Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Jbalje schreef: 12 okt 2021, 21:00 Hoi, welke instellingen gebruik jij? Ik heb een st2 met riem sinds afgelopen week. En heb daarin de 983kw batterij. Ik heb de ondersteuning wel voluit staan maar daarmee kan ik slechts 50 km rijden.
Dat lijkt mij echt wat weinig.

Daarbij merk ik dat als ik boven de 45 per uur rij, het voelt alsof ik iets geremd wordt.

Ik hoor graag of anderen deze ervaring ook hebben en welke oplossingen er zijn.
Gefeliciteerd :ay
Die afstand klopt wel hoor. Wil je verder komen dan kan je in stand 2 de afstelling aanpassen. In de app staan wat balkjes die je kan schuiven. Meer inspanning van je zelf en wat minder van je motor dan kom je een heel eind :D
Boven de 45 zou niet al te lastig moeten zijn, goed kalibreren helpt. Maar daar is genoeg over te vinden in dit topic.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
lucasdepeer
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2020, 23:56

Heb de ST2 enkele dagen mogen proberen als wisselfiets omdat de mijne binnen was.
Bevalt me lekker, even zoeken met schakelen maar op zich zit er weinig verschil in.

Ik kom met een 983Wh batterij met 52% aan op het werk (36.5km met heel wat bergop & door 5°C). Gemiddelde snelheid blijft 37km/h door de stopborden.
Ik merk dat ik met deze fiets precies makkelijker aan 45km/h kom en zelfs hoger als met mijn ST1x. Maar dit kan ook wel wat bevestigingsvoordeel zijn.
Met momenten kijk ik even op de display en merk ik dat ik 48-49km aan het cruisen ben voor de bijstand wegvalt. Het is ook een pak minder zwaar trappen wat ik wel merk aan mijn rug.

Ik ben onder de indruk van de solide spatborden. Op mijn fiets liepen ze regelmatig aan tegen de band door de slappere plastic constructie. Maar bij de ST2 is het allemaal van stevig aluminium.
Hierdoor is de rit ook fluisterstil. Mede mogelijk gemaakt door de joekels van banden eronder. Ten opzichte van mijn 26x1.75 continental winterbanden lijken die van de ST2 precies op tractorbanden.
De batterijflap gaat wat moeilijk open & toe op de fiets, Maar aan het frame te zien is dit iets wat de FM weet want er is wat aan geprutst. Staat ook redelijk bol maar met een spangesp is dit allemaal geen probleem.

Kortom riem lijkt me geweldig. Die nieuwe ST3 met riemaandrijving & pinion hou ik in de gaten.
danny.b
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2021, 08:01
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 Belt drive
Km-stand: 12300

Ik heb mijn stromer ST2 belt drive Dark grey 983 Wh sinds 28 september 21.
Ik doe woon- werk ( 2 * 23.5 = 47 km ).
Ik rij alleen in ondersteuning 2, die ik persoonlijk heb ingesteld.
Ik vertrek op het werk met batterij 100% opgeladen, rij naar huis en de dag erna terug naar het werk,en heb tussen de 25 % en 30 % over.
Dus met volle batterij doe ik wss 60 km.
Voorlopig heel tevreden met mijn fiets :cool2:

Danny
Stromer ST2 Belt drive 983 Wh Dark Grey
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Deze middag gaan proefrijden met de st2.
Daarna de keuze maken tussen de St2 of de klever Xspeed pure.
Eigenlijk niet te vergelijken met elkaar.
Zien of de 5 versnellingen voldoende zijn en vlot schakelen.
En wat is de kwaliteit van de versnellingen.
Dit gaat natuurlijk maar later uitkomen.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Duwerke schreef: 16 okt 2021, 09:33 Deze middag gaan proefrijden met de st2.
Daarna de keuze maken tussen de St2 of de klever Xspeed pure.
Eigenlijk niet te vergelijken met elkaar.
Zien of de 5 versnellingen voldoende zijn en vlot schakelen.
En wat is de kwaliteit van de versnellingen.
Dit gaat natuurlijk maar later uitkomen.
Succes vanmiddag met het testen.
Ik vind zelf de versnelling soepel gaan op de St 2. Het schakelt net al een racefiets. Even minder kracht zetten schakelen en door.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Zou zelf toch meer vertrouwen hebben in de Pinion dan in een SA naaf.
Koenego
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:55
Locatie: Maasmechelen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 0

Aan welke snelheid is het mogelijk om in stand 2 te fietsen? Ben ex-wielrenner. Ik krijg mijn stromer ST2 983kwh met riem over 2 weken. Nu st1 van 2016 zelfde batterij in bruikleen ( enkel stand 3 gebruikt).
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Achiel schreef: 16 okt 2021, 11:45 Zou zelf toch meer vertrouwen hebben in de Pinion dan in een SA naaf.
Dat is ook de reden waarom ik twijfel an de st2.
Maar de pinion is te duur.
de prijs van de st2 is ook de max prijs
Koenego
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:55
Locatie: Maasmechelen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 0

TornadoTom schreef: 28 sep 2021, 12:38 Omdat hier veel mensen met veel ervaring zitten: stel dat ik een ST2 met riem koop, zonder vering, met de grootste accu van 983 Wh (6.988 euro)
Wat kan je dan realistisch verwachten als verkoopprijs na 2 of 3 jaar gebruik met 3000 km/jaar?
Dit is immers de eerste Stromer met riem, dus dan lijkt me dat er een grote vraag zal zijn op de 2dehandsmarkt maar amper aanbod?
Ik heb hem zelf recent besteld. Zonder teveel schade denk ik dat je hem kan verkopen aan €3500-€3800 vlot.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Achiel schreef: 16 okt 2021, 11:45 Zou zelf toch meer vertrouwen hebben in de Pinion dan in een SA naaf.
Ik ook, maar de PINION is aanzienlijk duurder.

De keus is in dit geval: SA naafversnelling of derailleur. En nu Stromer de kinderziektes uit de SA naaf heeft gefietst, vind ik dat zeker een prima optie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie