Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar dan neem je toch niet de koplamp van een ST2 2016 als maatstaf?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Koenego
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:55
Locatie: Maasmechelen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 0

Ik was heel erg benieuwd naar jullie ervaringen ermee.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Koenego schreef: 20 okt 2021, 20:43 Ik was heel erg benieuwd naar jullie ervaringen ermee.
Lamp geeft echt zat licht in het bos. Mijn ervaring is door het Amsterdamse bos en dan groot licht aan en dan heb je meer dan zat.
Bijlagen
8C0F3A15-5E3F-44D5-AFC0-C193E0070355.jpeg
8C0F3A15-5E3F-44D5-AFC0-C193E0070355.jpeg (2.46 MiB) 1086 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Welke lamp is dit onder je zadel?
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

SpeedPAT schreef: 17 okt 2021, 14:47
Marco69 schreef: 16 okt 2021, 22:51 Instellingen voluit zoals afbeelding, kalibreren zonder de trappers te bewegen.
En dan hou je het makkelijk vol op volle snelheid met een beetje zweten van jezelf :D
Bedankt voor de tips.
Dat beetje zweten doe ik sowieso, wil ik tenminste de vaart erin zien te houden.

“Kalibreren zonder de trappers te bewegen”, Die dien je toch te roteren volgens aanwijzing op display ?

Bij mij staan de schuiven op ca. 75 %, ik zal ze de komende week op 100% zetten.
Ben benieuwd naar het effect op de snelheid in open gebied.
Voor de volledigheid: welke instellingen bij: standaard, sneeuw en stad die alleen in stand 2 actief zijn ?
Hallo,

Mijn ST2LE met de tips van Marco69 opnieuw ingesteld dwz: alles schuiven op maximaal en calibreren zonder de trappers te bewegen.
Het effect op de snelheid was niet direct merkbaar. Pas op dag 2 ging het sneller.
Van gemiddeld 40 naar 43 en pieken tot 45 km/uur.
In open gebied was de snelheidswinst beperkt. Mogelijk door de stevige wind.
Wat wel opviel een 10% hoger verbruik dwz na 30 km was de restcapaciteit 50% ipv 60%.
Deze waarde is overigens niet lineair, de eerste 50% is qua rijcomfort niet gelijk aan de tweede 50%.

En continu 48 km/uur in stand 2, onmogelijk tenzij met wind mee en berg af, helaas is hier de berg te kort :bp:
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Duwerke schreef: 20 okt 2021, 22:53 Welke lamp is dit onder je zadel?
Dat is een lamp van Ali, met afstandsbediening op je stuur, daarmee kan je de lamp laten knipperen of 2 extra rijlijnen instellen. Handig ding.. Oplaadbaar via usb.
Onderstaande link is ook zoiets
https://m.nl.aliexpress.com/item/10050 ... 16b&gclid=
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Fijn fietsje die ST2 met riem! Ik heb 'm van Vietz als leenfiets mee gekregen. Ik ervaar trouwens helemaal niet dat de vijfde versnelling te kort is... Ik merkte zelf dat ik de top van 45-48kmh in de 4e versnelling reed :lol: Zegt wel iets over mn hoge traptempo denk ik! :mrgreen:

Verder echt een fijne fiets inderdaad! De zit is aanzienlijk comfortabeler dan op mn "oude" ST2. Alleen vroeg ik me af, is de motor van de "oude" ST2 sterker dan van de ST2 met riem? Ik had het idee dat ik met rijden in een (te) hoog verzet harder moet werken met deze ST2, eveneens als op hoge snelheid in stand 3... Ben benieuwd!

Wel een heel fijne aandrijflijn in elk geval, lekker (grotendeels) vrij van onderhoud! :cool2:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Dominic
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 okt 2021, 12:18
Locatie: Prov. Groningen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 4100

Goedemiddag allemaal,

ik ben nieuw hier maar ben in de markt voor een Stromer.
Ik heb op het moment een Stromer ST2 met riem als testfiets en bevalt best goed eigenlijk.

Nu zijn me een aantal dingen opgevallen:

1.
Gisteren en vanochtend een spontane black-out.
maw een hobbel in de weg en de fiets hield er volledig mee op.
Even stoppen, opnieuw opstarten en hij kon weer. Maar dat is wel een dingetje vind ik, zeker in het buitengebied waar ik woon en het serieus donker is...

2.
Zadel die niet op hoogte blijft staan en uit zichzelf zakt.
1e dag dacht ik dat ik me het verbeelde, maar aan het eind van de werkdag stond het zadel helemaal onderuit gezakt zover het kon.
Dus ik fiets nu rond met een inbusje en moet soms na een km of 10 het zadel weer omhoog zetten en vast zetten.
Komt dit misschien door de klappen/ bewegingen van de bodyfloat?
Dat door het inveren de zadelpen extra klappen krijgt??

3.
Bereik van de 983 accu.
Tja, de 180km is natuurlijk getest met 20km/h en vol wind mee... ;)
Maar 2x 28km is soms al best spannend als je op de heen of terug weg een flinke tegenwind hebt.
Dan staat de ondersteuning op standje 3 en meestal versnelling 4. Voor de wind aan of in de stad heb ik meestal de ondersteuning op 2 staan.
Maar als je echt slecht weer gaat krijgen, dien je eigenlijk al een extra lader op het werk neer te leggen.
Gezien de degeneratie van sommige accus's hier op het forum is een dergelijke afstand dan echt wel spannend zonder bij te laden.

4.
''aanlopen'' van de ondersteuning??
Vanmorgen had ik het idee dat de fiets stroef liep. Alsof de fiets aanliep of deels op de rem stond.
Na de black-out en het weer opstarten van de fiets, ging het weer helemaal soepel en liep de fiets weer als de gesmeerde bliksem.

Nu heb ik al gezien dat het zadel zakken een bekend verhaal is, maar is de rest ook bekend hier of zijn het schokkende zaken?

Het is immers wel een fiets van een 6500 euro maar niet probleemloos tot op heden.
En ja, het is echt wel een fijn apparaat als het goed werkt en directe alterantieven zou ik zo niet weten.
De Klever Alpha is niet echt mijn ding qua vormgeving.
Dus ja, ik ben wel positief verrast maar nog niet direct verkocht vanwege de bovenstaande issues.

Hebben jullie nog goede suggesties of opmerkingen hierin misschien?
Zijn de bovenstaande problemen bekend of juist niet zeg maar.
Woon-werk 37km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dominic schreef: 27 okt 2021, 13:46 Gisteren en vanochtend een spontane black-out.
maw een hobbel in de weg en de fiets hield er volledig mee op.
Even stoppen, opnieuw opstarten en hij kon weer. Maar dat is wel een dingetje vind ik, zeker in het buitengebied waar ik woon en het serieus donker is...
Bekend probleem waar al een oplossing voor is geïntroduceerd door Stromer: verbinding valt wel doordat de accu minimale ruimte heeft om te bewegen, en dat gebeurt bij een hobbel.
Is op te lossen (en had ook al opgelost moeten worden door de dealer) door een extra adaptertje onderaan het accuvak te plaatsen. Hier
Dominic schreef: 27 okt 2021, 13:46 Zadel die niet op hoogte blijft staan en uit zichzelf zakt.
1e dag dacht ik dat ik me het verbeelde, maar aan het eind van de werkdag stond het zadel helemaal onderuit gezakt zover het kon.
Dus ik fiets nu rond met een inbusje en moet soms na een km of 10 het zadel weer omhoog zetten en vast zetten.
Komt dit misschien door de klappen/ bewegingen van de bodyfloat?
Dat door het inveren de zadelpen extra klappen krijgt??
Geen bekend probleem bij de ST2.

Een Kinekt Seatpost die correct is afgesteld en de juiste veren heeft voor jouw gewicht veroorzaakt geen 'klappen', want die maxt niet uit.
Daarnaast kan het zijn dat inbusje voor de zadelpen niet op het juiste moment is aangedraaid.
Of een combinatie van beide. Of je bent zelf behoorlijk zwaar (?)
Dominic schreef: 27 okt 2021, 13:46 Maar als je echt slecht weer gaat krijgen, dien je eigenlijk al een extra lader op het werk neer te leggen.
Sowieso aan te raden, want zoveel mogelijk deelladingen uitvoeren is bevorderlijk voor de levensduur van Li Ion accu's.


Klinkt alsof je een beetje een brakke, niet correct afgestelde ST2 mee hebt gekregen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DavyS
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2021, 19:11
Locatie: Assenede
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 1000

Even voorstellen,

Sinds maart eigenaar van de St2.
Wegens medische redenen nog maar 1000km woon-werk verkeerd afgelegd.
2 problemen voorgehad tot nu toe:
Nr 1: het gekende versnellingshub probleem
Nr2: door een duw, is het stuur vrij ver overgedraaid, hierdoor zijn bijna alle fiches van de kabelboom uit de omni gerukt. Gevolg: bijna de volledige kabelboom moet vervangen worden. Afwachten hoelang dit duurt en hoeveel dit grapje gaat kosten. Opletten dus met een ST2, het stuur heeft geen aanslag zoals de ST3.
Plaats reactie