Stromer ST2 na 3 maanden

Albert Visser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1328

Hallo Forumlezers,

Mijn naam is Albert Visser, 58 jaar, Ambulanceverpleegkundige, en nieuw hier op het forum. 3 maanden geleden heb ik een prachtige blauwe ST2 gekocht met als doel daar mee woon-werk vervoer te gaan doen. De afstand tot mijn werk is rond de 30 km, dus een mooie afstand voor een Speed pedelec. Dat heb ik inmiddels nu zo’n 6 weken gedaan, want ik ben in de tussentijd nog 6 weken in het buitenland geweest. Ik ervaar het fietsen op de Stromer als een fantastische ervaring, het rijdt echt heerlijk. Dat gezegd hebbende zijn de 6 weken dat ik de fiets nu actief gebruik nou niet bepaald probleemloos geweest. Met als dieptepunt dat ik vorige week zondag na een late dienst om 23:00 met een ST2 stond die het compleet niet meer deed. Hij gaf de bekende e 210002 foutcode. Ik zag het niet zitten om midden in de nacht die 30 km naar huis te fietsen met de ST2 zonder ondersteuning en zonder verlichting. Dus de ANWB gebeld, de monteur arriveerde na 2,5 uur, maar had geen idee wat hij ermee moest, of ik de accu er al uit gehaald had en weer terug geplaatst? Uiteraard had ik dat al gedaan. Uiteindelijk hebben mijn collega’s mij thuis moeten brengen, ik was not amused. Direct de andere dag contact gezocht met de dealer 1 2go Biking in Moordrecht. Eerst zouden ze hem komen halen, omdat ik zelf niet in staat was om de fiets bij hen te brengen, later werd ik terug gebeld dat ze zaterdag(dus 6 dagen nadat de fiets de geest gegeven had) een monteur bij mij thuis langs zouden sturen. Die kwam ook keurig volgens afspraak op zaterdag, maar kon er ook niets mee, en hij heeft de fiets meegenomen naar Moordrecht waar 1 2go Biking gevestigd is. Nu afwachten wat ze er daarmee kunnen.

Dit was niet het enige probleem:
-Er zit vocht in de dagrijverlichting
-de bij de fiets geleverde tassen hebben forse lak schade aan de fiets toegebracht. Andersom heeft de fiets de tassen ook beschadigd, zodanig dat in 1 van de tassen al een gat zit. Ik heb hierover contact met Stromer gehad, en moet dit met mijn dealer afhandelen, dit loopt. Zie foto’s.
- 1 dag onderweg naar het werk viel de ondersteuning voor een groot gedeelte weg, met veel moeite toch op het werk gearriveerd. Op de terugweg functioneerde het weer normaal.
- Wanneer ik met de fiets loop begint hij spontaan ondersteuning te geven volgens mij moet hij dat alleen op mijn verzoek doen wanneer ik de +toets op het stuur induw. Ik denk dat dit probleem en het vorige probleem veroorzaakt worden door een niet goed functionerende torque sensor. Ook dit ligt bij de dealer.
-Ik heb spatbord verlengers moeten kopen omdat ik compleet onder gesprayed wanneer het wegdek nat is. Kennelijk heeft Stromer hier gekozen voor vorm boven functie.

Al met al best veel problemen bij een fiets van 6500 euro die eigenlijk nog maar 6 weken in gebruik is. Nogmaals, ik vind het rijden op de ST2 geweldig, en ik hoop van harte dat genoemde problemen opgelost worden.
Zijn er meer gebruikers die dergelijke problemen ervaren?

Rij voorzichtig!
Bijlagen
11A8C515-FA83-4301-9BAD-15116FA7E124.jpeg
11A8C515-FA83-4301-9BAD-15116FA7E124.jpeg (2.87 MiB) 1903 keer bekeken
21A37DC2-99D1-4FD7-9C77-22FC1253B007.jpeg
21A37DC2-99D1-4FD7-9C77-22FC1253B007.jpeg (3.72 MiB) 1903 keer bekeken
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 Hallo Forumlezers,


Zijn er meer gebruikers die dergelijke problemen ervaren?
Ah ja he, hier ook van dat.
Maar alles wordt mooi opgelost (hoop ik).
Ondertussen al 3800km op de teller en een kleine 2400km op een vervangfiets.
Maar het blijft een feest op die fiets!

Welkom op het forum!
Lees je wat in in het ST2 deel.
Je had eea kunnen voorkomen.
Die lakschade en het condens in de DRL zijn hier al gepasseerd.
Jammer dat je dat niet wist.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Albert Visser, mogelijk hier wat antwoorden tav de ondersteuning
https://www.speedpedelecreview.com ... t-niet/

Verder, heb je een leenfiets meegekregen? Geen oplossing voor je problemen met je fiets wel een oplossing voor dit moment voor je mobiliteitsprobleem. Een leenfiets meekrijgen is zeer gebruikelijk!

En, deze malleur moet op te lossen zijn.

Ps, leuk een ambupleeg op een SP. Iedere keer wanneer ik langs het ziekenhuis fiets waar veel ambulances frequenteren denk ik van oeii, die zijn niet blij met mij :shock:

Suc6, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 een ST2 stond die het compleet niet meer deed. Hij gaf de bekende e 210002 foutcode.
Wat gaf de dealer op als oorzaak voor de foutcode? Zij hebben een lijst met alle codes en/of kunnen hierover contact opnemen met Stromer.
Mogelijk is het probleem gerelateerd aan de CR246 lader.

Knudde zeg, recht na je nachtdienst stil komen te staan...
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 Dus de ANWB gebeld, de monteur arriveerde na 2,5 uur, maar had geen idee wat hij ermee moest, of ik de accu er al uit gehaald had en weer terug geplaatst? Uiteraard had ik dat al gedaan. Uiteindelijk hebben mijn collega’s mij thuis moeten brengen, ik was not amused.
De ANWB kan geen Stromers herstellen nee. Hebben die geen vervoer voor jou en je Stromer geregeld? In dat geval vraag ik me af wat je aan zo'n ANWB verzekering hebt.
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 hij heeft de fiets meegenomen naar Moordrecht waar 1 2go Biking gevestigd is. Nu afwachten wat ze er daarmee kunnen.
Een goeie dealer laat dan meteen een gratis leen-Stromer bij jou achter. Heeft deze dealer die service niet?
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 -Er zit vocht in de dagrijverlichting
Komt inderdaad soms voor. Gewoon laten vervangen onder garantie.
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 -de bij de fiets geleverde tassen hebben forse lak schade aan de fiets toegebracht. Andersom heeft de fiets de tassen ook beschadigd, zodanig dat in 1 van de
tassen al een gat zit.
Helaas beschadigen alle zijtassen je frame. Je zult daar zelf maatregelen tegen moeten nemen.

Maar het schiet niet op als je een Stromer incl. tassen koopt en dat (begrijpelijkerwijs) niet weet. Ik zou zeggen: dealer levert onder garantie een nieuwe tas en herstelt de lak aan je frame.
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 - 1 dag onderweg naar het werk viel de ondersteuning voor een groot gedeelte weg, met veel moeite toch op het werk gearriveerd. Op de terugweg functioneerde het weer normaal.
Gebeurde dit tijdens het rijden over een hobbel?
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 - Wanneer ik met de fiets loop begint hij spontaan ondersteuning te geven volgens mij moet hij dat alleen op mijn verzoek doen wanneer ik de +toets op het stuur induw. Ik denk dat dit probleem en het vorige probleem veroorzaakt worden door een niet goed functionerende torque sensor. Ook dit ligt bij de dealer.
Kan.
Kan ook omdat de achterwiel-as niet op 28Nm is aangedraaid of omdat de Stromer gekalibreerd moet worden. Daar zal de dealer achter moeten zien te komen. Die kunnen ook de sensorwaarden uitlezen.


Hopelijk pakt de dealer correct en snel door met de gemelde issues en storingen. Ik ben benieuwd naar het verdict en de oplossingen. Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Albert Visser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1328

Stromeur schreef: 29 nov 2021, 19:51
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 een ST2 stond die het compleet niet meer deed. Hij gaf de bekende e 210002 foutcode.
Wat gaf de dealer op als oorzaak voor de foutcode? Zij hebben een lijst met alle codes en/of kunnen hierover contact opnemen met Stromer.
Mogelijk is het probleem gerelateerd aan de CR246 lader.
De dealer moest op internet kijken wat het te betekenen had, en zei tegen mij dat het van alles kon zijn.
Knudde zeg, recht na je nachtdienst stil komen te staan...
Zeg dat wel, het was na een late dienst overigens, ook knudde
Stromeur schreef: 29 nov 2021, 19:51
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 Dus de ANWB gebeld, de monteur arriveerde na 2,5 uur, maar had geen idee wat hij ermee moest, of ik de accu er al uit gehaald had en weer terug geplaatst? Uiteraard had ik dat al gedaan. Uiteindelijk hebben mijn collega’s mij thuis moeten brengen, ik was not amused.
De ANWB kan geen Stromers herstellen nee. Hebben die geen vervoer voor jou en je Stromer geregeld? In dat geval vraag ik me af wat je aan zo'n ANWB verzekering hebt.
Dat vraag ik mij ook af, hij kon eventueel een taxi voor mij bellen die dan nog een uur moest rijden om er te komen, voor mijn fiets was dan geen oplossing,
Stromeur schreef: 29 nov 2021, 19:51
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 hij heeft de fiets meegenomen naar Moordrecht waar 1 2go Biking gevestigd is. Nu afwachten wat ze er daarmee kunnen.
Een goeie dealer laat dan meteen een gratis leen-Stromer bij jou achter. Heeft deze dealer die service niet?
Ze zeiden tegen mij dat die mogelijkheid er alleen was wanneer ik mijn fiets zelf inleverde, maar ja…
Stromeur schreef: 29 nov 2021, 19:51
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 -de bij de fiets geleverde tassen hebben forse lak schade aan de fiets toegebracht. Andersom heeft de fiets de tassen ook beschadigd, zodanig dat in 1 van de
tassen al een gat zit.
Helaas beschadigen alle zijtassen je frame. Je zult daar zelf maatregelen tegen moeten nemen.

Maar het schiet niet op als je een Stromer incl. tassen koopt en dat (begrijpelijkerwijs) niet weet. Ik zou zeggen: dealer levert onder garantie een nieuwe tas en herstelt de lak aan je frame.
Dat is ook mijn claim. Voorlopig hoop ik vooral dat de fiets hersteld wordt.
Stromeur schreef: 29 nov 2021, 19:51
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 - 1 dag onderweg naar het werk viel de ondersteuning voor een groot gedeelte weg, met veel moeite toch op het werk gearriveerd. Op de terugweg functioneerde het weer normaal.
Gebeurde dit tijdens het rijden over een hobbel?
Nee
Stromeur schreef: 29 nov 2021, 19:51Hopelijk pakt de dealer correct en snel door met de gemelde issues en storingen. Ik ben benieuwd naar het verdict en de oplossingen. Succes!
Ik laat het weten, dank voor je uitgebreide reactie.
Albert Visser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1328

Peerke1960 schreef: 29 nov 2021, 13:59 @Albert Visser, mogelijk hier wat antwoorden tav de ondersteuning
https://www.speedpedelecreview.com ... t-niet/

Verder, heb je een leenfiets meegekregen? Geen oplossing voor je problemen met je fiets wel een oplossing voor dit moment voor je mobiliteitsprobleem. Een leenfiets meekrijgen is zeer gebruikelijk!

En, deze malleur moet op te lossen zijn.

Ps, leuk een ambupleeg op een SP. Iedere keer wanneer ik langs het ziekenhuis fiets waar veel ambulances frequenteren denk ik van oeii, die zijn niet blij met mij :shock:
En waarom zouden we niet blij met jou zijn Peter?
Suc6, Peter
Albert Visser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1328

Joker schreef: 29 nov 2021, 13:02
Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 12:36 Hallo Forumlezers,


Zijn er meer gebruikers die dergelijke problemen ervaren?
Ah ja he, hier ook van dat.
Maar alles wordt mooi opgelost (hoop ik).
Ondertussen al 3800km op de teller en een kleine 2400km op een vervangfiets.
Maar het blijft een feest op die fiets!

Welkom op het forum!
Lees je wat in in het ST2 deel.
Je had eea kunnen voorkomen.
Die lakschade en het condens in de DRL zijn hier al gepasseerd.
Jammer dat je dat niet wist.
Beste Joker, dank voor je reactie. Ik wist inderdaad niet dat sommige topics al behandeld waren. Maar, ik neem aan dat het tassen probleem bijvoorbeeld toch ook al lang bij Stromer bekend is? Waarom doen die er dan niets mee? Ik koop nu een fiets met een tassen set, waarom zou ik erover nadenken of die elkaar gaan bijten? Ik krijg dit zo door de fabrikant aangeleverd immers? Het zal best wel weer opgelost worden, maar het is wel een beetje het paard achter de wagen spannen zeg maar.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ps, leuk een ambupleeg op een SP. Iedere keer wanneer ik langs het ziekenhuis fiets waar veel ambulances frequenteren denk ik van oeii, die zijn niet blij met mij :shock:
En waarom zouden we niet blij met jou zijn Peter?
O , de kans dat ik jullie extra werk oplever is aanwezig.......
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Albert Visser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1328

Albert Visser schreef: 29 nov 2021, 21:16 [quote=Joker post_id=107480 time=<a href="tel:1638187331">1638187331</a> user_id=4527]
[quote="Albert Visser" post_id=107478 time=<a href="tel:1638185790">1638185790</a> user_id=5280]
Hallo Forumlezers,


Zijn er meer gebruikers die dergelijke problemen ervaren?
Ah ja he, hier ook van dat.
Maar alles wordt mooi opgelost (hoop ik).
Ondertussen al 3800km op de teller en een kleine 2400km op een vervangfiets.
Maar het blijft een feest op die fiets!

Welkom op het forum!
Lees je wat in in het ST2 deel.
Je had eea kunnen voorkomen.
Die lakschade en het condens in de DRL zijn hier al gepasseerd.
Jammer dat je dat niet wist.
[/quote]
Beste Joker, dank voor je reactie. Ik wist inderdaad niet dat sommige topics al behandeld waren. Maar, ik neem aan dat het tassen probleem bijvoorbeeld toch ook al lang bij Stromer bekend is? Waarom doen die er dan niets mee? Ik koop nu een fiets met een tassen set, waarom zou ik erover nadenken of die elkaar gaan bijten? Ik krijg dit zo door de fabrikant aangeleverd immers? Het zal best wel weer opgelost worden, maar het is wel een beetje het paard achter de wagen spannen zeg maar.
[/quote]
Peerke1960 schreef: 29 nov 2021, 22:28
Ps, leuk een ambupleeg op een SP. Iedere keer wanneer ik langs het ziekenhuis fiets waar veel ambulances frequenteren denk ik van oeii, die zijn niet blij met mij :shock:
En waarom zouden we niet blij met jou zijn Peter?
O , de kans dat ik jullie extra werk oplever is aanwezig.......
Grtz Peter
Zoals iedereen die ademhaalt… Ik denk dat lichamelijke inactiviteit risicovoller is dan je verplaatsen op een Speed pedelec! (Dat hoop ik ook…) Desalniettemin, doe toch maar voorzichtig… Grtz Albert
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Albert Visser schreef: 30 nov 2021, 08:54 Zoals iedereen die ademhaalt…
Ik denk dat als ik daar plots mee stop dat ik je dan ook werk ga opleveren :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie