Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heel lastig te zeggen. Als hij goed onderhouden en behandeld is en er is garantie verlenging afgesloten denk ik zo'n 4000-4500 Euro.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik hoop dat dat waar is maar denk toch wel iets lager.
over 2 a 3 jaar zijn er heel veel ST2 met riem te koop...en waarschijnlijk ook wel aanbiedingen op nieuwe.
Stromer gooit zijn oudere modellen vaak zelf in de aanbieding.....slecht voor de tweedehandswaarde...

Tevens is er over 2 a 3 jaar ook de ST3 pinion in tweedehands genoeg verkrijgbaar....die schat ik eerder in tussen de 4000-4500....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Quick & dirty:

In onberispelijke staat, aangeschaft bij en regulier onderhouden door een goeie, erkende Stromer dealer, met verlengde garantie én als je zelf een beetje goed kunt onderhandelen en snapt hoe je een tweedehands Stromer goed verkoopt (goeie foto's, correcte informatie, telefoonnummer erbij, factuur kunnen overleggen, toegankelijk voor vragen ook als ze stom zijn, open en eerlijk gesprek aangaan, proefrit laten maken etc. etc.):

Na 2 jaar / 6.000km schat ik 4.500 a 5.000 euro, na 3 jaar / 12.000km denk ik rond 4.000 a 4.200 euro.

Als er ook maar iets aan bovenstaande schort, dan wordt het meteen hard minder. Een keurig onderhouden Stromer die goed in de verkoop wordt gezet, tegenover laten we zeggen een afgeragde bak van fietsenwinkel.nl die niet gepoetst werd voordat de foto's werden gemaakt, met overal kleine beetjes lakschade e.d.: kan zomaar 750 euro schelen op wat je ervoor krijgt.

Verkopen als de 2 jaar fabrieksgarantie is verlopen zonder verlengde garantie te hebben afgesloten: nog eens 750 euro eraf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

FreddyH schreef: 22 sep 2021, 00:19 Knoppenring dood? Heb ik vaker gelezen, maar niet héél vaak een niet specifiek voor de ST2.

Het schijnt dat je bij stilstand op de OMNI je ondersteuning kunt instellen.
Het is op mijn ST2 niet gelukt om de ondersteuning in te stellen op de OMNI.
Ik ga liever voor een goed functionerende knoppenring dus fiets laten nakijken door FM.
De oorzaak bleek een losgetrilde connector. Op zich logisch want ook het licht liet zich niet meer schakelen.
Probleem gelukkig opgelost.

Het laat zich raden waarom de connector kon lostrillen. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt
door het rijden over zeer hobbelige wegen, waarbij de fiets soms heel hevig kan gaan trillen.
Kan me voorstellen dat een eenvoudige connector losraakt.
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Kleine update over mijn ST2 LE. De voorste schijf blijft elke keer opnieuw kabaal maken. De zuigers van de rem zijn al diverse keren bijgesteld. Om het euvel definitief te verhelpen zal er volgende week een compleet nieuwe voorvork gemonteerd worden. Verder nu ruim 6.300 km.. Op naar de 10.000 :D
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Werd de piste van de andere remschijf (ST5) al bewandeld en met welk resultaat ? :bn:
Luis schreef: 22 jun 2021, 20:11
abreb schreef: 22 jun 2021, 14:12
Luis schreef: 27 jan 2021, 12:06 Heb naar FM gemaild en mag fiets binnenbrengen om de rem af te stellen. Hou je op de hoogte van het resultaat abreb.
Goedemiddag,

Ivm "rinkelend" geluid op ST2.
Moest even langsgaan bij de FM op +/- 1000 km.
Ik weet niet in hoeverre het al geweten is maar volgens mijn FM is het de remschijf en is Stromer op de hoogte.
Dit zou vervangen worden als de nieuw schijf gehomologeerd is.
Ik klaag bij mijn FM over het rinkelend geluid van de voorste schijf sinds de levering midden januari van dit jaar.
1) eerste keer bij de FM voorste schijf afgesteld : bood geen oplossing
2) een volledig nieuw voorwiel geplaatst, bood geen oplossing
3) schijf ST3 : bood geen oplossing
4) 6 maand later (vorige week) telefoon van de FM, Stromer erkend het probleem. U krijgt de schijf van de nieuwe ST5 als die schijf gehomologeerd is voor de ST2 LE.

Geduld is een mooie deugd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Mijn ST2 is inmiddels ook weer bij de FM terug geweest, deze keer voor een krakende trapas. Echt een hele luide kraakfiets die overal de aandacht trok :mrgreen:
Het geluid trad pas op na 15-20 km fietsen op hogere snelheid, en bleef daarna aanwezig, ongeacht hoe snel de trappers rond gingen en ongeacht de kracht op de pedalen. Deze video heb ik er destijds van gemaakt (zo veilig mogelijk geprobeerd en daarbij de aandacht gehouden op de weg, iets minder aandacht voor een schitterende video...)

https://i.imgur.com/Yb046N4.mp4

Prettig overlegd met de FM, die eerst voorstelde om de crank nog even op moment na te trekken, dit mocht ik dan zelf even doen. Inderdaad kon ik hem nog behoorlijk natrekken (38-41Nm aangegeven, heb hem op 40Nm gezet) Helaas hielp het niet, waarna hij dan toch werd opgehaald. Ook nog even aandacht gevraagd voor de rinkelende voorschijf en de ST5-oplossing, dit is met het inslijten van de remblokken wel verminderd, maar nooit helemaal weg gegaan.
De schijf wordt NIET onder garantie vervangen, zoals te lezen is in de omschrijving van de reparatie, wel nieuwe remblokken geplaatst. Dit zou een piepende rem -wat ik voor overigens niet had- inderdaad op kunnen lossen, maar helpt niet tegen een rinkelende, resonerende schijf. Als de klacht inderdaad is aangegeven als zijnde piepen, dan begrijp ik dat Stromer deze optie aangeeft. Kwestie van de juiste omschrijving... Ik hou het even in de gaten en als het blijft, dan kan dit bij de eerstvolgende servicebeurt alsnog heroverwogen worden.

Uit de omschrijving van de FM:
De monteur heeft alles rondom de trapas even opnieuw ingevet en gemonteerd en op moment aangedraaid, de fiets is meerdere malen getest en het gekraak is uitgebleven. Wat betreft de piepende remmen hebben wij een ander model remblokken gemonteerd waardoor het piepen minder is. De nieuwe remschijven worden helaas niet onder garantie vergoed door Stromer.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag.


Donderdag wordt hij terug afgeleverd. Ben benieuwd of het gekraak weg blijft, kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen, aangezien er alleen maar opnieuw is ingevet en alles op moment is gezet. Maar er is maar 1 manier om daar achter te komen. Vrijdag weer op de fiets.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Even een update: mijn achterwiel is een maandje geleden opnieuw vervangen owv een motorfout. In de afwachting van het nieuwe wiel de versnellingshub ook opnieuw stuk gereden. Bij het binnenbrengen bij de FM kon de mechanieker me niet zeggen of dit achterwiel al de oplossing voor het hub-probleem had. We zijn een 700 km verder en voorlopig werkt alles nog, maar door sommige gedragingen (bvb soms een overslagje en krak bij vertrekken in 3e versnelling met grote druk op de pedalen) zie ik het voorlopig nog niet positief in want zo begonnen de andere keren de versnellingsproblemen ook.

Los van alle miserie: ik rij graag met dit machine! En die riem met dit herfstweer, wat een gemak toch. Ook enkele kleine upgrades gedaan: de kleine Cateye-spiegel geïnstalleerd en de mottige oranje bulk-reflectoren vervangen door de slanke B&M-exemplaren.

Ik ga binnenkort proberen nog eens een foto te maken!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Luis schreef: 04 sep 2021, 12:20 Maandag 30 aug fiets na herstelling achterband opgehaald bij de FM. Hij heeft de ST5 schijf besteld. Hij laat me weten als de schijf binnen is.
Naveel testen, wikken en wegen heeft mijn vrouw zondag na het event in Genk ook een ST2 besteld. :bi
Omdat ik nog steeds niets gehoord had van mijn FM of de remschijf van de ST5, die hij zogezegd besteld zou hebben op 30 augustus, voor mijn rinkelende voorste remschijf al geleverd was, kreeg ik volgend verrassend antwoord.
"Heb alles nog eens doorgestuurd naar Stromer, laat je weten als ik een antwoord krijg".

Is er iemand met een ST2 LE waarvan de voorste schijfrem ondertussen vervangen werd door die van de ST5, onder garantie?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Inderdaad een verrassend antwoord ... de mail werd verzonden op 30/08 : ofwel krijg je meteen een foutmelding, ofwel stuur je de andere kant een reminderke ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie