Geluid achterwiel

Gebruikersavatar
Flocheur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2019, 10:03

Mijn vrouw rijdt sinds vorig jaar met een ST1 en van in het begin is er een ‘klingelend’ geluid soort van ‘ijzer’ geluid in het achterwiel. Heel vervelend als je fiets nieuw is en al zo een raar geluid maakt… wat nog vervelender is is dat het niet constant is. De dealer wist het ook niet goed en heeft er dan ook niets aan gedaan… nu de winter voorbij is zijn we weer gaan toeren en het ‘klingelen’ is nog erger geworden. We gaan sowieso terug naar de dealer maar wou toch eerst even raad vragen via deze weg en of er iemand ook dit probleem heeft?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heeft de dealer de spaken en de remmen gecontroleerd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flocheur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2019, 10:03

Nee niets… gewoon even getest. Het is een heel raar geluid (moeilijk te beschrijven) precies 2 ijzeren delen die ‘soms’ tegen elkaar komen
Laatst gewijzigd door Flocheur op 13 jun 2021, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet niet hoe vaak het probleem zich voordoet nu het erger is geworden, maar de dealer zal het moeten kunnen reproduceren alvorens ze het kunnen oplossen.

Gebeurt dit gegarandeerd binnen een paar km? Dan kun je ze vragen om er een serieus stukje mee te rijden i.p.v. alleen het wiel een zwengel te geven terwijl je Stromer in een statief hangt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flocheur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2019, 10:03

Het komt vooral voor in de voorlaatste en laatste grootste versnelling
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Ik rij ook een nieuwe ST1. Ik hoor geen rammelende geluiden. Bij een Ducati zou het zo horen, is de droge platenkoppeling.

Bij een Stromer moet het iets anders zijn.

Alle tandwielen spelingvrij gemonteerd op de cassette van het achterwiel?
Remblokjes die tegen de remschijf rammelen?

Gr. Rene
Gebruikersavatar
Flocheur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2019, 10:03

Dag Rene, tandwielen zou kunnen maar remblokjes niet. Het is echt een ‘ijzer’ klingelend-geluid (moeilijk te beschrijven maar heel goed hoorbaar). Net of je het deksel van een braadpan af en toe tikt en schuurt op de braadpan zelf en dit is niet altijd het geval maar als het zo is hoor je het goed en kan het een tijdje aanhouden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wanneer treedt het fenomeen op ? ... bij rechtdoor rijden, in bochten of maakt dat niet uit ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Met welke frequentie treed het op? Is het elke rotatie een geluid, of de snelheid van de trappers of constant? Gebeurt het vooral net na remmen of juist bij remmen op de motor of bij accelereren?
Is het mogelijk om het geluid op te nemen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flocheur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2019, 10:03

@Golvas - het is meestal bij rechtdoor rijden dat het mij opvalt, bij rechtdoor rijden ga ik soms efkes naast mijn vrouw rijden om te kunnen luisteren

@Freddy - het gebeurt vooral ‘ineens’ tijdens het rijden, zeker niet bij het remmen. De kans is wel groot als ze op het grootste tandwiel rijdt (maar ook niet altijd) en dit is net vervelend… ineens is het daar en ineens is het ook weer weg… :-(
Ik ga proberen van het geluid op te nemen
Plaats reactie