Stromeur schreef: ↑04 dec 2021, 16:34 Alle zijtassen geven lakschade, aan alle fietsen. Dat weten alle ervaren fietsers.
Dat is ook niet juist.
Mijn ortlieb gravel tassen geven geen laksschade.
Die zijn wel kleiner dan de meeste tassen maar niet kleiner dan de Amsterdam tas.
Ik vind het een fout van de verkoper dat hij de klant daar niet pro actief op gewezen heeft.
mee eens.
Stromer ST2 na 3 maanden
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Bluuf me je fikn van me velo!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het ophangsysteem van de Ortlieb Gravel Pack is exact hetzelfde als dat van alle andere Ortlieb tassen (Quick-Lock2.1 en zelfde skelet). De enige reden dat deze mogelijk geen lakschade geeft, is omdat ze het frame niet raken. Je gaat wel nog steeds sporen van deze tas zien aan de staanders en de bovenkant van je bagagedrager.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Die sporen op de bagagedragen zijn inderdaad gebruikssporen.
Maar die lakschade aan het kader hoort niet. Dat is een ontwerpfout vind ik.
De Ortlieb gravel raakt het kader niet.
Maar die lakschade aan het kader hoort niet. Dat is een ontwerpfout vind ik.
De Ortlieb gravel raakt het kader niet.
Bluuf me je fikn van me velo!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je bedoelt dat alle fietstassen met een grotere inhoud die dientengevolge het frame raken fout ontworpen zijn? Neh. Het is logisch en niet te vermijden dat een grotere tas je frame raakt.
Het is eerder een onhandige keus van Stromer dat ze een formaat tas hebben uitgekozen die het frame raakt. Want je kon er natuurlijk op wachten dat hier klachten over komen van onwetende gebruikers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ben ik het niet helemaal mee eens, het is eerder inherent aan het ontwerp van de achterkant bij Stromers. Ziet er strak uit, maar mist een beugel om de tas bij het frame weg te houden.
Bij mijn fiets is er geen mogelijkheid om de tas tegen het frame te laten komen. Zelfs niet met tassen die 2x zo groot zijn als Ortlieb Backrollers.
Best wel ja, samen met het onhandige (ofwel puur op design, niet op functie) ontwerp van de achterkant.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dan nog noem ik dat geen ontwerpfout, maar een verkeerde designkeuze. (Heeft Stromer patent op, I know, maar mijn Alpha heeft het ook.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Door de ene keer een Nederlands en dan een Engels woord te gebruiken worden het niet ineens hele andere dingen, toch?
Zullen we het dan een foute designkeuze noemen
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik snap je hoor. Maar ik denk dat jij de gradatie die ik aan wil brengen ook snapt
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het is en het blijft hoe dan ook een gebruikersfout ... als je iets monteert of laat monteren, dan neem je tijdens het monteren én voor de ingebruikname de nodige maatregelen om beschadigingen te voorkomen bij het gebruik.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Golvas,
Mijn st2 werd geleverd met de Amsterdam tas erbij. Dat was niet mijn keuze. Die tas past niet op een stromer want ze beschadigd de fiets.
Ik heb een tas gekozen die het kader niet
beschadigd. Er zijn dus tassen die die ontwerpfout niet hebben. En stromer heeft die ook: de trunkbag, Eindhoven, basket,...
Stel je voor dat je bij je nieuwe auto een dakkoffer geleverd krijgt die je dak beschadigd? Gebruikersfout? Het hoort niet.
Mijn st2 werd geleverd met de Amsterdam tas erbij. Dat was niet mijn keuze. Die tas past niet op een stromer want ze beschadigd de fiets.
Ik heb een tas gekozen die het kader niet
beschadigd. Er zijn dus tassen die die ontwerpfout niet hebben. En stromer heeft die ook: de trunkbag, Eindhoven, basket,...
Stel je voor dat je bij je nieuwe auto een dakkoffer geleverd krijgt die je dak beschadigd? Gebruikersfout? Het hoort niet.
Bluuf me je fikn van me velo!