Fiets valt uit bij schokken door oneffen wegdek

Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Hallo,
Mijn buurman met een St1 2020 ondervindt al een tijdje problemen wanneer hij over een hobbel of door een put rijdt. Zo valt de fiets spontaan uit waarschijnlijk doordat er speling op de batterij zit.
Zijn hier al gelijkaardige problemen gekend? Ik stel de vraag in zijn plaats omdat hij niet over een pc beschikt.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er zijn in dit topic meerdere meldingen terug te vinden over dit euvel ... dat wordt er eentje voor de FM.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Dank je Galvas.
De fiets van de buurman gaat op aanraden van de posts op dit forum dinsdag weer binnen voor herstelling van het batterijprobleem.
Johnny.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Caje schreef: 27 jan 2021, 18:12 Hallo,
Mijn buurman met een St1 2020 ondervindt al een tijdje problemen wanneer hij over een hobbel of door een put rijdt. Zo valt de fiets spontaan uit waarschijnlijk doordat er speling op de batterij zit.
Zijn hier al gelijkaardige problemen gekend? Ik stel de vraag in zijn plaats omdat hij niet over een pc beschikt.
Heb dit vorige week vrijdag voor de eerste keer voor gehad met mijn ST2 LE. Heb thans al verschillende keren over putten en borduren gereden zonder problemen. Was vorige week toevallig onderweg naar de FM en heb een put in de weg te laat opgemerkt. Onmiddellijk ging het display uit en viel de ondersteuning weg. Heb me effe aan de kant gezet, de fiets weer opgestart en alles was weer normaal.
Even terzijde, kon wel blijven fietsen en de versnellingen gebruiken terwijl de ondersteuning volledig was weggevallen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Luis schreef: 08 feb 2021, 13:56 Even terzijde, kon wel blijven fietsen en de versnellingen gebruiken terwijl de ondersteuning volledig was weggevallen.
Als de ondersteuning uitvalt wordt je Stromer in een normale fiets, alleen wel een hele zware ;)

De versnellingen van de SA hub worden niet elektrisch aangestuurd, dus die blijven het sowieso doen. Verder gaat je motor functioneren als dynamo, waardoor de verlichting (en ik meen ook de toeter) tijdens het fietsen blijft werken. Zo kom je ook in het donker veilig thuis.

Het probleem van wegvallende ondersteuning bij het rijden over een stevige hobbel wordt veroorzaakt doordat de accu nét iets teveel ruimte heeft. Dat hoort niet zo en de erkende Stromer dealer kan het oplossen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Stromeur schreef: 09 feb 2021, 00:29
Luis schreef: 08 feb 2021, 13:56 Even terzijde, kon wel blijven fietsen en de versnellingen gebruiken terwijl de ondersteuning volledig was weggevallen.
Als de ondersteuning uitvalt wordt je Stromer in een normale fiets, alleen wel een hele zware ;)

De versnellingen van de SA hub worden niet elektrisch aangestuurd, dus die blijven het sowieso doen. Verder gaat je motor functioneren als dynamo, waardoor de verlichting (en ik meen ook de toeter) tijdens het fietsen blijft werken. Zo kom je ook in het donker veilig thuis.

Het probleem van wegvallende ondersteuning bij het rijden over een stevige hobbel wordt veroorzaakt doordat de accu nét iets teveel ruimte heeft. Dat hoort niet zo en de erkende Stromer dealer kan het oplossen.
De verlichting en toeter doen het dan ook niet meer hoor! Diverse keren gehad inmiddels. Scherm op zwart, is dus ook echt alles uit!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dus de verlichting gaat niet aan als je een stukje gaat rijden? Dat is niet goed, ook voorleggen aan de FM.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Ik kan mijn ST-1 (2020) zelfs hard tegen het ijs/asfalt gooien zonder dat de ondersteuning uitvalt :ck:

Gr. Rene
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Moet ook gewoon kunnen. Ik heb dit n.a.v. meldingen hier met toestemming van de FM ook gedaan met mijn test-ST en test-ST1: zo hoog mogelijk optillen aan de drager en op de grond laten stuiteren. Was geen probleem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 09 feb 2021, 17:02 Moet ook gewoon kunnen. Ik heb dit n.a.v. meldingen hier met toestemming van de FM ook gedaan met mijn test-ST en test-ST1: zo hoog mogelijk optillen aan de drager en op de grond laten stuiteren. Was geen probleem.
Ik heb het eerste jaar dat ik mijn st5 had met dat ding onverhard gereden in Spanje.....geen enkel probleem en elke keer dat ik hem ophaal bij de FM zetten zij de banden weer kneiterhard zodat je elk gat in de weg in je polsen en huig voelt beuken....blijft het gewoon doen daar moet echt iets mis zitten.......batterijvoet, stekkerverbinding......
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie