Stromer St2 testrit

Plaats reactie
Jo!
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2017, 23:27
Locatie: Gelderland

Hallo allemaal ik rijd al een tijdje een st1x 2017 en heb hier helaas al de nodige kostbare reparaties aan gehad.
Nu heeft mijn controller het begeven, en met een beetje geluk komen de motor lagers er ook nog aan.
En hoe je het ook keert of wend vindt ik dit na slechts 5 jaar en 2200km niet echt waar voor je geld!
Maar goed ben nu in dubio laat ik hem repareren, verwacht een extra grote reparatie binnen korte tijd toch maar een nieuwe?
Zal het dan maar niet hebben over de restwaarde.

Enfin ben ik toch bij de FM toch maar een testrit gaan maken op de nieuwe st2.

En alhoewel ik hoge verwachtingen had en iedereen lovend over deze fiets schreef (een paar uitzonderingen daargelaten),
heeft de fiets het voor mij niet waargemaakt, eigenlijk merkte ik alle negatieve zaken zoals door diverse forumgebruikers gemeld.

Oke met maximale ondersteuning gaat die als een speer maar heb je lekker de gang erin hoor je toch dat vreemde rammeltje/piepje ergens vandaan komen.
Dat zal dan wel de rem zijn.
Maar het meest verontrustend is dan toch het wegvallen van de ondersteuning zoals al vaker gemeld.
Het best merk je dat met minimale ondersteuning en een snelheid van 25km dan lijkt het of de rem erop gaat en hup hij ondersteund weer, halve slag verder rem erop en hup weer ondersteunen.

Heel raar en als je dan weet hoe het voelt en je gaat er op letten.....
doet die het altijd zo ook in standje twee en ook in standje 3.
Als je nu de gevoeligheid van de sensor ook iets minder zet........
kun je eigenlijk niet meer normaal fietsen je trapt je dan het zweet in de bilnaad.

Software hardware wie het weet mag het zeggen maar,
Nee daar heeft helaas de St2 voor mij een uitgave van 7000,00 euro niet kunnen rechtvaardigen zeker als je daar ook nog eens een maandag morgen modelletje voor krijgt.
En dan moet deze het ook nog eens een tijdje volhouden en als ik dit dan vergelijk met de prijs kwaliteit van mijn huidige st1x ben ik bang dat je bij de St2 ook een tegenvallend resultaat krijgt.

Maar goed kan het natuurlijk mis hebben, ga zodoende vandaag of morgen nog een keer een testrit maken om te ervaren of die alsnog mijn hoge verwachtingen kan waarmaken.
Maar zoals het er nu voorstaat kan ik niet zeggen dat je waar voor je geld krijgt, en nee de FM is veder een goed bedrijf dus daar geen klachten over.

Maar eerlijk is eerlijk de fiets is vreselijk stabiel en met maximale ondersteuning gaat die als een speeeeeeeeeeeer!
;)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hoi Jo!,
Als je naar een Stromer kijkt, kijk eens naar een ST1. Vergelijkbaar qua kracht met de 2. Over het algemeen een probleemloze fiets. Het commentaar van mijn fm is wel dat je wel een kwaliteitsverschil ziet met de 3. Daarbij doelt hij o.a. op de lagers voorwiel en trapas. Die zijn bij mij dan ook vervangen binnen 20,000 km.
Er zijn ook een aantal leden hier die erg tevreden zijn met de Klever. Je hoort daar weinig malheur over hier op het forum. Over het algemeen meer waar voor je geld dan bij Stromer.
Oja, als je gaat proberen, leen dan een fiets voor langere tijd.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jo! schreef: 14 nov 2021, 16:41 Oke met maximale ondersteuning gaat die als een speer maar heb je lekker de gang erin hoor je toch dat vreemde rammeltje/piepje ergens vandaan komen.
Dat zal dan wel de rem zijn.
Maar het meest verontrustend is dan toch het wegvallen van de ondersteuning zoals al vaker gemeld.
Het best merk je dat met minimale ondersteuning en een snelheid van 25km dan lijkt het of de rem erop gaat en hup hij ondersteund weer, halve slag verder rem erop en hup weer ondersteunen.
Jo! schreef: 14 nov 2021, 16:41 Maar zoals het er nu voorstaat kan ik niet zeggen dat je waar voor je geld krijgt, en nee de FM is veder een goed bedrijf dus daar geen klachten over.
Als een FM jou een testbike meegeeft die problemen geeft met de ondersteuning, dan heb je geen goeie testbike meegekregen en is dit geen goed bedrijf. (Of een goed bedrijf dat nu een hele slechte beurt heeft gemaakt.)

Die rinkelende remschijf is irritant, maar staat het functioneren van de ST2 verder niet in de weg. Stromer heeft het probleem erkend, zoekt naar een oplossing en die komt er ook wel een keer.

Maar de problemen die je ervaart met wegvallende ondersteuning, die mogen gewoon niet voorkomen. Een goeie FM zorgt ervoor dat jij een demo meekrijgt die het goeddoet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peerke1960 schreef: 14 nov 2021, 16:56 Als je naar een Stromer kijkt, kijk eens naar een ST1. Vergelijkbaar qua kracht met de 2. Over het algemeen een probleemloze fiets. Het commentaar van mijn fm is wel dat je wel een kwaliteitsverschil ziet met de 3.
Eens.

De ST1 is een superleuke Stromer, zeker voor het geld. Zelfde frame als de ST2, traditionele drivetrain en de kinderziektes zijn er allemaal uit. (Dat waren er sowieso weinig, alleen de vorkproblemen met de eerste batch maar die zijn allemaal omgeruild.) Alleen jammer dat de koplamp geen high-beam heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Hoi slechts 2200 km in 5 jaar.... :shock: vierkante lagers :lol:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

MarcelH schreef: 15 nov 2021, 07:59 Hoi slechts 2200 km in 5 jaar.... :shock: vierkante lagers :lol:
1250 dagen geleden zat Jo! zijn ST1x aan 7000 km, dan denk ik dat je ervan mag uitgaan dat ie nu aan 22000 km zit ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Golvas schreef: 15 nov 2021, 09:34 1250 dagen geleden zat Jo! zijn ST1x aan 7000 km, dan denk ik dat je ervan mag uitgaan dat ie nu aan 22000 km zit ... ;)
Wauw wat een geheugen !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 15 nov 2021, 09:43 Wauw wat een geheugen !
Golvas is een geheelonthouder.

(geheelonthouder: iemand die nooit iets vergeet :d3: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jo!
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2017, 23:27
Locatie: Gelderland

:oops: inderdaad typefoutje....
Sls

Tja ik moet me ook neerleggen met de OP zijn post. Na lang beraad mijn geldbuidel opengetrokken en het moest en zou een ST2 belt worden.
Helaas dezelfde ervaring , erg rammelende voorrem en de ondersteuning vooral op lagere snelheden zoals stadsritten was niet soepel. Langere rechte stukken waren wel ok. Ondersteuning sloeg vaak laat aan en ik weet precies wat hij wil zeggen met dat het lijkt of er een rem wordt aangetrokken. Om zeker te zijn een testrit bij een andere dealer gaan maken en dezelfde ervaring. Het kan idd zijn dat beide dealers hun model door hun fout zo slecht liepen maar demo fiets is demo en ik was niet overtuigd. De ST1 daartegen liep in beide gevallen als een zonnetje. Uiteindelijk vond ik de petrol blauwe SE versie ook mooier.
Plaats reactie