Ratelend geluid vanuit de voorste remschijf bij +40km/u

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bicarbonaat schreef: 11 nov 2021, 17:33 altijd grappig dat tijdens het verkooppraatje alle voordelen aan bod komen
maar na aanschaf kom je met klachten , en blijkt dat ze de klachten ook weten...
Waarbij een goeie dealer bekende klachten pro-actief oplost en alles goed naloopt voordat de bike aan een klant wordt geleverd. Ik ken twee Stromer dealers die letterlijk meerdere uren bezig zijn met het afleverklaar maken van een Stromer. (I.p.v.: uit de doos takelen, stuur recht zetten, voorwiel erin, pedalen eraan. Klaaaaaaar.)

Als ik dan lees over krakend stuur, pedaal dat los laat (en nog wel meer dingetjes, inderdaad ook bij Klever en andere merken), dan lukt het sommige dealers kennelijk nog niet eens om alle bouten na te lopen en een bike te testen voorafgaand aan levering, qua dozenschuiver.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Geloof me, van die schijven van de ST5 word je ook niet vrolijk. TRP is dan ook niet het merk dat ik zelf op mijn fiets zou plaatsen. Trekken na een tijdje uit zichzelf krom. Heb ze al een keer gericht, remklauwen terug goed uitgelijnd maar een maand of wat later lopen ze weer aan.
Goede ervaring met de magura mdr-p of Trickstuff Dächle hd. Deze zijn wel een stuk dikker dus nameten of dat past.
Wel enkel vooraan te gebruiken aangezien Stromer op het achterwiel met 4 schroeven bevestiging werkt, wat je keuze in schijven enorm beperkt.
GeertH
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2019, 15:54
Locatie: Limburg nl
Merk SP: Stromer ST3

Hoi,
Nog wat feedback.
De dealer schreef me dat Stromer de goedkeuring aan het aanvragen is om ‘de andere remschijven’ op ST2’s te mogen aanbrengen.
Dus wacht ik nog maar wat af met men nieuwe Stromer. Intussen al 2 maanden. Maar er is blijkbaar geen haast bij.
Wat me stoort is dat sommige dealers het bijna normaal vinden dat er zich van die problemen voordoen op een nieuwe Stromer waar je als klant toch behoorlijk wat geld moet voor neertellen. De problemen, op de ratelende schijven te na, werden wel opgelost. Maar toch, wat voor een dealer maar kleine dagelijkse technische probleempjes zijn, is voor de klant dikwijls ergernis, ongemak en een slecht gevoel bij iets wat een duur kwaliteitsproduct zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GeertH schreef: 21 nov 2021, 16:44 Intussen al 2 maanden. Maar er is blijkbaar geen haast bij.
Het proces van typegoedkeuring duurt nu eenmaal niet twee weken. Dat is geen onwil van Stromer.
Jammer dat jouw dealer dit niet aan je heeft uitgelegd.

Dat bijgeluid is irritant, maar het wordt echt wel opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie