Sinds vrijdag heb ik mijn fiets terug met een nieuwe motor in.
Vanmiddag na het werk kreeg ik de fiets niet meer aan de praat. Foutcode E210247.
Iemand een idee wat deze betekend?
Ik heb verschillende keren heropgestart en de batterij uitgehaald zonder resultaat.
Uiteindelijk mij naar huis laten brengen door VAB.
Hier thuis is de foutcode verdwenen. Heel bizar.
Ik heb er wel niet veel vertrouwen in om morgen naar het werk te rijden.
Ervaringen met de ST2 met riem
-
- Veteraan
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
- Locatie: Noord Brabant
- Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
- Km-stand: 14000
Bovenstaande foutcode ken ik niet.
Wel kreeg ik bericht vanuit mijn fietsenmaker dat de asmoer van de versnelling vervangen moet worden voor een korter type, omdat deze anders de versnelling kan beschadigen. Het betreft hier een terugroepactie van Stromer. Afspraak staat binnenkort ingepland.
Wordt hier de zeskantmoer van de as mee bedoeld?
Wel kreeg ik bericht vanuit mijn fietsenmaker dat de asmoer van de versnelling vervangen moet worden voor een korter type, omdat deze anders de versnelling kan beschadigen. Het betreft hier een terugroepactie van Stromer. Afspraak staat binnenkort ingepland.
Wordt hier de zeskantmoer van de as mee bedoeld?
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
-
- Veteraan
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Mijn vrees werd bevestigd.
Deze morgen na 17km viel de ondersteuning weg. De bedieningsknoppen werkten ook niet meer.
Ik stond stil en de Omni gaf 36,4km/h aan. Aangezien ik niet kon herstarten ben ik doorgereden. En toen sprong die diefstalmodus aan... Daar stond ik dan lekker in de kou tot de redder kwam.
Deze morgen na 17km viel de ondersteuning weg. De bedieningsknoppen werkten ook niet meer.
Ik stond stil en de Omni gaf 36,4km/h aan. Aangezien ik niet kon herstarten ben ik doorgereden. En toen sprong die diefstalmodus aan... Daar stond ik dan lekker in de kou tot de redder kwam.
Bluuf me je fikn van me velo!
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Klopt, ik heb vandaag ook een nieuwe asmoer gekregen toen ik mijn banden liet wisselen!Radiotechniman schreef: ↑03 nov 2021, 10:49 Bovenstaande foutcode ken ik niet.
Wel kreeg ik bericht vanuit mijn fietsenmaker dat de asmoer van de versnelling vervangen moet worden voor een korter type, omdat deze anders de versnelling kan beschadigen. Het betreft hier een terugroepactie van Stromer. Afspraak staat binnenkort ingepland.
Wordt hier de zeskantmoer van de as mee bedoeld?
@Joker, klote man, hopelijk kan je FM het snel oplossen!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
-
- Expert
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
- Locatie: Noord Limburg
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 4000
De afgelopen dagen het energieverbruik bepaald met de nieuwe instelling (alle schuiven op maximaal).SpeedPAT schreef: ↑30 okt 2021, 12:47Jeroen, Da’s een mooi verbruik, welke kruissnelheid rij je en hoeveel harde stops ?JeroenH schreef: ↑30 okt 2021, 11:25 Pat, ik verbruik 40% in de meest uitzonderlijke omstandigheden voor 22 km he. Voorbeeld van gisteren: zuidwester van 4 Bft schuin op kop met heenrit, zuidenwind 4 Bft op de zijkant bij het terugrijden => 38% over na 44km.
Ik zou inderdaad je vertrekwijze wat aanpassen, dat gaat al een pak in verbruik schelen denk ik. Ik vertrek altijd in standje 2 en versnelling 3.
In stand 2 vertrekken zal zeker schelen.
Mijn kruissnelheid is wel behoorlijk toegenomen van 40 km/uur tot 45 km/uur.
Daar gaat een groot deel van de energie naartoe. (=+26%)
Ik ga het volgen.
Het display van de fiets geeft na 30 km een laadniveau aan van ongeveer 50% .
De range varieert tussen 44%- 53%.
Mijn verbruik is nog steeds hoger, maar nu tik ik regelmatig 48 km/uur aan
-
- Veteraan
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Mijn fiets is al hersteld.
Er werd onder garantie een nieuwe display geplaatst.
Op mijn vraag waar die foutcode E210247 op slaat kreeg ik een onduidelijk antwoord: oxidatie aan een printplaat.
Ik ga ervan uit dat ze die printplaat ook vervangen hebben.
Bluuf me je fikn van me velo!
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Zou je dat nog eens goed willen navragen? Of ze de controller hebben vervangen? (Je display = de Omni en dat is wat anders dan de controller).
Dat klinkt namelijk als een bekend probleem op de oudere ST1x en oudere ST2; waarbij de controller (die onder de kunststof kap zit aan de onderkant van het frame; dus onder de accu zeg maar). Zou niet goed zijn als de nieuwe ST2 hetzelfde euvel heeft. Stromer heeft naar aanleiding van de problemen op de oudere modellen de controller printplaat beter ingepakt (lees; meer siliconen).
En (maar dat weet ik niet zeker) ook de connectoren/stekker-eindes beter ingepakt.
Dat klinkt namelijk als een bekend probleem op de oudere ST1x en oudere ST2; waarbij de controller (die onder de kunststof kap zit aan de onderkant van het frame; dus onder de accu zeg maar). Zou niet goed zijn als de nieuwe ST2 hetzelfde euvel heeft. Stromer heeft naar aanleiding van de problemen op de oudere modellen de controller printplaat beter ingepakt (lees; meer siliconen).
En (maar dat weet ik niet zeker) ook de connectoren/stekker-eindes beter ingepakt.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Zeer raar want bij dezelfde foutcode/storing werd door onze FM verwezen naar een slechte plaatsing van de batterij (loszitten). Er werd (volgens de FM) een “tool” besteld waardoor de batterij beter gefixeerd kon worden. Er werd in elk geval geen nieuwe display geplaatst. Tot op heden hebben de problemen zich niet meer voorgedaan.
- Luis
- Pro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
- Locatie: Beringen
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 8453
Donderdag 04/11 fiets binnengebracht bij andere FM omdat de voorste band moest vervangen worden. Vroeg deze FM ook om de voorste schijf te vervangen door deze van de ST5 omdat de FM waar ik de fiets kocht mij al maanden aan het lijntje houdt. De kosten voor het vervangen van de voorste schijf wilde ik zelf betalen, was het rinkelen van deze schijf meer dan zat. Namiddag krijg ik bericht dat mijn fiets kan afgehaald worden.Schullie1989 schreef: ↑09 okt 2021, 21:07Ik heb donderdag een nieuwe voorvork gekregen op mijn ST2. Ook gelijk gevraagd naar de schrijf van de ST5. Vietz geeft aan dat het geen officiële Stromer oplossing is, en ze daarom ook niet de schijf van de ST5 gaan monteren. Ik heb me laten vertellen dat het ook niet kan, omdat de ST5 vier zuigers heeft en de ST2 maar 2.
De voorste schijf is vervangen door die van de ST5, en de versnelling hub is ook aangepast. Deze beide aanpassingen gebeurden onder garantie. Wat een verschil met mijn vorige FM, die me uiteraard nooit meer terug ziet.