met een inbusje en moet soms na een km of 10 het zadel weer omhoog zetten en vast zetten.
Komt dit misschien door de klappen/ bewegingen van de bodyfloat?
Dat door het inveren de zadelpen extra klappen krijgt??
Een Kinekt Seatpost die correct is afgesteld en de juiste veren heeft voor jouw gewicht veroorzaakt geen 'klappen', want die maxt niet uit.
Daarnaast kan het zijn dat inbusje voor de zadelpen niet op het juiste moment is aangedraaid.
Of een combinatie van beide. Of je bent zelf behoorlijk zwaar (?)
Sowieso aan te raden, want zoveel mogelijk deelladingen uitvoeren is bevorderlijk voor de levensduur van Li Ion accu's.
Klinkt alsof je een beetje een brakke, niet correct afgestelde ST2 mee hebt gekregen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 okt 2021, 19:11
- Locatie: Assenede
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 1000
Even voorstellen,
Sinds maart eigenaar van de St2.
Wegens medische redenen nog maar 1000km woon-werk verkeerd afgelegd.
2 problemen voorgehad tot nu toe:
Nr 1: het gekende versnellingshub probleem
Nr2: door een duw, is het stuur vrij ver overgedraaid, hierdoor zijn bijna alle fiches van de kabelboom uit de omni gerukt. Gevolg: bijna de volledige kabelboom moet vervangen worden. Afwachten hoelang dit duurt en hoeveel dit grapje gaat kosten. Opletten dus met een ST2, het stuur heeft geen aanslag zoals de ST3.
Sinds maart eigenaar van de St2.
Wegens medische redenen nog maar 1000km woon-werk verkeerd afgelegd.
2 problemen voorgehad tot nu toe:
Nr 1: het gekende versnellingshub probleem
Nr2: door een duw, is het stuur vrij ver overgedraaid, hierdoor zijn bijna alle fiches van de kabelboom uit de omni gerukt. Gevolg: bijna de volledige kabelboom moet vervangen worden. Afwachten hoelang dit duurt en hoeveel dit grapje gaat kosten. Opletten dus met een ST2, het stuur heeft geen aanslag zoals de ST3.