switchen van batterijen 983 wh ts 2 stromers

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Jan-Willem Wisselink schreef: 06 aug 2021, 12:17 de motor staat vol in kortsluiting/diefstal modus lijkt het wel (er loopt niets mechanisch aan gelukkig zover ik kan horen/voelen).....
Kan je de motor loskoppelen en dan eens voelen of er nog extra weerstand is:
JA: motor probleem
NEE: controller probleem
Als er sluiting is, in de motor of in de controller, zal het BMS alles dicht gooien.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Goeie; die had ik idd kunnen proberen. De dealer vermoedde kabelbreuk tussen controller en motor. Maar dan zou je eigenlijk bijna geen weerstand moeten verwachten idd.

In de manual staat daf je niet zonder accu mag fietsen; maar de genoemde reden is dat de accuklep dan openstaat en dat dat gevaarlijk fietsen is...... Nu heb ik vanwege de waterdichtheid een extra velcro bandje om de klep; dus fietsen zonder accu gaat prima. Ook een klein stukje getest; geen verschil. Denk niet dat er een grote thermistor op de controller zit voor de energiedisipatie. Dus ben bang dat het de motor is. We houden de telefoon angstvallig in de gaten, want een nieuwe motor is 1250 euro voor
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Je hebt geen thermistor nodig. Het dissiperen is voor de motor en die kan veel meer aan dan jij kan weg trappen.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Jan-Willem Wisselink schreef: 07 aug 2021, 22:47 In de manual staat daf je niet zonder accu mag fietsen; maar de genoemde reden is dat de accuklep dan openstaat en dat dat gevaarlijk fietsen is......
Dat heeft meer te maken met verlichting, remlicht ed dan met technische moeilijkheden. Je kan gerust fietsen zonder accu enkel ben je wettelijk niet in orde.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij mijn fiets werkt de verlichting gewoon als ik fiets zonder accu. Heeft het bij Stromer met de diefstal mode te maken dat hij zonder accu onbruikbaar is?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Bij mijn ST1x gaat de motor in dynamo stand en begint bij relatief lage snelheid de voorlamp te branden. (Achterlicht waarschijnlijk ook; maar dat kan jezelf zo slecht zien 8-) ). Uiteraard is de fiets dan wel netjes unlocked en voorzien van een accu. Maar volgens mij ging de voorlamp ook branden zonder accu erin. En mijn 2017 model heeft geen remlicht; dus zonder accu fietsen kan in mijn optiek ook veilig.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jan-Willem Wisselink schreef: 08 aug 2021, 09:17 Bij mijn ST1x gaat de motor in dynamo stand
Klopt, dat is bij elke Stromer zo. De verlichting (voor en achter) blijft zo het doen als de accu leeg is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Ik las dit topic tijdens mijn vakantie met samen geknepen billen. Voor de vakantie de accu van mijn vrouw gestolen uit haar ST2 2017 (zwart wit Omni). Toen ik de batterij in mijn ST3 plugde kreeg ik melding om FW van de accu bij te werken. Gedachteloos geaccepteerd. Toch spannend toen na de vakantie mijn vrouw haar accu terug claimde, maar hij doet het nog prima :cool2:
Stromer ST3 LE
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

"Terug claimde" omdat ze haar ST2 weer had(den gevonden)? Want tot nu toe zijn er op dit forum nog weinig meldingen van gestolen Stromers met een OMNI(-C) met GPS erin.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nee, ik denk dat StromerMoose de accu van haar vrouw "met mindere mate van toestemming" geleend heeft. En na de vakantie zag hij bijna zijn huwelijk het putje in gaan toen de accu terug geclaimd werd :bh:

Om een kort verhaal lang te maken: de accu deed het nog en ze leefden nog lang en gelukkig :ba
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie