ST2 valt uit tijdens het rijden

Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Sinds ruim een week in het trotse bezit van een ST2. Doel is om ‘m vanaf januari volgend jaar te gebruiken voor woon- werkverkeer (15km enkele reis). Tot die tijd de fiets testen en mijn fietsconditie opbouwen.

Vandaag weer een stukje gefietst maar helaas viel 5 km voor ik thuis was alles uit. Accucapaciteit was nog ruim 25% dus daar kan het niet aan liggen. Ook reed ik niet door een kuil of over een drempel. Kon ook op geen enkele manier de fiets weer opstarten. Dus dan maar op eigen kracht naar huis gefietst (goed voor de conditie 🙄).

Thuis aan de oplader gelegd en nu maar afwachten.

Iemand die dit herkent?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Accu uitnemen, buiten je bike opladen en daarna terugplaatsen.

Omdat het een totale uitval lijkt te zijn (gaat helemaal niet meer aan toch?) je FM maar eens vragen of-ie dat extra adaptertje onder het accuvak wel heeft geplaatst (dat uitval na rijden over hobbels tegen moet gaan).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Dank voor je snelle reactie. Gaat inderdaad helemaal niet meer aan. Hoe haal ik de accu eruit zonder stroom?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lader aansluiten en aan/uitknop onderop de OMNI display enkele seconden ingedrukt houden totdat je een klik hoort. Dan via de eject knop de accudeur openen.

Werkt niet altijd maar je kan het proberen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Stromeur schreef: 14 nov 2021, 15:44 Werkt niet altijd maar je kan het proberen.
Werkt helaas niet. Lader knippert groen, dus accu lijkt wel te laden.... start echter niet op als ik op de knop aan de onderkant duw. Gevalletje FM denk ik. Alleen nog even bedenken hoe ik daar kom. Met werkende fiets prima te doen (25km) maar zonder niet. Of misschien naar dealer hier dichterbij. Hoe werkt dat met garantie?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Pim H, heeft jouw dealer/fm geen service bij jouw aan huis.? (Servicebus).
Succes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Peerke1960 schreef: 14 nov 2021, 16:36 @Pim H, heeft jouw dealer/fm geen service bij jouw aan huis.? (Servicebus).
Succes, Peter
Hi Peter, ga ik uitzoeken. Dank voor de tip.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pim H schreef: 14 nov 2021, 16:21 Werkt helaas niet. Lader knippert groen, dus accu lijkt wel te laden.... start echter niet op als ik op de knop aan de onderkant duw.
Je Stromer hoeft niet op te starten, je hoeft alleen de 'klik' maar te horen. Hou de aan/uitknop daarvoor wel langer ingedrukt.

Pim H schreef: 14 nov 2021, 16:21 Gevalletje FM denk ik. Alleen nog even bedenken hoe ik daar kom. Met werkende fiets prima te doen (25km) maar zonder niet. Of misschien naar dealer hier dichterbij. Hoe werkt dat met garantie?
Garantiewerkzaamheden worden in beginsel uitgevoerd door de dealer waar je je bike hebt aangeschaft. Stromer geeft een vergoeding voor de kosten voor arbeidsloon van garantiewerkzaamheden, maar die is niet kostendekkend. De rest moet komen uit de omzet van de verkoop.

Een andere dealer heeft die omzet niet gehad en kán (als-ie het werk al accepteert) een vergoeding voor de kosten vragen. Dealers zijn vanuit Stromer niet verplicht om elders aangeschafte Stromers in onderhoud te nemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Stromeur schreef: 14 nov 2021, 16:59 Je Stromer hoeft niet op te starten, je hoeft alleen de 'klik' maar te horen. Hou de aan/uitknop daarvoor wel langer ingedrukt.
Ik hoor niks… fiets lijkt helemaal “dood”.

Stromeur schreef: 14 nov 2021, 16:59 Garantiewerkzaamheden worden in beginsel uitgevoerd door de dealer waar je je bike hebt aangeschaft. Stromer geeft een vergoeding voor de kosten voor arbeidsloon van garantiewerkzaamheden, maar die is niet kostendekkend. De rest moet komen uit de omzet van de verkoop.

Een andere dealer heeft die omzet niet gehad en kán (als-ie het werk al accepteert) een vergoeding voor de kosten vragen. Dealers zijn vanuit Stromer niet verplicht om elders aangeschafte Stromers in onderhoud te nemen.
Dank, duidelijk. Morgen dealer bellen. Eens kijken hoe klantvriendelijk ze zijn…
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen... Succes morgen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie