Pirelli Banden ST2 2021

Mike-VE
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2021, 22:23
Locatie: Elst
Merk SP: ST2 2021
Km-stand: 80

Dag Allen,

Sinds kort ben ik trotste eigenaar van een Stromer ST2 met riemaandrijving.

Afbeelding

Heerlijke fiets!

Nu heeft een bekende van mij een ouder model ST2, en gaf aan “zo snel mogelijk deze banden er onderuit” te halen en te vervangen door all-season/winterbanden van ik geloof michelin.

Nu ben ik zelf wat sceptisch daarin, aangezien het me sterk lijkt dat er goedkope rommelbanden onder een fiets worden gelegd van 7000+ euro.

Mijn vraag aan jullie, wat is jullie ervaring met de pirelli’s onder de ST2 in nat en koud weer? Zijn het echte “deathtraps” of wordt de soep niet zo heet gegeten?

Groet,

Mike.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier wordt het nodige door elkaar gehaald.

Allereerst: op de 'klassieke' Stromer ST2, dus de ST2 zonder riemaandrijving en die al geruime tijd EOL is, liggen af fabriek Schwalbe Big Ben banden. Die band presteert prima bij mooi weer, maar minder bij regen wanneer deze gecombineerd wordt met een berijder die zijn/haar rijgedrag niet aanpast aan de omstandigheden. De Schwalbe Big Ben is inderdaad niet echt geschikt als winterband wanneer je door fietst bij gladheid/sneeuw/ijzel.

De huidige Stromer ST2 met riemaandrijving (de jouwe dus) wordt niet geleverd op Big Bens of Pirelli's, maar op Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden. Goeie band, fijne grip, lekker in de bochten, alleen hij slijt relatief snel (moet na 5 a 6k km vervangen worden). In de winter red je jezelf er ook prima mee, zolang je je gemak maar wat houdt (wat iedereen moet doen bij gladheid).


Het heeft allemaal vrij weinig met Pirelli banden te maken, en wat je midden in de zomer met winterbanden moet is mij al helemaal een raadsel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mike-VE
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2021, 22:23
Locatie: Elst
Merk SP: ST2 2021
Km-stand: 80

Stromeur schreef: 12 aug 2021, 22:43 Hier wordt het nodige door elkaar gehaald.

Allereerst: op de 'klassieke' Stromer ST2, dus de ST2 zonder riemaandrijving en die al geruime tijd EOL is, liggen af fabriek Schwalbe Big Ben banden. Die band presteert prima bij mooi weer, maar minder bij regen wanneer deze gecombineerd wordt met een berijder die zijn/haar rijgedrag niet aanpast aan de omstandigheden. De Schwalbe Big Ben is inderdaad niet echt geschikt als winterband wanneer je door fietst bij gladheid/sneeuw/ijzel.

De huidige Stromer ST2 met riemaandrijving (de jouwe dus) wordt niet geleverd op Big Bens of Pirelli's, maar op Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden. Goeie band, fijne grip, lekker in de bochten, alleen hij slijt relatief snel (moet na 5 a 6k km vervangen worden). In de winter red je jezelf er ook prima mee, zolang je je gemak maar wat houdt (wat iedereen moet doen bij gladheid).


Het heeft allemaal vrij weinig met Pirelli banden te maken, en wat je midden in de zomer met winterbanden moet is mij al helemaal een raadsel.
Kan je mij dan vertellen waarom er Pirelli op m’n banden staat? Zie foto hier boven?

Ben een beetje verward.😅
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De kwaliteit van de foto die je gedeeld hebt is dermate laag dat ik het niet af kan lezen.

Maar: als jij geen andere banden hebt besteld, dan waren de Vee's misschien op bij Stromer en heb je een lekkere upgrade gehad. Je FM zal deze vraag kunnen beantwoorden.

Wat staat er op de banden? Cycl-e (ST5 vouwband) of Cycl-e ST (ST3 draadband)?

Qua wegligging is er niks mis met die Pirelli's, stukken beter dan de Big Bens. De Cycl-e banden scoren alleen niet goed op lekbestendigheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mike-VE
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2021, 22:23
Locatie: Elst
Merk SP: ST2 2021
Km-stand: 80

Stromeur schreef: 12 aug 2021, 22:52 De kwaliteit van de foto die je gedeeld hebt is dermate laag dat ik het niet af kan lezen.

Maar: als jij geen andere banden hebt besteld, dan waren de Vee's misschien op bij Stromer en heb je een lekkere upgrade gehad. Je FM zal deze vraag kunnen beantwoorden.

Wat staat er op de banden? Cycl-e (ST5 vouwband) of Cycl-e ST (ST3 draadband)?

Qua wegligging is er niks mis met die Pirelli's, stukken beter dan de Big Bens. De Cycl-e banden scoren alleen niet goed op lekbestendigheid.
Ik heb nog eens goed gekeken, het zijn de Cycl-e ST banden.

Afbeelding

Als ik het goed begrijp zijn dit goede banden waar ik bij nat weer gewoon mee kan rijden zonder dat ik bang hoef te zijn bij elke kleine remactie onderuit te glijden?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zoals Stromeur al vertelde, goede band. Heb je de bike bij Vietz gekocht (Herveld)? Zoja, informeer daar even. Ze geven je een goed advies. Ik zou wel bandenplak meenemen. Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan platrijden en baseer mijn bandenkeuze op het vermogen van de band om te plakken aan de weg en op lekbestendigheid.
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mike-VE schreef: 12 aug 2021, 23:05 Ik heb nog eens goed gekeken, het zijn de Cycl-e ST banden.

Als ik het goed begrijp zijn dit goede banden waar ik bij nat weer gewoon mee kan rijden zonder dat ik bang hoef te zijn bij elke kleine remactie onderuit te glijden?
Ja hoor. Ze zijn beter in de regen dan Big Bens, waarmee je trouwens ook niet bij elke kleine rem-actie onderuit gaat.

Hou in je achterhoofd dat mensen die een schuiver maken al snel boos naar de banden kijken (gedeukt ego), terwijl hun rijvaardigheden misschien niet je-dat waren. Gebeurt ook bij Stromeraars op Pirelli banden.

Pas je rijgedrag aan aan de omstandigheden, dat is het meest belangrijk. Die Pirelli's van jou doen het verder prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mike-VE
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2021, 22:23
Locatie: Elst
Merk SP: ST2 2021
Km-stand: 80

Stromeur schreef: 12 aug 2021, 23:21
Mike-VE schreef: 12 aug 2021, 23:05 Ik heb nog eens goed gekeken, het zijn de Cycl-e ST banden.

Als ik het goed begrijp zijn dit goede banden waar ik bij nat weer gewoon mee kan rijden zonder dat ik bang hoef te zijn bij elke kleine remactie onderuit te glijden?
Ja hoor. Ze zijn beter in de regen dan Big Bens, waarmee je trouwens ook niet bij elke kleine rem-actie onderuit gaat.

Hou in je achterhoofd dat mensen die een schuiver maken al snel boos naar de banden kijken (gedeukt ego), terwijl hun rijvaardigheden misschien niet je-dat waren. Gebeurt ook bij Stromeraars op Pirelli banden.

Pas je rijgedrag aan aan de omstandigheden, dat is het meest belangrijk. Die Pirelli's van jou doen het verder prima.
Dankjewel Stromeur :)
Stroomstoot
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 apr 2021, 06:14
Locatie: Tessenderlo
Merk SP: Stromer

Hier ook dezelfde fiets met dezelfde Pirelli banden.
Deze worden inderdaad geplaatst als de Vee Tyre op zijn.
Zelf ben ik heel tevreden over de banden, ook bij regen weer.
Over lekrijden.. na 300km eerste keer lek, maarja dit kan evengoed ook pas na 3000km. Je moet de pech maar hebben. :bu:
Stromer ST2 Belt drive, 30 km enkel WW
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

Vandaag 2 fietsen opgehaald bij de FM en bij ons ook de Pirelli erop bij de ST2 met riem.
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Plaats reactie