Ervaringen met de ST2 met riem

Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Costin77 schreef: 28 aug 2021, 16:22 Tot hier toe een zeer slechte ervaring, al meerdere malen batterij uitgevallen. Systeemfout melding, ook diefstalmelding. En ook totaal geen vermogen. Ik trap me dood op deze fiets.
Heb al willen bellen naar de overnemer van mijn vorige ST2 met ketting of hij niet wenst te ruilen.

Dit is echt beneden alle peil deze kwaliteit, voor zoveel geld zo’n rommel afleveren.

Puik werk Strömer👌🏻
Not🤬!!!!!
Al eens gekalibreerd met de trappers stil?
Batterijuitval door in een put te rijden kan je FM oplossen.
Was de diefstalmelding door de fiets te verplaatsen?
Je hebt een hele fijne fiets waarmee je af en toe bij de FM langsmoet. :mrgreen:
Bluuf me je fikn van me velo!
Costin77
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2021, 01:56
Locatie: België
Merk SP: 2
Km-stand: 180

Stromeur schreef: 28 aug 2021, 16:48 Wat zegt je dealer ervan?

Uitvallen van de accu en problemen met de ondersteuning is oplosbaar namelijk.
Voor de batterij bestaat er een stukje om er tussen te plaatsen maar dat gaat er bij mij al niet meer tussen want dan gaat de klep van de batterij niet meer open.

Hij heeft ook “nog nooit” van zulke problemen gehoord🙄
Costin77
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2021, 01:56
Locatie: België
Merk SP: 2
Km-stand: 180

Joker schreef: 28 aug 2021, 17:55
Costin77 schreef: 28 aug 2021, 16:22 Tot hier toe een zeer slechte ervaring, al meerdere malen batterij uitgevallen. Systeemfout melding, ook diefstalmelding. En ook totaal geen vermogen. Ik trap me dood op deze fiets.
Heb al willen bellen naar de overnemer van mijn vorige ST2 met ketting of hij niet wenst te ruilen.

Dit is echt beneden alle peil deze kwaliteit, voor zoveel geld zo’n rommel afleveren.

Puik werk Strömer👌🏻
Not🤬!!!!!
Al eens gekalibreerd met de trappers stil?
Batterijuitval door in een put te rijden kan je FM oplossen.
Was de diefstalmelding door de fiets te verplaatsen?
Je hebt een hele fijne fiets waarmee je af en toe bij de FM langsmoet. :mrgreen:
Al meerder malen gekalibreerd maar haalt geen klop uit. Nu spraken ze van een sensor dat ze gingen doorgeven aan Strömer maar wat daar nu verder mee gaat gebeuren🤷🏻‍♂️.
De diefstalmelding kwam tijdens het rijden, OMNI maakte al dagen geen verbinding meer met Stromer dus de kilometers zijn ook foutief want de fiets ritten heeft hij niet opgeslagen. Maar plots maakte hij dus wel verbinding en ging hij in diefstamodus en daar ging ik dan regende grond.

Echt een topervaring die fiets👌🏻🤣🙄
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Costin77 schreef: 29 aug 2021, 12:27 Voor de batterij bestaat er een stukje om er tussen te plaatsen maar dat gaat er bij mij al niet meer tussen want dan gaat de klep van de batterij niet meer open.

Hij heeft ook “nog nooit” van zulke problemen gehoord🙄
Dan gewoon het probleem bij hem neerleggen en eisen dat het correct opgelost wordt. Als hij nog niet van een oplossing gehoord heeft dan moet hij het maar gewoon met Stromer uitvechten. De oplossing is er namelijk, met minder dan dat geen genoegen nemen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Costin77
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2021, 01:56
Locatie: België
Merk SP: 2
Km-stand: 180

FreddyH schreef: 29 aug 2021, 18:46
Costin77 schreef: 29 aug 2021, 12:27 Voor de batterij bestaat er een stukje om er tussen te plaatsen maar dat gaat er bij mij al niet meer tussen want dan gaat de klep van de batterij niet meer open.

Hij heeft ook “nog nooit” van zulke problemen gehoord🙄
Dan gewoon het probleem bij hem neerleggen en eisen dat het correct opgelost wordt. Als hij nog niet van een oplossing gehoord heeft dan moet hij het maar gewoon met Stromer uitvechten. De oplossing is er namelijk, met minder dan dat geen genoegen nemen.
Ik ga hem komende week terug halen en we zullen zien wat er nu van gekomen is. Anders gaan we het inderdaad moeten uitvechten.
Maar het grappige was dat ik me niet mocht kwaad maken🙄
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Waar heb jij je ST2 gekocht Costin77 ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Costin77 schreef: 29 aug 2021, 19:26 Maar het grappige was dat ik me niet mocht kwaad maken🙄
Dat hoeft ook helemaal niet. Een redelijke eis kan je prima neerleggen zonder daarbij kwaad te worden.

Het stukje kwaad worden komt pas als jouw FM die redelijke (en realistische) eis niet kan uitvoeren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Costin77 schreef: 29 aug 2021, 12:27 Voor de batterij bestaat er een stukje om er tussen te plaatsen maar dat gaat er bij mij al niet meer tussen want dan gaat de klep van de batterij niet meer open.

Hij heeft ook “nog nooit” van zulke problemen gehoord🙄
Dan heb jij zeker de eerste ST2 die jouw dealer ooit verkocht heeft?

Dit probleem is bekend bij Stromer, dealers en ons, en eenvoudig op te lossen. Taak voor de dealer: zorgen dat de accu-deur open gaat en weer correct werkt, en adaptertje plaatsen. Daar hoeft niemand kwaad over te worden, die dealer moet gewoon z'n garantiewerk doen.

Ook voor te lage ondersteuning zijn de oplossingen overal bekend: kalibreren, aanhaalmoment achterwiel-as controleren, en als dat het niet oplost de dealer laten onderzoeken of de TMM sensor wel goed functioneert.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Costin77
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2021, 01:56
Locatie: België
Merk SP: 2
Km-stand: 180

Stromeur schreef: 29 aug 2021, 20:23
Costin77 schreef: 29 aug 2021, 12:27 Voor de batterij bestaat er een stukje om er tussen te plaatsen maar dat gaat er bij mij al niet meer tussen want dan gaat de klep van de batterij niet meer open.

Hij heeft ook “nog nooit” van zulke problemen gehoord🙄
Dan heb jij zeker de eerste ST2 die jouw dealer ooit verkocht heeft?

Dit probleem is bekend bij Stromer, dealers en ons, en eenvoudig op te lossen. Taak voor de dealer: zorgen dat de accu-deur open gaat en weer correct werkt, en adaptertje plaatsen. Daar hoeft niemand kwaad over te worden, die dealer moet gewoon z'n garantiewerk doen.

Ook voor te lage ondersteuning zijn de oplossingen overal bekend: kalibreren, aanhaalmoment achterwiel-as controleren, en als dat het niet oplost de dealer laten onderzoeken of de TMM sensor wel goed functioneert.
Helaas is het niet de eerste, pas geleverd 12/08 en staan 180 kilometers op.
De FM van mij doet altijd of ik een idioot ben.
Helaas bleek ik wel zo dom te zijn om opnieuw een Strömer te kopen nadat de eerste me al serieus wat kopzorgen had bezorgd maar was pakken beter dan deze.
Ik ga de FM hier niet bekend maken, ik ga het redelijk houden.
En waarom ik kwaad ben geworden is omdat het wederom me heeft doen vallen al een geluk met weinig gevolgen deze keer.
Hoop gewoon dat het opgelost geraakt, het kost allemaal geld genoeg.

Komende week weet ik meer wat hun werk heeft veranderd 🙏🏻
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De combinatie van een Stromer met problemen en een slechte dealer is inderdaad.... hemeltergend.

Hou het rustig, Als je kwaad gaat doen sta jij er 'slecht' op en dat vindt de dealer een excuus om je niet te helpen.

Lost de dealer je klachten niet binnen afzienbare tijd op, stel ze dan schriftelijk in gebreke en geef aan dat je vervolgstappen overweegt. Daar bestaan voorbeeldbrieven voor. De problemen die je omschrijft zijn weliswaar irritant, maar vrij eenvoudig oplosbaar en dat is wat de dealer moet doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie