ST2 LE riem: onvoldoende ondersteuning opgelost!

Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

VeerleVDV schreef: 09 mar 2021, 19:45 Wat ik dus al eerder deed, zonder voldoende resultaat qua ondersteuning (ik duwde mij kapot haha):
- op de fiets de trapsensor op maximum zetten en de remsensor op minimum zetten
- een eigen instelling maken op de app waar bij ik alle hendels instel zodat het bolletje vermogen vergroot
- kalibreren met veel of weinig draaien aan de pedalen

En nu heb ik dat kalibreren van de sensor op de fiets gedaan ZONDER aan de pedalen te draaien, gewoon de 6 seconden voorbij laten gaan. Gevolg: een heel snelle fiets!

Succes ermee, hopelijks lukt dit voor jou.
Nou dat gaan we morgen dan maar eens even uitproberen :) :ay
Ronny
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:25
Locatie: Hamont
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 3000

Peerke1960 schreef: 10 mar 2021, 20:49 @Ronny, lijken me prima snelheden. Dit is wat ik ook behaal. Wind mee naar de 47km, helling af 49 km en zonder of iets tegenwind 45 km. Bij wind tegen 41 a 43 km. Bij sterke wind tegen(3plus) moet ik echt hard werken om de 40 op de omni te halen. Ik vind het prima zo want bij meer ondersteuning hoort ook een hoger verbruik en dat begint bij mij al te tellen. Wanneer ik met minder dan 20 procent prik over in Tiel aankom kan ik niet lekker beulen op de weg aldaar.
Met vriendelijke groeten, Peter
Snelheden zijn prima,maar vind het raar dat hij nooit in de buurt van het rood komt,ook niet tegen een brug omhoog.
Je zou toch denken dat hij me dan maximum gaat ondersteunen.
Ore123
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jan 2021, 18:30
Locatie: Achterhoek
Merk SP: St 2 le
Km-stand: 0

Nu doe ik de kalibratie zoals bij de ST1, gewoon op het knopje sensor kalibreren drukken, dan laat ik die 6 seconden passeren terwijl ik NIET aan de pedalen draai.


Oke, deze variatie had ik nog niet geprobeerd. Maar voor mij ook een groot verschil! Tóp! Dankjewel!
(en excuus voor de waardeloze layout)
Ronny
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:25
Locatie: Hamont
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 3000

Ore123 schreef: 11 mar 2021, 16:11
Nu doe ik de kalibratie zoals bij de ST1, gewoon op het knopje sensor kalibreren drukken, dan laat ik die 6 seconden passeren terwijl ik NIET aan de pedalen draai.


Oke, deze variatie had ik nog niet geprobeerd. Maar voor mij ook een groot verschil! Tóp! Dankjewel!
(en excuus voor de waardeloze layout)
Als ik trouwens kalibreer zegt hij via scherm dat ik de pedalen gewoon stil moet houden.
Indien ik op kalibreer druk komt er meteen ok te staan.(dus niks na 6sec)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Logisch, want dit topic gaat over een ST2 (met naafversnelling) ... jij rijdt met een ST1, die heeft een andere kalibratieprocedure.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Golvas, klopt, kalibratie is anders. @Ronny, wanneer je hier verder over wilt bakkeleien, maak dan ff een apart topic aan. Ik kom ook bijna niet in het rood. Hooguit bij het wegrijden.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Schullie1989 schreef: 10 mar 2021, 21:31
VeerleVDV schreef: 09 mar 2021, 19:45 Wat ik dus al eerder deed, zonder voldoende resultaat qua ondersteuning (ik duwde mij kapot haha):
- op de fiets de trapsensor op maximum zetten en de remsensor op minimum zetten
- een eigen instelling maken op de app waar bij ik alle hendels instel zodat het bolletje vermogen vergroot
- kalibreren met veel of weinig draaien aan de pedalen

En nu heb ik dat kalibreren van de sensor op de fiets gedaan ZONDER aan de pedalen te draaien, gewoon de 6 seconden voorbij laten gaan. Gevolg: een heel snelle fiets!

Succes ermee, hopelijks lukt dit voor jou.
Nou dat gaan we morgen dan maar eens even uitproberen :) :ay
Nou dat is inderdaad wel een verschil. Gisteren en vandaag getest. Fiets is veel agressiever in de ondersteuning. Gebruikt dan ook meer batterij. Maar goed, wel leuk om te weten dat dit werkt!
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Bedankt Veerle. Eerste post en al gelijk een supertip! :ay
Die ST2 van mij is nu ok een SPEEDelec.
Trekt sneller op en gaat nu makkelijk boven de 45 km/h op de omni.
De batterij had na 47 km full speed nog 14% pit over.
Bluuf me je fikn van me velo!
Borthy
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2021, 07:17
Locatie: Liedekerke
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 0

Hello
Ik heb mijn eerste rit gedaan met de slechtste ondersteuning ooit maar na het lezen van dit topic heb ik mijn st2 gekalibreerd en nu is een andere fiets
Dikke merci
😉
mrstrom

Dit was toch de normale calibratie? staat ook in je scherm toch, dat je de pedalen moet "verlichten" .

Die 6 sec. is wel nieuw, bij mij is de calibratie in een fractie klaar.
Plaats reactie