Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer kennende gaan ze dat niet doen. Hebben ze nog nooit gedaan bij een probleem waarbij de veiligheid niet in het geding was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Stromeur schreef: 09 jul 2021, 22:19 Stromer kennende gaan ze dat niet doen. Hebben ze nog nooit gedaan bij een probleem waarbij de veiligheid niet in het geding was.
Ook nog iets gehoord over de voorste remschijf in Herfeld?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Schullie1989 schreef: 10 jul 2021, 01:52 Ook nog iets gehoord over de voorste remschijf in Herfeld?
We waren in Herveld :mrgreen:
Ik heb daarover niets gevraagd en heb ook niet meegekregen dat Reinout of Stromeur er iets over vroegen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Radiotechniman
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 485
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
Km-stand: 14000

Stromeur schreef: 09 jul 2021, 20:17
Ik was vandaag bij de Stromer dealer in Herveld en er is inmiddels duidelijk wat het probleem is: in de SA hub zit een c-ring die van zijn plek kan schieten. Als dat gebeurt dan schuiven de interne tandwielen van hun plek, waardoor je last krijgt van doortrappen, bijgeluiden en/of schakelen lukt niet.

Nu de oorzaak boven water is, ruilt Stromer ST2-moteren met een hub dat niet goed schakelt niet meer om, maar ze herstellen dit. De motor wordt hiervoor naar Stromer opgestuurd. De c-ring zou na herstel niet meer los kunnen schieten en daarmee is het probleem dus permanent verholpen.

Deze wetenschap en oplossing zal trouwens niet meteen een eind maken aan de meldingen van dit probleem, want er zijn er al veel ST2's in omloop (op de weg en in dealervoorraden).
Dank voor je antwoord, het klinkt in ieder geval hoopvol dat de oorzaak is gevonden en ook opgelost kan worden.
Jammer dat ik mijn fiets daardoor misschien nog langer moet missen... maar het is niet anders.

Ik heb inmiddels ook antwoord gehad van Stromer op deze vraag, maar ze verwijzen me toch terug naar de dealer. Inhoudelijk zijn ze er niet op in gegaan.
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Daarom voor mij GEEN Stromer !
Er zijn goede alternatieven en moet het altijd die 45km/het zijn ?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Niet iedere Stromer geeft problemen. Zoals het laat aanzien is het ook gerelateerd aan de eerste batches/ series van een nieuw model. Zie de ST2 met problemen in de ondersteuning, versnelling en rinkelende remmen. De ST3 lijkt op dit moment, na 3 jaar in productie te zijn, ook relatief probleemvrij net als de ST1. Het blijven natuurlijk wel speedpedelecs die veel kilometers maken en wij zijn als gebruikers toch early adapters met daardoor meer risico op malheur. De SP is immers nog niet uitontwikkeld.
Daarom is voor mij het allerbelangrijkste dat de aftersale op orde is wat ook samenvalt met een goede fm.

Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Harrievang schreef: 10 jul 2021, 10:55 en moet het altijd die 45km/het zijn ?
Als je legaal op de rijbaan wilt rijden, dan is voor mij het antwoord: ja. Hier ten noorden van Eindhoven merk ik echt significant verschil tussen 45 km/h rijden, 40+ rijden en minder dan 40 km/h rijden. In het eerste geval heb ik bijna geen last van agressie. In het tweede geval merk ik dat automobilisten achter me ongeduldiger doen en in het laatste geval merk ik dat ze je gewoon waar het niet kan toch voorbij komen steken. Levensgevaarlijk dus.

Zolang we deze wetgeving hebben wil ik geen SP waarop onder normale omstandigheden (t/m windkracht 2 tegen) geen 45 km/h gereden kan worden (GPS snelheid, niet dat optimistische getal op je teller).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Harrievang schreef: 10 jul 2021, 10:55 Daarom voor mij GEEN Stromer !
Er zijn goede alternatieven en moet het altijd die 45km/het zijn ?
Die keus maak ik liever zelf i.p.v. afhankelijk te zijn van een R&M met Bosch middenmotor die 45km/u niet trekt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Schullie1989 schreef: 10 jul 2021, 01:52
Stromeur schreef: 09 jul 2021, 22:19 Stromer kennende gaan ze dat niet doen. Hebben ze nog nooit gedaan bij een probleem waarbij de veiligheid niet in het geding was.
Ook nog iets gehoord over de voorste remschijf in Herfeld?
Nee, maar ook niet gevraagd omdat dit hier eerder over werd gepost in dit topic:
Luis schreef: 22 jun 2021, 20:11 Ik klaag bij mijn FM over het rinkelend geluid van de voorste schijf sinds de levering midden januari van dit jaar.
1) eerste keer bij de FM voorste schijf afgesteld : bood geen oplossing
2) een volledig nieuw voorwiel geplaatst, bood geen oplossing
3) schijf ST3 : bood geen oplossing
4) 6 maand later (vorige week) telefoon van de FM, Stromer erkend het probleem. U krijgt de schijf van de nieuwe ST5 als die schijf gehomologeerd is voor de ST2 LE.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bart-stromer
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2021, 21:50
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 60

Beste mensen, hulpvraag:
Ik heb in maart een stromer ST2 aangeschaft. In begin met moeite 38km uur, maar na kalibratie truuk 40+ met gemak. Na 1.000km ging 5e versnellinjg stuk (inmiddels bekende verhaal met C-ring) en is achterwiel vervangen (zie eerdere post). Toen bleek fiets met gemak 44+ te halen, dus per saldo erg tevreden en er op vooruit gegaan.
Deze week uit het niets, moet ik harder trappen om zelfs 40+ te halen. Het lijkt of fiets steeds inhoudt, en moet erg mijn best doen om op 44 te komen (terwijl inspannings meter – rode streepje op display - ca 50%) aangeeft.
Ik heb opnieuw gekalibreerd (meermaals), remsensor op nul etc, maar geen verbetering. Het gevoel van inhouden lijkt ook niet constant.
Iemand hier ervaring mee?
Verder nog de vraag hoe de keuze mogelijkheid ‘gevoeligheid’ bij de kalibratie eea beïnvloedt.

Alvast bedankt, Bart
Plaats reactie