Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Achiel schreef: 16 okt 2021, 11:45 Zou zelf toch meer vertrouwen hebben in de Pinion dan in een SA naaf.
Ik heb ook een fiets getest met pinion, uiteindelijk werd deze niet geleverd. Vind er niet veel verschil in zitten…maar dat is geheel persoonlijk. Met de ST2 nog geen enkel probleem gehad met de versnellingen. Nu bijna 7000 km verder en schakelt nog als dag 1.
Koenego schreef: 16 okt 2021, 12:07 Aan welke snelheid is het mogelijk om in stand 2 te fietsen? Ben ex-wielrenner. Ik krijg mijn stromer ST2 983kwh met riem over 2 weken. Nu st1 van 2016 zelfde batterij in bruikleen ( enkel stand 3 gebruikt).
Je kan in stand 2 de 48km halen en daar blijven, instellingen kan je geheel in de app aanpassen.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Duwerke schreef: 16 okt 2021, 12:12 Maar de pinion is te duur.
Pinion met 1200 Wh kost € 7199 en een ST2 met 983 Wh en geveerde voorvork kost € 7417.

Op de ST2 heb je een gratis batterij upgrade (actie loopt tot 31/10) ... dus : koop je je ST2 voor 31/10, dan kost ie € 7077 en is ie € 122 goedkoper ... vanaf 01/11 is de ST2 weer € 218 duurder.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Koenego
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:55
Locatie: Maasmechelen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 0

Ik heb 5% korting gekregen op de internetprijs en uiteraard de zwaarste batterij erin.
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Golvas schreef: 16 okt 2021, 13:07
Duwerke schreef: 16 okt 2021, 12:12 Maar de pinion is te duur.
Pinion met 1200 Wh kost € 7199 en een ST2 met 983 Wh en geveerde voorvork kost € 7417.

Op de ST2 heb je een gratis batterij upgrade (actie loopt tot 31/10) ... dus : koop je je ST2 voor 31/10, dan kost ie € 7077 en is ie € 122 goedkoper ... vanaf 01/11 is de ST2 weer € 218 duurder.
Als je de ST2 op de site van Stromer uitrekent komt hij met de grote batterij nu aan 6500 door de bat promotie.
Aankoop is via lease van het werk en dan krijgen we nog eens 5% extra korting.
Dus de ST2 heb ik aan 6200.
de klever pinion komt dan aan 6840
Ons werk beperkt de bruto lease waarde toto momenteel max €95.
Al de rest erboven moeten we netto afstaan.
belachelijke regeling, kweet het maar het is jammer genoeg nu zo.
Dat is ook de reden waarom ik me beperk in budget.
Dit is hun manier om zo weinig mogelijk pedelecs te hebben.
De eerste bedoeling was om deze niet toe te laten in de leasing.
Koenego
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:55
Locatie: Maasmechelen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 0

Krijg zonder leasing die 5% ook.
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Koenego schreef: 16 okt 2021, 15:32 Krijg zonder leasing die 5% ook.
waarschijnlijk wel.
er zijn plaatsen waar je 10% krijgt als je privé koopt.
Contactueel zijn ze verplicht om 5% te geven van de lease.
Meer mag ook maar doet niemand.
Op 4 verschillende plaatsen gevraagd en meer kortring gekregen dan die 5%.
met de opmerking dat ze als fietsbedrijf ook nog een deel moeten afstaan aan de lease maatschappij.
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Marco69 schreef: 16 okt 2021, 12:55 Je kan in stand 2 de 48km halen en daar blijven, instellingen kan je geheel in de app aanpassen.
Met mijn ST2 haal ik 48 km/uur in stand 2, maar dan alleen als ik berg-af ga, dus bijvoorbeeld van een viaduct.
Door het open boeren landschap voornamelijk maisvelden, grasland en gevoelsmatig altijd wind tegen ga ik in stand 3 niet veel harder dan 40 km/uur. In stand 2 zakt de maximum snelheid nog eens met ruim 10%

Hoe krijg jij het voor elkaar om al in stand 2 maar liefst 48 km/uur te halen . Welke instellingen moet je dan in de app kiezen en welke andere randvoorwaarden zijn van toepassing ?
Hoe lang kun jij die snelheid van 48 km/uur continu volhouden ?
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

SpeedPAT schreef: 16 okt 2021, 21:51
Marco69 schreef: 16 okt 2021, 12:55 Je kan in stand 2 de 48km halen en daar blijven, instellingen kan je geheel in de app aanpassen.
Met mijn ST2 haal ik 48 km/uur in stand 2, maar dan alleen als ik berg-af ga, dus bijvoorbeeld van een viaduct.
Door het open boeren landschap voornamelijk maisvelden, grasland en gevoelsmatig altijd wind tegen ga ik in stand 3 niet veel harder dan 40 km/uur. In stand 2 zakt de maximum snelheid nog eens met ruim 10%

Hoe krijg jij het voor elkaar om al in stand 2 maar liefst 48 km/uur te halen . Welke instellingen moet je dan in de app kiezen en welke andere randvoorwaarden zijn van toepassing ?
Hoe lang kun jij die snelheid van 48 km/uur continu volhouden ?
Instellingen voluit zoals afbeelding, kalibreren zonder de trappers te bewegen.
En dan hou je het makkelijk vol op volle snelheid met een beetje zweten van jezelf :D
Bijlagen
1E770664-B23E-4664-8657-513DAA8FA357.jpeg
1E770664-B23E-4664-8657-513DAA8FA357.jpeg (106.43 KiB) 773 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Marco, met deze instellingen is stand 2 toch gelijk aan stand 3. Wanneer je maar max 40 km in stand 3 kunt rijden is kalibreren idd de eerste actie. Overigens kan een te lage instelling van de koppelsensor wat roet in het eten gooien, al merk je dat voornamelijk bij het accelereren. Koppelsensor instelling heeft invloed op alle drie de standen.
Ik rij echt geen 48 km op mijn ST1. Die is vergelijkbaar qua kracht met de 2. Met niet of weinig tegenwind kan ik wat langer 44 tot 46 km per uur trappen, op de Omni! Dat, terwijl ik Conties heb, dus een kleinere wieldiameter. Denk ook aan luchtweerstand, eigen gewicht, je conditie. Of tewel ruim 40 op de omni lijkt wat weinig. 48 km op de omni is voorbehouden voor de stevige aërodynamische biefstukken onder ons. (en niet voor de vergane glorie zoals ondergetekende :cry:)
Groetjes Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Klopt helemaal Peter, dit is eigenlijk stand 3 met deze instellingen :ay
Ik rij veel in stand 3 en heb een goede conditie. Kracht in de bovenbenen heb ik van het schaatsen en ook ben ik niet vies van een beetje zweten. Wat voor mij echt helpt zijn de SPD pedalen, trekken en duwen helpt enorm om je snelheid vast te houden. En je kan je krachten veel beter verdelen om verzuring tegen te gaan.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie