Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑05 jan 2021, 00:40
Schakel je terug voordat je optrekt/serieus kracht zet of tijdens?
Ik ben 9 jaar profwielrenner geweest dus weet wel hoe te schakelen .
Als ik schakel is het niet tijdens veel kracht zetten,maar het probleem komt ook voor als ik in 5 vertrek en dan snel iemand wil voorbij rijden om dan vrijheid te hebben op de baan na een rood licht,dit probleem maakt me meer zorgen dan mijn batterij probleem
Ik kan me voorstellen dat een ex-pro zoals jij meer kracht kan zetten dat de gemiddelde Stromeraar, maar zo'n hub en riem moeten dat gewoon kunnen hebben wanneer je vol op de pedalen gaat zonder te schakelen (beter nog dan een traditionele derrie).
Ik ben benieuwd wat de dealer ervan zegt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑05 jan 2021, 01:27
beter nog dan een traditionele derrie).
Niet noodzakelijk , vraag is wat er doorschiet , de hub of de riem... een riem kan per tand minder specifieke druk overbrengen dan een ketting , bij een riemaandrijving is de riemspanning cruciaal voor een goede werking, ik zie nog niet veel fietsenmakers met een frequentie-trillingsmeter een riemspanning afstellen, nogthans is dit de enige echte goede manier... daar zou hem het probleem wel eens kunnen zitten indien de riem overschiet... Als het de hub is dan is er een ander ( misschien serieuzer ) probleem natuurlijk...
De afstelling van de kabel die de naaf bedient is ook nog een kanshebber, er zal sowieso een procedure met een basisafstelling (uit te voeren in versnelling X) beschreven zijn ... dat was bij de oer 3-speed SA naaf al zo en dat zal anno 2021 bij de Taiwanese SA naaf ook nog zo zijn.
Stromeur schreef: ↑05 jan 2021, 01:27
Ik kan me voorstellen dat een ex-pro zoals jij meer kracht kan zetten dat de gemiddelde Stromeraar, maar zo'n hub en riem moeten dat gewoon kunnen hebben wanneer je vol op de pedalen gaat zonder te schakelen (beter nog dan een traditionele derrie).
Ik ben benieuwd wat de dealer ervan zegt.
Als je nu veel of weinig fietst,het is eigenlijk gewoon op trappers staan en dan heb in het probleem al.iedereen zou dit probleem dan hebben bij mijn fiets
Stromeur schreef: ↑05 jan 2021, 01:27
beter nog dan een traditionele derrie).
Niet noodzakelijk , vraag is wat er doorschiet , de hub of de riem... een riem kan per tand minder specifieke druk overbrengen dan een ketting , bij een riemaandrijving is de riemspanning cruciaal voor een goede werking, ik zie nog niet veel fietsenmakers met een frequentie-trillingsmeter een riemspanning afstellen....
Hallo,
Doorschieten van de riem is wel mogelijk.
Hat ik op een nieuwe Mtb-cycletech met pinion en riem (reizefiets); in het begin dachte ik, dat de pinion bak een probleem hat, maar het was de riem. Het is heel moeijlek zeker te zijn, dat het de riem is, als het doordrait.
Gewoon een heel klein beetje naaspannen.
Stromeur schreef: ↑05 jan 2021, 00:22
Dit is niet goed nee. Je dealer moet de accubak beter positioneren zodat de accu geen ruimte meer krijgt om te bewegen.
Doortrappen bij vertrek vanuit stilstand: nog nooit gehad. Schiet hij meteen in een andere versnelling of 'pakt' hij helemaal niet?
Het bol staan van de accuklep kan ook komen doordat die zwarte plaatjes in je accuvak (die houden de kabels op hun plek) niet goed zitten. Bij mij ook al twee keer die plaatjes weer goed geklikt. Daarna was de bolling bij mij ook weg.