Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jan-Willem Wisselink schreef: ↑06 aug 2021, 12:17
de motor staat vol in kortsluiting/diefstal modus lijkt het wel (er loopt niets mechanisch aan gelukkig zover ik kan horen/voelen).....
Kan je de motor loskoppelen en dan eens voelen of er nog extra weerstand is:
JA: motor probleem
NEE: controller probleem
Als er sluiting is, in de motor of in de controller, zal het BMS alles dicht gooien.
Goeie; die had ik idd kunnen proberen. De dealer vermoedde kabelbreuk tussen controller en motor. Maar dan zou je eigenlijk bijna geen weerstand moeten verwachten idd.
In de manual staat daf je niet zonder accu mag fietsen; maar de genoemde reden is dat de accuklep dan openstaat en dat dat gevaarlijk fietsen is...... Nu heb ik vanwege de waterdichtheid een extra velcro bandje om de klep; dus fietsen zonder accu gaat prima. Ook een klein stukje getest; geen verschil. Denk niet dat er een grote thermistor op de controller zit voor de energiedisipatie. Dus ben bang dat het de motor is. We houden de telefoon angstvallig in de gaten, want een nieuwe motor is 1250 euro voor
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Jan-Willem Wisselink schreef: ↑07 aug 2021, 22:47
In de manual staat daf je niet zonder accu mag fietsen; maar de genoemde reden is dat de accuklep dan openstaat en dat dat gevaarlijk fietsen is......
Dat heeft meer te maken met verlichting, remlicht ed dan met technische moeilijkheden. Je kan gerust fietsen zonder accu enkel ben je wettelijk niet in orde.
Bij mijn fiets werkt de verlichting gewoon als ik fiets zonder accu. Heeft het bij Stromer met de diefstal mode te maken dat hij zonder accu onbruikbaar is?
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Bij mijn ST1x gaat de motor in dynamo stand en begint bij relatief lage snelheid de voorlamp te branden. (Achterlicht waarschijnlijk ook; maar dat kan jezelf zo slecht zien ). Uiteraard is de fiets dan wel netjes unlocked en voorzien van een accu. Maar volgens mij ging de voorlamp ook branden zonder accu erin. En mijn 2017 model heeft geen remlicht; dus zonder accu fietsen kan in mijn optiek ook veilig.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Ik las dit topic tijdens mijn vakantie met samen geknepen billen. Voor de vakantie de accu van mijn vrouw gestolen uit haar ST2 2017 (zwart wit Omni). Toen ik de batterij in mijn ST3 plugde kreeg ik melding om FW van de accu bij te werken. Gedachteloos geaccepteerd. Toch spannend toen na de vakantie mijn vrouw haar accu terug claimde, maar hij doet het nog prima
"Terug claimde" omdat ze haar ST2 weer had(den gevonden)? Want tot nu toe zijn er op dit forum nog weinig meldingen van gestolen Stromers met een OMNI(-C) met GPS erin.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Nee, ik denk dat StromerMoose de accu van haar vrouw "met mindere mate van toestemming" geleend heeft. En na de vakantie zag hij bijna zijn huwelijk het putje in gaan toen de accu terug geclaimd werd
Om een kort verhaal lang te maken: de accu deed het nog en ze leefden nog lang en gelukkig
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]