Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dacht ik al dat je een prima conditie hebt :ay
Die SPD pendalen durf ik niet, ivm valgevaar. Op aanraden van Freddy heb ik wel Shimano MTB schoenen gekocht ivm de regen onderweg. Op deze schoenen kan ik gebruik maken van SPDpendalen.........
Maar ja ik durf het niet :bh: :bh:

Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Peerke1960 schreef: 17 okt 2021, 13:51 Dacht ik al dat je een prima conditie hebt :ay
Die SPD pendalen durf ik niet, ivm valgevaar. Op aanraden van Freddy heb ik wel Shimano MTB schoenen gekocht ivm de regen onderweg. Op deze schoenen kan ik gebruik maken van SPDpendalen.........
Maar ja ik durf het niet :bh: :bh:

Grtz Peter
Als je de veer in pedaal niet hard opspant den ben je er zo los geklikt.
Je kan ze altijd eens monteren op een gewone fiets om eens te testen.
SPD is veel makkelijker an te leren dan de koersfietsversie. Die hebben echt wel een echt verre draaibeweging nodig.
SPD is zo los
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

De veer kan je idd zo instellen dat je er heel makkelijk uit klikt, klein beetje met je voet op zij en klaar.
Ik gebruik ze altijd, zelfs door Amsterdam heen is het ideaal. Bij stoplichten probeer ik het zo te doen dat ik niet eruit hoef te klikken, is een sport geworden :D
Probeer het op een rustig moment dat je aan de gedachte kan wennen. Daarna wil je niet anders meer ;)
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Marco69 schreef: 16 okt 2021, 22:51 Instellingen voluit zoals afbeelding, kalibreren zonder de trappers te bewegen.
En dan hou je het makkelijk vol op volle snelheid met een beetje zweten van jezelf :D
Bedankt voor de tips.
Dat beetje zweten doe ik sowieso, wil ik tenminste de vaart erin zien te houden.

“Kalibreren zonder de trappers te bewegen”, Die dien je toch te roteren volgens aanwijzing op display ?

Bij mij staan de schuiven op ca. 75 %, ik zal ze de komende week op 100% zetten.
Ben benieuwd naar het effect op de snelheid in open gebied.
Voor de volledigheid: welke instellingen bij: standaard, sneeuw en stad die alleen in stand 2 actief zijn ?
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

SpeedPAT schreef: 17 okt 2021, 14:47
Bedankt voor de tips.
Dat beetje zweten doe ik sowieso, wil ik tenminste de vaart erin zien te houden.

“Kalibreren zonder de trappers te bewegen”, Die dien je toch te roteren volgens aanwijzing op display ?

Bij mij staan de schuiven op ca. 75 %, ik zal ze de komende week op 100% zetten.
Ben benieuwd naar het effect op de snelheid in open gebied.
Voor de volledigheid: welke instellingen bij: standaard, sneeuw en stad die alleen in stand 2 actief zijn ?
In dit topic staat de alternatieve manier van kalibreren https://www.speedpedelecreview.com/view ... =49&t=4314

Alleen als het gladder wordt pas ik de gevoeligheid aan.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Duwerke schreef: 17 okt 2021, 14:08
Peerke1960 schreef: 17 okt 2021, 13:51 Dacht ik al dat je een prima conditie hebt :ay
Die SPD pendalen durf ik niet, ivm valgevaar. Op aanraden van Freddy heb ik wel Shimano MTB schoenen gekocht ivm de regen onderweg. Op deze schoenen kan ik gebruik maken van SPDpendalen.........
Maar ja ik durf het niet :bh: :bh:

Grtz Peter
Als je de veer in pedaal niet hard opspant den ben je er zo los geklikt.
Je kan ze altijd eens monteren op een gewone fiets om eens te testen.
SPD is veel makkelijker an te leren dan de koersfietsversie. Die hebben echt wel een echt verre draaibeweging nodig.
SPD is zo los
Daarnaast heb je verschillende schoenbeugeltjes, waarbij de ene gemakkelijker losgaat dan de andere. En op drukke stukken kan je altijd de achterzijde van het pedaal gebruiken.

Mijn ervaring is juist andersom: ik kom van fietsen met SPD of SPD-SL pedalen af, ik werd op de SP juist onconfortabel van het steeds van de pedalen afdribbelen op korte hobbels. Nu: niks meer aan het handje!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Koenego
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:55
Locatie: Maasmechelen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 0

Yo,

Iemand een idee of de ' Voorlamp ' van ST2 met riem volstaat om door het donker te vertrekken richting werk ? Iemand ervaringen. Eerste deel van rit is zonder straatverlichting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja hoor, is een prima koplamp. Met grootlichtfunctie bovendien. (Dezelfde koplamp zit op de ST3.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Koenego
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:55
Locatie: Maasmechelen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 0

Bedankt voor de informatie
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Testen is de boodschap : wat voor de ene perfect is, is voor de andere ontoereikend ... :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie