ST2 met riem, lastig om snelheid te houden

Plaats reactie
Nicodemus
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2021, 11:41
Merk SP: Stromer ST2

Ik heb sinds 3 maand een ST2 met riem, maar door een breuk opgelopen te hebben ben ik maar vorige week kunnen beginnen rijden met de fiets.
Nu heb ik voor de aankoop test gereden met een ST2 en het verschil met mijn fiets nu, vind ik toch vrij groot.
Het optrekken is enorm goed maar om op snelheid te blijven moet ik echt wel doortrappen. Heb de instellingen van de trapsensor op max gezet en de 2de stand ook alles op max maar dit helpt niet.
Zelfs als ik tijdens het rijden de standen verzet voel ik heel weinig verschil, moet iets meer kracht steken op stand 1.
Mijn batterijverbruik vind ik ook extreem laag, ik verbruik 5% op 11km (woon-werk) en dit op alles maximum van ondersteuning. Batterij is de gouden Accu BQ814 (50-150km)

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn of wat ik nog kan uitproberen?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Controleren of het aandraaimoment van de achterwiel-as op 28Nm staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Bandendruk nakijken, Stromer adviseert 2,2 bar.
Sensor kalibreren.[media]
sensorwaarden.jpg
sensorwaarden.jpg (281.91 KiB) 1100 keer bekeken
[/media]
Zoals Stromeur zegt aandraaimoment van as achterband nakijken moet 28Nm zijn.
Rij dagelijks naar het werk +/- 22km enkel en een snelheid van 40 - 45 km/uur afhankelijk van de weersomstandigheden moet je makkelijk kunnen aanhouden.

Als je in de app alle waardes in stand 2 op max zet is er in de praktijk weinig verschil tussen rijden in stand 2 of 3.
Plaats reactie