Stromer ST2 na 3 maanden

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er worden ook Stromers afgeleverd met een "mooie" sleutelhanger aan de sleutel (die in het ringslot zit) ... die sleutelhanger beschadigt ook het frame.

Ik vertrek nooit met een fiets / auto / whatever zonder dat ik gecheckt heb of de gemonteerde accessoires stevig bevestigd zijn én of ze geen lakschade (kunnen) veroorzaken ... zo kom ik nadien ook niet voor onaangename verrassingen te staan. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat vind ik een andere discussie. Ja, het is verstandig om die controle uit te voeren, maar ik vind het niet een gebruikersfout als een verkoper een totaaloplossing verkoopt die alleen destructief samenwerkt.

De FM verkoopt een combinatie van fiets met tas, ik vind niet dat je dan van een klant mag verwachten dat die correct kan voorspellen wat er mis gaat. De ervaren fietser wellicht wel, maar zeker de nieuwe fietsers (of mensen die voor het eerst met zijtas fietsen) kunnen dat simpelweg niet correct inschatten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Je koopt een dure Stromer fiets met dure tassen van Stromer, en na een paar maanden zijn er beschadigingen aan de fiets en aan de tassen. Echt niet normaal hoor, en de fietsenmaker zegt, hier kunnen wij ook niets aan doen maar zij verkopen het wel.
Maar ik heb een alu frame gemaakt (vandaag geschilderd) dat de tassen op afstand houd en heb tassen 2 cm. naar achter geplaatst omdat ik er soms met mijn hiel tegen kwam.
Waar het frame tegen de kader komt (beneden) heb ik een 3 mm dik rubber geplaatst en hopelijk zijn de beschadigen nu verleden tijd
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

bennyb schreef: 06 dec 2021, 00:14 Echt niet normaal hoor, en de fietsenmaker zegt, hier kunnen wij ook niets aan doen maar zij verkopen het wel.
En wat zegt de wet hierover? Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Als iedereen dit accepteert gaat het probleem sowieso niet opgelost worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

En wat zegt de wet hierover? Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Als iedereen dit accepteert gaat het probleem sowieso niet opgelost worden.

Wat moet je dan doen?
De fietsenmaker aanklagen?
En stel dat je gelijk krijgt, de fiets volledig demonteren, het frame wordt opnieuw gespoten, fiets opnieuw monteren, de tassen worden terugbetaald en uiteraard allemaal voor de rekening van de fietsenmaker.
Een paar weken later heb je onderhoud nodig of er is een probleempje, wel de fietsenmaker zal je graag zien komen...
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bennyb schreef: 06 dec 2021, 09:27 Wat moet je dan doen?
De fietsenmaker aanklagen?
Ja, want dat is de partij waar je een juridische overeenkomst mee hebt (de koop).
bennyb schreef: 06 dec 2021, 09:27 En stel dat je gelijk krijgt, de fiets volledig demonteren, het frame wordt opnieuw gespoten, fiets opnieuw monteren, de tassen worden terugbetaald en uiteraard allemaal voor de rekening van de fietsenmaker.
Nee, de fietsenmaker moet ervoor zorgen dat dit gebeurt op rekening van Stromer. Dat is immers de leverancier van de speed pedelec en de tassen. Hoe de FM dit met Stromer oplost is jouw zaak/probleem niet.

bennyb schreef: 06 dec 2021, 09:27 Een paar weken later heb je onderhoud nodig of er is een probleempje, wel de fietsenmaker zal je graag zien komen...
Klopt, het kán de relatie met je FM op scherp zetten, maar dat HOEFT niet. Zoiets hangt ook van jouw FM af.

Ik bekijk het zo: een goeie FM kan het - v.w.b. de schade van die fietstassen door vanuit Stromer geleverde tassen - ook gewoon met jou eens zijn en voor jouw belangen gaan knokken bij Stromer, in plaats van zich achter Stromer te verbergen, de schouders op te halen en te kijken of-ie er bij jou mee weg komt.



Onlangs nog een vergelijkbaar verhaal gehoord over een hele, héle dure garantieclaim (stukken duurder dan een beetje lakschade en een tas) waarvan Stromer tegen de FM zei: 'Nee, geen garantie', terwijl zowel de FM als de klant vonden van wel (en ik vond dat ook). De FM is hierover met Stromer in gesprek gegaan en uiteindelijk is de garantieclaim wél toegekend. Zo kan het dus ook. En zo moet het ook vind ik.

Dealers die niet opkomen voor hun klant terwijl ze wél vinden dat de klant gelijk heeft, daar doe ik geen zaken mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

+1

De FM en Stromer leren op deze manier hopelijk dat ze iets ondeugdelijks afleveren en dat daar iets moet veranderen.

Aanklagen is overigens een groot woord, dringend op jouw rechten wijzen is vaak ruimschoots voldoende.

Edit: correctie van overfanatieke spellingcontrole
Laatst gewijzigd door FreddyH op 06 dec 2021, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 06 dec 2021, 15:36 dringend op jouw rechten wijzen is vaak ruimschoots voldoende.
Ook dat inderdaad.

En ja kan dat de FM dat niet leuk vindt. Ik vind ook weleens wat niet leuk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 16:34 Dat ben ik niet helemaal met je eens. Alle zijtassen geven lakschade, aan alle fietsen. Dat weten alle ervaren fietsers.

Maar als je nog nooit met zijtassen hebt gereden weet je dit dus niet. Ik vind het een fout van de verkoper dat hij de klant daar niet pro actief op gewezen heeft.
Ook dit is correct, bij mijn Sparta heb ik frikandellen van tassen, maar ook hier ontstaat lakschade. Idem dito bij de fietsen van mijn moeder. Dus inderdaad, dit ligt niet aan Stromer :D
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

bennyb schreef: 06 dec 2021, 00:14 Je koopt een dure Stromer fiets met dure tassen van Stromer, en na een paar maanden zijn er beschadigingen aan de fiets en aan de tassen. Echt niet normaal hoor, en de fietsenmaker zegt, hier kunnen wij ook niets aan doen maar zij verkopen het wel.
Maar ik heb een alu frame gemaakt (vandaag geschilderd) dat de tassen op afstand houd en heb tassen 2 cm. naar achter geplaatst omdat ik er soms met mijn hiel tegen kwam.
Waar het frame tegen de kader komt (beneden) heb ik een 3 mm dik rubber geplaatst en hopelijk zijn de beschadigen nu verleden tijd
Heb je hier een foto van?
Lekker fietsen...
Plaats reactie