Ervaringen met de ST2 met riem

Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Luis schreef: 22 jun 2021, 20:11
abreb schreef: 22 jun 2021, 14:12
Luis schreef: 27 jan 2021, 12:06 Heb naar FM gemaild en mag fiets binnenbrengen om de rem af te stellen. Hou je op de hoogte van het resultaat abreb.
Goedemiddag,

Ivm "rinkelend" geluid op ST2.
Moest even langsgaan bij de FM op +/- 1000 km.
Ik weet niet in hoeverre het al geweten is maar volgens mijn FM is het de remschijf en is Stromer op de hoogte.
Dit zou vervangen worden als de nieuw schijf gehomologeerd is.
Ik klaag bij mijn FM over het rinkelend geluid van de voorste schijf sinds de levering midden januari van dit jaar.
1) eerste keer bij de FM voorste schijf afgesteld : bood geen oplossing
2) een volledig nieuw voorwiel geplaatst, bood geen oplossing
3) schijf ST3 : bood geen oplossing
4) 6 maand later (vorige week) telefoon van de FM, Stromer erkend het probleem. U krijgt de schijf van de nieuwe ST5 als die schijf gehomologeerd is voor de ST2 LE.

Geduld is een mooie deugd.
Sinds twee weken fiets ik met continu een rinkelend en aanlopend geluid van de voorste schijf. Het geluid is inmiddels zo hard en storend, dat de Stromer smile van mijn gezicht is verdwenen. Heb dit gemeld bij mijn FM Vietz, die komen binnenkort langs om dit euvel op te lossen.

Is dit een officiële oplossing van Stromer om de voorste schijf te vervangen voor een schijf van de nieuwe ST5? Wanneer is die schijf gehomologeerd dan? Is dat een lang proces?
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Het is in dit topic enkele keren voorbij gekomen maar ik vind niet zo snel de oplossing (waar ik voor de calibratie van de trapsensor dat wel snel vond) dus ik hoop dat iemand me de posts kan linken:

Ik heb sinds vandaag last van uitval als ik over wat hobbels en bobbels rij. Ik was er al op bedacht en reed dus vandaag nog wat voorzichtiger maar ook bij een paar kleinere bobbels achter elkaar viel hij uit. 1 keer gestopt en de batterij er eens uit gehaald en terug in gestoken maar ik had het nog steeds. Zonet alles nog eens er uit gehaald, terug in en alles goed aangedrukt.

Wat is de good and durable fix? Waar moet je een stukje karton of papier steken? Oorzaak is dat de batterij even omhoog wipt uit de contacten veronderstel ik. Met de lange boot-tijden van de ST2 + het feit dat de mijne in smart lock staat, ook "op slot" opnieuw reboot waardoor het alarm ook nog afgaat, hij vol in de remmen gaat en hij blijkbaar niet onmiddellijk unlocked ondanks at mijn iPhone in de buurt is maakt het er niet aangenamer op.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Je FM kan dit probleem voor je oplossen.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WattsUp schreef: 02 jul 2021, 19:49 Wat is de good and durable fix?
Bekend probleem. Je FM kan hiervoor een onderdeeltje bij Stromer bestellen waarmee dit probleem permanent is opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Na nog geen 1,000 km bij FM .... overspqnning , foutmeldingen , stilvallen. Nu na 2.000 km staat ie bij FM in Berchem al 15 d te ´wachten op onderdelen` :!:
FM maakt reclame dat alle Stromer modellen ´op voorraad´ zijn. Maar na levering van je + 7.000 euro fiets @ catalogusprijs ben je eraan voor de service zeker ?
Ik heb al 6 modellen gehad sinds 2015 / 4 gekocht en 2 in Lease genomen. Misschien beter een dikke BMW of Honda moto kunnen kopen van al dat geld.

Ik dacht dat de ST2 LE redelijk onderhoudsvrij zou zijn en dat de sensorproblemen -die mijn plezier van de ST3 danig vergald hadden- nu eindelijk opgelost zouden zijn: Nee hoor ... same sh1t all over again: Terug de truukjes om 45 km/h te kunnen halen. En om de dag valt ´m gewoon uit: Zelfs geen foutmeldingen want die had FM blijkbaar uitgezet.

Moet ik nu echt ´ingebrekestellingen´ gaan versturen en mijn rechtsbijstands verzekering gaan aanspreken ? Het laconieke antwoord van FM is dat ze ´reminders´ sturen voor de onderdelen ... ben ik dus niet mee geholpen. Die verkoopt Stromer modellen als zoete broodjes maar er liggen geen onderdelen op stock. Ik kan begrijpen dat een kleine garnaal geen volledige achterwielen met motor heeft .... maar met winkels in Berchem / Brasschaat / Beveren / Brussel :bn:

quote=Teddytejero post_id=100203 time=1623827894 user_id=439]
Na foutmeldingen op controller (voorlicht vervangen door model ST3) is de fiets regelmatig stilgevallen bij het rijden over onze Belgische weginfrasturctuur. Plots de motor ondersteuning weg en een zwart omni scherm
Na herstart rijdt de fiets terug normaal (blokje laten plaatsen ?)
Vorige week is ook het remmen op de motor weggevallen. Calibratie / hard reset / opnieuw opstarten na volle baterij lading ... niks)
In het service menu geraak ik ook niet meer dus ligt het aan de kabel / shifter / brake handle ... Afspraak bij FM Berchem ... 10 dagen wachten op afspraak want volledig volgeboekt :ck:
[/quote]
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Valt weinig op te zeggen, niet ? ... ik begrijp niet dat je - tenzij SM écht wel je ding is - na al die ellende opnieuw voor een Stromer gaat (iets met een dier en een steen ...) en verder is het wat het is : je zal ermee moeten leven ... laat de problemen oplossen en (belangrijk !) : rij geen meter met dat onding zonder dat er garantie op zit.

Succes !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Galvas , Wij gingen voor de KOGA Pace B10 gaan maar tijdens de corona crisis was die helemaal uitverkocht ... met idiote levertermijnen. Op mijn werk hebben we een speedpedelec garage waar zowat elke SP staat te pronken (leaseplan tot 10:000 euries).... bij de collega´s hoor je overal dezelfde verhalen uitgezonderd de R&M tractor die blijkbaar nog ouderwets betrouwbaar is. Ik blijf het ontwerp en de integratie van Sromer top vinden ... alleen is het onderhoud en de reparatie onbetaalbaar. Ik onderschrijf jou quote dan ook volledig : "rij geen meter met dat onding zonder dat er garantie op zit".
Golvas schreef: 03 jul 2021, 21:05 Valt weinig op te zeggen, niet ? ... ik begrijp niet dat je - tenzij SM écht wel je ding is - na al die ellende opnieuw voor een Stromer gaat (iets met een dier en een steen ...) en verder is het wat het is : je zal ermee moeten leven ... laat de problemen oplossen en (belangrijk !) : rij geen meter met dat onding zonder dat er garantie op zit.

Succes !
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
kybeau
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2021, 02:24
Locatie: antwerpen

Als ik bovenstaand reactie lees met de problem van onderdelen hoop ik dat ik bij mijn klever alpha dit niet zal ondervinden. Net besteld in augustus wordt die geleverd
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Teddytejero schreef: 03 jul 2021, 12:45 Ik dacht dat de ST2 LE redelijk onderhoudsvrij zou zijn
Dat is-ie ook, maar onderhoudsvrij is iets anders dan storingsvrij.
Teddytejero schreef: 03 jul 2021, 12:45 Die verkoopt Stromer modellen als zoete broodjes maar er liggen geen onderdelen op stock.
Is dat beleid van jouw FM, of kan Stromer niet leveren? Dan pas weet je naar wie je verwijtend moet kijken.
Teddytejero schreef: 03 jul 2021, 12:45 Na foutmeldingen op controller (voorlicht vervangen door model ST3) is de fiets regelmatig stilgevallen bij het rijden over onze Belgische weginfrasturctuur. Plots de motor ondersteuning weg en een zwart omni scherm.
Na herstart rijdt de fiets terug normaal (blokje laten plaatsen ?)
De accu heeft iets teveel ruimte en verliest contact als je over een hobbel rijdt. Er moet een extra onderdeeltje worden geplaatst bij de wicket cable, zodat die speling weg is. Dit zou de FM moeten weten (en ze zouden er een stuk of tien op voorraad moeten leggen) want het probleem is bekend bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Stromeur schreef: 02 jul 2021, 22:07
WattsUp schreef: 02 jul 2021, 19:49 Wat is de good and durable fix?
Bekend probleem. Je FM kan hiervoor een onderdeeltje bij Stromer bestellen waarmee dit probleem permanent is opgelost.
Inderdaad, dat was me bekend, was vooral benieuwd naar de details (oorzaak en foto/uitleg) en of ik het zelf tijdelijk met een stukje karton of plastic kon oplossen.
Plaats reactie