Ervaringen met de ST2 met riem

JoJo
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2021, 07:33
Locatie: Halle
Merk SP: ST2
Km-stand: 0

Stromeur schreef: 13 nov 2021, 14:18
JoJo schreef: 13 nov 2021, 10:49 Uiteindelijk de ST3 getest en wat een wereld van verschil. Aangekocht met verende zadelpen en back sweep stuur.
Ik hoop dat je die ST3 bij een andere dealer hebt gekocht dan waar je die ST2 hebt getest, want klachten over gebrek aan ondersteuning en lawaai van de versnellingshub zijn kinderlijk eenvoudig op te lossen. De hub moet nagenoeg geruisloos zijn en op een goed wegdek zonder wind tegen haal je letterlijk met twee vingers in je neus 45km/u met een ST2.


Deze dealer had geen benul waar die mee bezig was en als je daar ook je ST3 gaat laten servicen dan wordt dat geen feestje als er eens iets mee is.
Nochthans zeer goede reviews hoor. Misschien de verkeerde dag uitgekozen
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Vandaag is mijn ST2LE onderweg naar mijn werk uitgevallen. Zo dood als een pier. Totaal geen beweging meer in te krijgen. Van alles geprobeerd, maar helaas :ai :bu: Sta je dan met je goeie gedrag in het koude buitengebied. Mijn eigen dealer was pas om 9.00u geopend en beschikbaar voor vragen. Gelukkig was Riesewijk Deventer zo behulpzaam om mij een trucje te leren hoe je de accu eruit kunt krijgen zonder de lader aan te hoeven sluiten. Want dat was uiteraard niet mogelijk in het buitengebied. Riesewijk bedankt voor jullie hulp :bf: :cool2: Zelf Stromeraars helpen die niet direct tot de klantenkring behoren. Top gewoon :ay Na hun hulp en het resetten kon ik mijn weg vervolgen.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Schullie1989 schreef: 18 nov 2021, 11:44 Vandaag is mijn ST2LE onderweg naar mijn werk uitgevallen. Zo dood als een pier. Totaal geen beweging meer in te krijgen. Van alles geprobeerd, maar helaas :ai :bu: Sta je dan met je goeie gedrag in het koude buitengebied. Mijn eigen dealer was pas om 9.00u geopend en beschikbaar voor vragen. Gelukkig was Riesewijk Deventer zo behulpzaam om mij een trucje te leren hoe je de accu eruit kunt krijgen zonder de lader aan te hoeven sluiten. Want dat was uiteraard niet mogelijk in het buitengebied. Riesewijk bedankt voor jullie hulp :bf: :cool2: Zelf Stromeraars helpen die niet direct tot de klantenkring behoren. Top gewoon :ay Na hun hulp en het resetten kon ik mijn weg vervolgen.
Ik had dit 2 weken terug ook.
eerst wou hij niet opstarten en ben ik naar huis getakeld,
dag erna viel hij stil na 17 km en ben ik naar FM getakeld.
Oorzaak was oxidatie op de printplaat werd me verteld.

Kan je het trucje delen hoe je de accu eruit kunt krijgen zonder de lader aan te hoeven sluiten?
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joker schreef: 18 nov 2021, 12:20 Kan je het trucje delen hoe je de accu eruit kunt krijgen zonder de lader aan te hoeven sluiten?
Niet op het publieke forum aub. Dieven lezen ook mee...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Mag het via privébericht?
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joker schreef: 18 nov 2021, 20:08 Mag het via privébericht?
Uiteraard, dat kan alleen door zender en ontvangers gelezen worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Joker schreef: 18 nov 2021, 20:08 Mag het via privébericht?
Ik zal het met je delen Joker :ay
Radiotechniman
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 485
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
Km-stand: 14000

Schullie1989 schreef: 18 nov 2021, 21:38 Ik zal het met je delen Joker :ay
Zou je die handeling ook met mij willen delen? Ik rijd ook nog wel eens in stukken niemandsland. Dank alvast!
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
Dominic
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 okt 2021, 12:18
Locatie: Prov. Groningen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 4100

Hier tot op heden alleen nog maar positieve vibes na mijn aankoop van een Stromer.

Afgelopen weekend mijn nieuwe blauwe ST2 opgehaald in Groningen.
Gelukkig had ik een grote rugtas mee want die ging helemaal vol mee retour met alle goodies.
De keuze voor de Stromer was voor mijn geval ook bepaald door de fijne service bij Egberts en de prettige sfeer in de winkel.

''Hoe lang wil je de test fiets lenen? Een week?? ''
Euh ja, zo lang? Kan dat dan?
Tuurlijk kan dat! Eerder wil ik je gewoon niet terug zien :)

Ik heb wel een extra lader mee gekocht voor op kantoor. Want 30km enkele reis met tegenwind zorgt ervoor dat heen en weer soms wel spannend word heb ik gemerkt,
En mezelf kennende ga ik de lader nog wel een keer vergeten.

Ik heb geprobeerd om foto's te plaatsen van de nieuwe aanwinst maar daar moet ik nog even in duiken hoe het werkt...
Laatst gewijzigd door Dominic op 19 nov 2021, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Woon-werk 37km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dominic schreef: 19 nov 2021, 12:21 Ik heb geprobeerd om foto's te plaatsen van de nieuwe aanwinst maar daar moet ik nog even in duiken hoe het werkt...
Onderin het scherm waar je je tekst typt heb je 2 tabbladen. Daarmee kan je plaatjes invoegen:
20211119_131356.jpg
20211119_131356.jpg (195.1 KiB) 946 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie