Ervaringen met de ST2 met riem

sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

FreddyH schreef: 07 dec 2021, 17:36 Deze al gelezen?
Ja die had ik gelezen.
Maar omdat ik zeker niet de eerste ben met deze testfiets (is al veel gebruikt zo te zien), ging ik er vanuit dat ik ook niet de eerst zou zijn die klaagde over de minimale ondersteuning.
Maar het kalibreren heeft duidelijk geholpen.
Morgen naar mijn werk fietsen en "strava" even mee laten draaien om te kijken wat er kwa snelheid gebeurd. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

sjuutje schreef: 07 dec 2021, 17:48 Ja die had ik gelezen.
Maar omdat ik zeker niet de eerste ben met deze testfiets (is al veel gebruikt zo te zien), ging ik er vanuit dat ik ook niet de eerst zou zijn die klaagde over de minimale ondersteuning.
Is geen veilige aanname. Het kan zijn dat het toevallig net ontstaan is.
Als het zo is dat deze fiets eerder al twijfelachtig presteerde dan zou ik bij deze FM geen fiets kopen. Probleem is alleen: hoe kom je daar achter?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

sjuutje schreef: 07 dec 2021, 17:48 Maar het kalibreren heeft duidelijk geholpen.
Morgen naar mijn werk fietsen en "strava" even mee laten draaien om te kijken wat er kwa snelheid gebeurd. Ben benieuwd.
Mooi dat de kalibratie heeft geholpen. :ay Vind het toch vreemd dat de FM er niet goed op let, dat een potentiële klant een fiets mee krijgt, die niet goed is afgesteld :bn:
Strava zal de exacte snelheid weergeven, draait bij mij altijd mee.(apple watch) Zet het wel op e-bike want anders krijg je al die fanatieke wielrenners op je tijdlijn... :bi

Vandaag in de vroege ochtend weer een plaatje geschoten langs de A9, de extra Xand lamp geeft hier op volvermogen licht. ;) De donkere dagen zijn bij mij geen probleem.
Bijlagen
st2-metxand.jpg
st2-metxand.jpg (872.87 KiB) 1009 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Marco69 schreef: 27 nov 2021, 17:21 Bij mij nog steeds een positief geluid(vreemde woordspeling in deze tijd) geen problemen, fiets blijft gaan als een dolle :D
Met de winterbanden eronder en de spatbord verlengers is het in de omstandigheden echt prettig fietsen, ondanks regen en de kou, is grip en vertrouwen belangrijk.

Mijn gemiddelde blijft ook goed en de 10.000 km komt in zicht... wel ga ik wat minder km per dag fietsen :ai aangezien ik van baan verander.. :bp: dat wordt 30km per dag.
Goed bezig Marco! Ik ben bijna aan de 5000km, het gaat eindelijk wat vooruit bij mij met de kilometers nu ik al enkele maanden storingsvrij rondrij (hout vasthouden).
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

Ik heb de mijne intussen een week. Ik heb hem, ondanks het weer intussen voor vanalles gebruikt. Ik heb al 250km op de teller.

Zalig fietsen.
Wat ik opmerk:
-batterijcapaciteit (blauw) is zalig. Ik twijfelde tussen deze en een qwic rd11 met 740 batterij. Vrijdag ging ik met een maat fietsen met de rd11. Bij terugkomst had hij nog 3%, ik 57. Zulk verschil had ik niet verwacht. Blij met de keuze, met de rd11 had ik m'n woonwerk niet gehaald. Nu lukt dat zonder laden op het werk.
-met dit weer is de riem zonder meer zalig. Gewoon geen onderhoud, geen gepiep of geknars, ik denk niet dat ik er ooit nog een met een ketting wil. M'n mountainbike heeft natuurlijk wel nog een ketting, maar die gebruik ik niet als ik ga werken. Op zondag heb ik tijd en zin op de ketting schoon te maken, als ik om 23:30 nat thuis kom, heb ik dat niet
-bij harde wind tegen is 45 niet doenbaar. Niet erg, maar het viel me wel op.
-rijdt als een trein, echt zalig. 100% tevreden.
Rijdt als een trein. Ongelofelijk stabiel . Hopelijk blijft hij storingsvrij

Zijn er geen minpunten?
-jawel. De spatborden zijn veel te kort. M'n broek is vies en m'n schoenen doornat bij nat wegdek. Zonde. Daar komen in de toekomst toch verlengers op
-met 191cm is het de(de L) maar net gepast. Als er een XL was, had ik die genomen. Ik wilde echter geen fiets meer met ketting, ik moest en zou een riem hebben. De klever viel af (te gulzig, en dealer lag wat verderop, en minder mooi + primitief schermpje), de aska was zonder meer veel te duur, de Riese en Muller ging niet goed 45 en de ellio was minder mooi dan deze. Na een testrit met de ST2 bleek de large toch te kunnen. Mijn leenfiets waar ik 2 weken op reed, een oude ST2 met 26 inch wielen, voelde wel te klein aan. Dankzij de grotere wielen voelt deze eigenlijk perfect aan. Ik zit er heel goed op.

Ik kijk er zelfs naar uit om te gaan werken met deze fiets, maar nog veel harder op na het werk (meestal in de nacht) weer naar huis te rijden. Echt zalig.
Lekker fietsen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuk dat-ie je zo goed bevalt.

Ik denk ook echt dat riemaandrijving de toekomst voor speed pedelecs en andere commuterbikes is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooie fiets. Je zegt dat je zonder te laden heen en weer kunt naar je werk. Dat kan maar wanneer je je batterij fors leeg rijdt slijt deze wat harder. Tussentijds laden is behoud van je batterij. Verder loopt je vermogen terug wanneer de batterij leeg raakt. Probeer maar eens uit : rijden met 100% lading en rijden met 20% lading.
Groeten,, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Ondertussen gisteravond getest en vandaag op en neer naar het werk gereden. Ik ben nog niet overtuigd van de st2. Misschien komt dat omdat ik een ebike met middenmotor gewend ben en dit een achterwiel motor is? En natuurlijk de riemaandrijving ipv een ketting.

Ik blijf de fiets zwaar vinden trappen in de 5de versnelling met volledige ondersteuning, oke, ik haal best wel even de 50 km/h (volgens mijn eigen gps fietscomputer) maar daar moet ik mega hard voor werken. gem. snelheid ligt rond de 35 km/h. Als ik in de 4de versnelling ga fietsen, voelt dat veel prettiger (cadans past mij beter) maar haal ik de 30 km/h gem. niet eens. Nu moet ik wel zeggen dat ik stukken fietspad meepak waar veel blad ligt en ik dus mijn tempo aanpas.
HOe is/was dat bij jullie?
Mijn conditie zal het niet aan liggen zoals ik eerder al schreef maar het voelt gewoon niet zo fijn als dat ik gehoopt had.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

sjuutje schreef: 08 dec 2021, 22:38 Ondertussen gisteravond getest en vandaag op en neer naar het werk gereden. Ik ben nog niet overtuigd van de st2. Misschien komt dat omdat ik een ebike met middenmotor gewend ben en dit een achterwiel motor is?
Dat zorgt er normaalgesproken in 100% van de gevallen juist voor dat je nooit meer een middenmotor wil.


Je gemiddelde snelheid: weinig over te zeggen omdat je zelf al aangeeft dat je je rijgedrag (terecht) aanpast aan de omstandigheden.

Topsnelheid: 50 echte kilometers per uur daar moet iedereen op een Stromer kneiterhard voor werken, want dan moet je 'm door de begrenzer heen trappen.

Interessant is je kuissnelheid, de snelheid die je op je display ziet als je onder normale omstandigheden (geen bak wind tegen b.v.) lekker aan het doortrappen bent. Niet lui peddelen, niet jezelf helemaal over de scheef trappen, gewoon doorfietsen. Onder normale omstandigheden kun je op een ST2, in ondersteuningsstand 3, met de gevoeligheid van de trapsensor op 100% en een volgeladen accu, prima 40 a 45km/u kruisen.

Lukt dat niet, dan rijdt deze ST2 niet goed.


Het kan wel dat de voor jou optimale cadans ergens tussen de 4 en de 5 zit en dat een vijf-bak niet je ding is (te weinig verzetten). Maar dat hoeft je niet zoveel snelheid te kosten dat je niet meer met voornoemde snelheid kunt kruisen.

Bespreek je bevindingen met de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

Peerke1960 schreef: 08 dec 2021, 20:58 Mooie fiets. Je zegt dat je zonder te laden heen en weer kunt naar je werk. Dat kan maar wanneer je je batterij fors leeg rijdt slijt deze wat harder. Tussentijds laden is behoud van je batterij. Verder loopt je vermogen terug wanneer de batterij leeg raakt. Probeer maar eens uit : rijden met 100% lading en rijden met 20% lading.
Groeten,, Peter
Ik weet dat tussentijds opladen beter is. Ik werk echter in het volwassenonderwijs, soms 's avonds, soms overdag. Hier is niets voorzien om de fiets neer te zetten. In de avonden staat de fiets binnen (in de hal van de school), overdag buiten voor de deur. Ik heb de batterij hier het liefste altijd erin zitten, omdat anders de alarm/gps-trackingfunctie niet werkt (er is niets waar ik de fiets aan vast kan sluiten. Geen boom, geen fietsenrek, enkel een kale muur).
Lekker fietsen...
Plaats reactie