Optimale Motor instellingen 2021 ST2 beltdrive/internal hub

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Ik heb gisteren dan eindelijk mijn ST2 opgehaald. Het is een Royal Blue geworden, terwijl ik een grijze besteld had, maar die is tot de dag van vandaag niet aangekomen bij de FM(een zeer vreemd verhaal).
Maar daar gaat mijn vraag niet over...
Er zijn hier inmiddels aardig wat ervaringsdeskundigen aanwezig als het aankomt op de nieuwe ST2.
Waar ik zeer benieuwd naar ben of er binnen deze groep mensen zijn die geëxperimenteerd hebben met alle settings vanuit de omni app en of zij tot een optimale combinatie van settings zijn gekomen. En dan is voor mij de gedachte eigenlijk: Verbruik zo zuinig mogelijk bij die bewuste optimale settings. Ik ben benieuwd!!
mrstrom

Leuk, weer een westfriese stromer er bij.

Ik rijd een ST3, altijd standje 3, dan heb je niet zoveel instelling. trapsensor voluit of 1 stapje minder, ligt er soms aan. Verder de recup uit, lekker freewhelen vind ik fijner dan dat de fiets al zelf gaat afremmen en ben je sneller weg.

Maar vooral kiezen en proberen wat bij je past. Als het bereik echt belangrijk is dan kan je kiezen om wat terug te zetten om verbruik te besparen. Maar als je per dag niet meer dan 40 a 50km doet dan maakt dat niet uit. Dan laad je toch weer op tijd op.
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

elfraty schreef: 06 jun 2021, 22:31 Ik heb gisteren dan eindelijk mijn ST2 opgehaald. Het is een Royal Blue geworden, terwijl ik een grijze besteld had, maar die is tot de dag van vandaag niet aangekomen bij de FM(een zeer vreemd verhaal).
Maar daar gaat mijn vraag niet over...
Er zijn hier inmiddels aardig wat ervaringsdeskundigen aanwezig als het aankomt op de nieuwe ST2.
Waar ik zeer benieuwd naar ben of er binnen deze groep mensen zijn die geëxperimenteerd hebben met alle settings vanuit de omni app en of zij tot een optimale combinatie van settings zijn gekomen. En dan is voor mij de gedachte eigenlijk: Verbruik zo zuinig mogelijk bij die bewuste optimale settings. Ik ben benieuwd!!
Ik gebruik die settings eigenlijk nooit. Het is bij mij altijd standje 3 en gaan... Heb bijna alleen maar lange rechte stukken die ik mag fietsen. Mijn gemiddelde ligt daarom ook vrij hoog.
Plaats reactie