Ervaringen met de ST2 met riem

Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

Stromeur schreef: 05 jan 2021, 00:40 Schakel je terug voordat je optrekt/serieus kracht zet of tijdens?
Ik ben 9 jaar profwielrenner geweest dus weet wel hoe te schakelen :).
Als ik schakel is het niet tijdens veel kracht zetten,maar het probleem komt ook voor als ik in 5 vertrek en dan snel iemand wil voorbij rijden om dan vrijheid te hebben op de baan na een rood licht,dit probleem maakt me meer zorgen dan mijn batterij probleem
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sele schreef: 05 jan 2021, 00:50 Ik ben 9 jaar profwielrenner geweest dus weet wel hoe te schakelen :).
Hadden jouw racefietsen een riem + hub?
Sele schreef: 05 jan 2021, 00:50 maar het probleem komt ook voor als ik in 5 vertrek
Dat vind ik wel zorgelijk. Toch maar eens voorleggen aan de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

Stromeur schreef: 05 jan 2021, 00:52
Sele schreef: 05 jan 2021, 00:50 Ik ben 9 jaar profwielrenner geweest dus weet wel hoe te schakelen :).
Hadden jouw racefietsen een riem + hub?
Sele schreef: 05 jan 2021, 00:50 maar het probleem komt ook voor als ik in 5 vertrek
Dat vind ik wel zorgelijk. Toch maar eens voorleggen aan de dealer.
Ik zal dit zeker voor leggen,ga morgen een e-mail sturen,nee was gewoon ketting met kadette,heb wedstrijden gereden tot 2016.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan me voorstellen dat een ex-pro zoals jij meer kracht kan zetten dat de gemiddelde Stromeraar, maar zo'n hub en riem moeten dat gewoon kunnen hebben wanneer je vol op de pedalen gaat zonder te schakelen (beter nog dan een traditionele derrie).

Ik ben benieuwd wat de dealer ervan zegt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Stromeur schreef: 05 jan 2021, 01:27 beter nog dan een traditionele derrie).
Niet noodzakelijk , vraag is wat er doorschiet , de hub of de riem... een riem kan per tand minder specifieke druk overbrengen dan een ketting , bij een riemaandrijving is de riemspanning cruciaal voor een goede werking, ik zie nog niet veel fietsenmakers met een frequentie-trillingsmeter een riemspanning afstellen, nogthans is dit de enige echte goede manier... daar zou hem het probleem wel eens kunnen zitten indien de riem overschiet... Als het de hub is dan is er een ander ( misschien serieuzer ) probleem natuurlijk...
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Es gibt noch andere Möglichkeiten, die richtige Spannung einzustellen.

Zum Beispiel:


Er zijn andere manieren om de juiste spanning in te stellen.

Bijvoorbeeld:


https://pinion-bikes.de/GATES-Carbon-Dr ... ion-Tester
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De afstelling van de kabel die de naaf bedient is ook nog een kanshebber, er zal sowieso een procedure met een basisafstelling (uit te voeren in versnelling X) beschreven zijn ... dat was bij de oer 3-speed SA naaf al zo en dat zal anno 2021 bij de Taiwanese SA naaf ook nog zo zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

Stromeur schreef: 05 jan 2021, 01:27 Ik kan me voorstellen dat een ex-pro zoals jij meer kracht kan zetten dat de gemiddelde Stromeraar, maar zo'n hub en riem moeten dat gewoon kunnen hebben wanneer je vol op de pedalen gaat zonder te schakelen (beter nog dan een traditionele derrie).

Ik ben benieuwd wat de dealer ervan zegt.
Als je nu veel of weinig fietst,het is eigenlijk gewoon op trappers staan en dan heb in het probleem al.iedereen zou dit probleem dan hebben bij mijn fiets
Lukov
Runner-up
Runner-up
Switzerland
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2020, 12:19
Locatie: Blonay - CH
Merk SP: ST2
Km-stand: 8500

Fisherman schreef: 05 jan 2021, 09:28
Stromeur schreef: 05 jan 2021, 01:27 beter nog dan een traditionele derrie).
Niet noodzakelijk , vraag is wat er doorschiet , de hub of de riem... een riem kan per tand minder specifieke druk overbrengen dan een ketting , bij een riemaandrijving is de riemspanning cruciaal voor een goede werking, ik zie nog niet veel fietsenmakers met een frequentie-trillingsmeter een riemspanning afstellen....
Hallo,

Doorschieten van de riem is wel mogelijk.
Hat ik op een nieuwe Mtb-cycletech met pinion en riem (reizefiets); in het begin dachte ik, dat de pinion bak een probleem hat, maar het was de riem. Het is heel moeijlek zeker te zijn, dat het de riem is, als het doordrait.
Gewoon een heel klein beetje naaspannen.

Lukov
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Stromeur schreef: 05 jan 2021, 00:22 Dit is niet goed nee. Je dealer moet de accubak beter positioneren zodat de accu geen ruimte meer krijgt om te bewegen.

Doortrappen bij vertrek vanuit stilstand: nog nooit gehad. Schiet hij meteen in een andere versnelling of 'pakt' hij helemaal niet?
Het bol staan van de accuklep kan ook komen doordat die zwarte plaatjes in je accuvak (die houden de kabels op hun plek) niet goed zitten. Bij mij ook al twee keer die plaatjes weer goed geklikt. Daarna was de bolling bij mij ook weg.
Plaats reactie