Ervaringen met de ST2 met riem

Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

lees veel verschillende problemen met de ST2 met riem.
Zijn dit allemaal kinderziektes of is dit op recent geleverde fietsen.
De mijn komt in december maar begin er al bang van te worden.
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

De ST2 met riem is een zeer goede fiets. Je hebt een goede koop gedaan. Fiets er nu al meer dan 5000 km mee. Sommigen zelfs al meer dan 6000 km. Tot hier toe enkel plezier en genot. Enkel die rinkelende voorste schijf bij snelheden > 40km/uur. Spijtig genoeg kan een slechte FM dit plezier aardig verzieken.
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

Ik ben ook nog maar net een ST2 rijder voor 250km en alles gaat goed.
Alleen de remmen piepte heel hard maar dat heb ik opgelost met de info van op het forum hier. Swissstop brake silencer heeft geholpen.
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Luis schreef: 05 nov 2021, 11:32 De ST2 met riem is een zeer goede fiets. Je hebt een goede koop gedaan. Fiets er nu al meer dan 5000 km mee. Sommigen zelfs al meer dan 6000 km. Tot hier toe enkel plezier en genot. Enkel die rinkelende voorste schijf bij snelheden > 40km/uur. Spijtig genoeg kan een slechte FM dit plezier aardig verzieken.
Je hebt een PB ;)
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Luis schreef: 05 nov 2021, 10:17
Donderdag 04/11 fiets binnengebracht bij andere FM omdat de voorste band moest vervangen worden. Vroeg deze FM ook om de voorste schijf te vervangen door deze van de ST5 omdat de FM waar ik de fiets kocht mij al maanden aan het lijntje houdt. De kosten voor het vervangen van de voorste schijf wilde ik zelf betalen, was het rinkelen van deze schijf meer dan zat. Namiddag krijg ik bericht dat mijn fiets kan afgehaald worden.
De voorste schijf is vervangen door die van de ST5, en de versnelling hub is ook aangepast. Deze beide aanpassingen gebeurden onder garantie. Wat een verschil met mijn vorige FM, die me uiteraard nooit meer terug ziet.
Dat zijn de goede dealers. mooi dat het opgelost is. :bf:
Duwerke schreef: 05 nov 2021, 11:06 lees veel verschillende problemen met de ST2 met riem.
Zijn dit allemaal kinderziektes of is dit op recent geleverde fietsen.
De mijn komt in december maar begin er al bang van te worden.
Bij mij alleen maar fietsplezier, geen storingen of rinkelen van schijven :D en ik was 1 van de eerste ....
7200km op de teller met een gemiddelde van 40,5 km /u en we trappen heerlijk door :bi
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Jan-Willem Wisselink schreef: 04 nov 2021, 21:08 Zou je dat nog eens goed willen navragen? Of ze de controller hebben vervangen? (Je display = de Omni en dat is wat anders dan de controller).
Ik heb het nagevraagd bij de technieker zelf. De oxidatie op de printplaat heeft hij weggeveegd en ingespoten met een soort silicone/vet. Ze is dus niet vervangen. Komt wel vaker voor zei hij. Ook het display werd niet vervangen. De verkoper vertelde maar wat... ;)
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Duwerke schreef: 05 nov 2021, 11:06 De mijn komt in december maar begin er al bang van te worden.
Dat begrijp ik volledig.

Nu, je leest hier al lang genoeg mee ... lang genoeg om op voorhand bang te krijgen. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Joker schreef: 05 nov 2021, 19:03
Ik heb het nagevraagd bij de technieker zelf. De oxidatie op de printplaat heeft hij weggeveegd en ingespoten met een soort silicone/vet. Ze is dus niet vervangen. Komt wel vaker voor zei hij. Ook het display werd niet vervangen. De verkoper vertelde maar wat... ;)
Zolang je maar niet voor hardware hebt hoeven betalen, welke je niet hebt gekregen. Want een omni (display) is rond de 600 euro. En een controller zo rond de 520 euro.

Maar de problemen zijn iig opgelost door deze reparatie toch?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit was garantiewerk dus de OP heeft er sowieso geen rekening voor gekregen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Duwerke schreef: 05 nov 2021, 11:06 lees veel verschillende problemen met de ST2 met riem.
Zijn dit allemaal kinderziektes of is dit op recent geleverde fietsen.
De mijn komt in december maar begin er al bang van te worden.
Ik hoop ook kinderziektes 😁 Itt Marco, die bijna dubbel zoveel km's heeft gemaakt, zit ik al aan mijn 3e achterwiel: 1x versnellingshub, 1x motorfout + hub. Maar de problemen met de versnellingen zijn normaal gezien vd baan! Ook steeds heel goed geholpen door de FM.

Ik zou me niet al teveel zorgen maken. Let vooral op defensief rijden ifv het weer als je begint in de wintermaanden!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie