Ja, die dat maar niet…
Stromer ST2 na 3 maanden
-
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
- Locatie: Rotterdam
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 1328
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Ja, dat denk ik ook! Af en toe lekker zweten (zelfs op de pedelec lukt dat?) zal je gezondheid veel beter doen. Wat ik wel kan aanraden is ten alle tijden 2 handjes aan het stuur laten. Ik heb 26 inch wielen, die zijn veel minder stabiel, maar zo ben ik de macht over het stuur verloren. En ben ik dus bij collega's van jou terechtgekomenAlbert Visser schreef: ↑30 nov 2021, 08:54
Zoals iedereen die ademhaalt… Ik denk dat lichamelijke inactiviteit risicovoller is dan je verplaatsen op een Speed pedelec! (Dat hoop ik ook…) Desalniettemin, doe toch maar voorzichtig… Grtz Albert
Maar wat naar dat je dit soort problemen allemaal moet ervaren ja. Toen ik de mijne kocht, weliswaar tweedehands, wees de FM waar ik voor een kleine check kwam (om o.a. de spaakspanning op orde te brengen) dat ik wat beschermends moest aanbrengen op het frame ivm de Ortlieb tassen die ik gebruik.
Een fiets heeft geen schokdempers met vering, dus alles is star, dan krijg je van die springende tassen tegen je frame. Daar komt sowieso een keer zand tussen... Je raadt het al, dat schuurt en dan krijg je kuiltjes, dus de lak gaat weg! Ik heb dus (wonky wonky) pleisters op die plek rond het frame zitten. Werkt vooralsnog prima en ik stoor me er niet aan
Maar wat die ondersteuning betreft, ja dat is gewoon erg vervelend. Ik heb ook een keer gehad dat ie niet weg wilde maar dat was dan met een herstart opgelost. Ik hoop dat je de oorzaak weet te vinden en dat je het in elk geval niet meer mee hoeft te maken!
vocht in de dagrijverlichting heb ik helaas ook (heel minimaal) - bij mij is het weg met een middag in de zon staan. Maar ik heb dan ook een 2015 ST2 met de USB in de dagrijverlichting... Ik stoor er me niet aan en het wordt geen viskom zoals ik bij de nieuwe ST2 wel eerder heb gezien. Gezien je garantie hebt, zou ik zeggen; los dat maar voor me op. Vervangen die hap!
Verder, geniet ervan, hou 'm recht!
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
-
- Expert
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
- Locatie: Noord Limburg
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 4000
Albert Visser,
“Zijn er meer gebruikers die dergelijke problemen ervaren?”
Ja, die zijn er zeker en ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet zou mogen gebeuren.
Alleen het gebeurt toch en naar mijn bescheiden mening omdat Stromer om wat voor reden dan ook net niet de puntjes op de “i” zet.
Mijn ST2 toont dezelfde lakschade door het schuren van de tassen over het frame tijdens het rijden.
- Dit is gewoon een fout ontwerp. Tijdens het rijden werpt het achterwiel zandkorrels tegen de tas. Die verergeren de schurende werking. Je zou verwachten dat STROMER of de producent van de tassen een beschermende hoes voor het frame levert.
Het veel te korte voorspatbord. STROMER levert geen aanpassing af fabriek.
- Moeten we als gebruiker eerst ervaren dat het niet goed is om dan zelf op pad te gaan voor een oplossing.
Ontbrekende afdekkap van de toeter. STROMER levert dit niet af fabriek
- Ook dit moet de gebruiker zelf oplossen.
Bij rijden over zeer hobbelige wegen schiet de connectie van de accu los. Er zit gewoon teveel speling in accuruimte. Af fabriek niet aangepast
- Ook hiervoor moet je zelf naar je FM en om de oplossing vragen ipv dat je FM dit direct zelf monteert
Het electrisch circuit is niet goed ontworpen om trillingen of schokken op te vangen
- Bij mij viel de ondersteuning plots uit. Oorzaak losgeraakte connector van printplaat.
Nu kan men aanvoeren dat STROMER als marktleider de meeste SP levert en dat er dus meer gebruikers zijn. Dan zijn er dus ook in absolute zin meer gebruikers met een probleem aan hun STROMER.
Allemaal waar, maar het aantal is gewoon te hoog. Zie alle post met klachten.
Dat aantal met 10 vermenigvuldigen voor een meer realistisch getal.
STROMER dient een voorbeeld nemen aan de automobiel industrie waarbij het % fout bijna nul is.
Voorbeeld: STROMER levert jaarlijks 200.000 fietsen. Stel % SP dat met fouten wordt afgeleverd is 1 promille, dan zijn er altijd nog 200 gebruikers die terug moeten.
“Zijn er meer gebruikers die dergelijke problemen ervaren?”
Ja, die zijn er zeker en ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet zou mogen gebeuren.
Alleen het gebeurt toch en naar mijn bescheiden mening omdat Stromer om wat voor reden dan ook net niet de puntjes op de “i” zet.
Mijn ST2 toont dezelfde lakschade door het schuren van de tassen over het frame tijdens het rijden.
- Dit is gewoon een fout ontwerp. Tijdens het rijden werpt het achterwiel zandkorrels tegen de tas. Die verergeren de schurende werking. Je zou verwachten dat STROMER of de producent van de tassen een beschermende hoes voor het frame levert.
Het veel te korte voorspatbord. STROMER levert geen aanpassing af fabriek.
- Moeten we als gebruiker eerst ervaren dat het niet goed is om dan zelf op pad te gaan voor een oplossing.
Ontbrekende afdekkap van de toeter. STROMER levert dit niet af fabriek
- Ook dit moet de gebruiker zelf oplossen.
Bij rijden over zeer hobbelige wegen schiet de connectie van de accu los. Er zit gewoon teveel speling in accuruimte. Af fabriek niet aangepast
- Ook hiervoor moet je zelf naar je FM en om de oplossing vragen ipv dat je FM dit direct zelf monteert
Het electrisch circuit is niet goed ontworpen om trillingen of schokken op te vangen
- Bij mij viel de ondersteuning plots uit. Oorzaak losgeraakte connector van printplaat.
Nu kan men aanvoeren dat STROMER als marktleider de meeste SP levert en dat er dus meer gebruikers zijn. Dan zijn er dus ook in absolute zin meer gebruikers met een probleem aan hun STROMER.
Allemaal waar, maar het aantal is gewoon te hoog. Zie alle post met klachten.
Dat aantal met 10 vermenigvuldigen voor een meer realistisch getal.
STROMER dient een voorbeeld nemen aan de automobiel industrie waarbij het % fout bijna nul is.
Voorbeeld: STROMER levert jaarlijks 200.000 fietsen. Stel % SP dat met fouten wordt afgeleverd is 1 promille, dan zijn er altijd nog 200 gebruikers die terug moeten.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat is bij nieuwere modellen af fabriek opgelost.
Volgens jouw dealer veroorzaakt door voorgaand probleem. Los geraakt stekkertje omdat de accu teveel bewegingsruimte had. Zelfde root-cause, in dezelfde arbeidsgang opgelost.
Prima dat je ventileert dat je niet happy bent met de afleverkwaliteit van je Stromer. Stromer laat steken vallen, dat hoort niet en mag zeker gezegd worden.SpeedPAT schreef: ↑04 dec 2021, 13:39 Nu kan men aanvoeren dat STROMER als marktleider de meeste SP levert en dat er dus meer gebruikers zijn. Dan zijn er dus ook in absolute zin meer gebruikers met een probleem aan hun STROMER.
Allemaal waar, maar het aantal is gewoon te hoog. Zie alle post met klachten.
Dat aantal met 10 vermenigvuldigen voor een meer realistisch getal.
Maar dat hoeft niet te worden aangezet met ongefundeerde 'statistieken' (doe maar keer tien ofzo ). Feit is, naast het feit dat Stromer inderdaad al jaren marktleider is, namelijk ook dat mensen met klachten zich vaker online melden, dezelfde klacht op meerdere (social) media plaatsen, en hun klacht blijven herhalen. Dat doe je zelf immers ook. Daarbij splits je twee problemen met dezelfde root-cause op en impliceert dat er sprake is van twee constructiefouten, waarvan één het complete elektronische circuit zou betreffen. Feit is echter dat beide problemen werden veroorzaakt door dezelfde en eenvoudig op te lossen constructiefout.
Behalve Stromer heeft niemand inzage in de uitvalpercentages per model. Wij weten niet eens hoeveel Stromers van welk type er op dit moment precies rondrijden. Hoe wil je dat dan afzetten tegen het werkelijke aantal, afzonderlijke én gegronde (nog een onzekere factor, want geen wederhoor), klachten op social media?
Iedereen gelooft zo ook wel dat kinderziektes en storingen voor komen en dat dat gewoon kut is. De ST2 heeft helaas zeker zijn portie gehad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lakschade ten gevolge van het gebruik van fietstassen is geen ontwerpfout ... da's een gebruikersfout.SpeedPAT schreef: ↑04 dec 2021, 13:39 Mijn ST2 toont dezelfde lakschade door het schuren van de tassen over het frame tijdens het rijden.
- Dit is gewoon een fout ontwerp. Tijdens het rijden werpt het achterwiel zandkorrels tegen de tas. Die verergeren de schurende werking. Je zou verwachten dat STROMER of de producent van de tassen een beschermende hoes voor het frame levert.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
[/quote]
Lakschade ten gevolge van het gebruik van fietstassen is geen ontwerpfout ... da's een gebruikersfout.
[/quote]
Niet als die tassen meegeleverd worden bij de fiets.
De Stromer Amsterdam tas is er zo eentje.
Lakschade ten gevolge van het gebruik van fietstassen is geen ontwerpfout ... da's een gebruikersfout.
[/quote]
Niet als die tassen meegeleverd worden bij de fiets.
De Stromer Amsterdam tas is er zo eentje.
Bluuf me je fikn van me velo!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Alle zijtassen geven lakschade, aan alle fietsen. Dat weten alle ervaren fietsers.
Maar als je nog nooit met zijtassen hebt gereden weet je dit dus niet. Ik vind het een fout van de verkoper dat hij de klant daar niet pro actief op gewezen heeft.
Maar als je nog nooit met zijtassen hebt gereden weet je dit dus niet. Ik vind het een fout van de verkoper dat hij de klant daar niet pro actief op gewezen heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
+1Stromeur schreef: ↑04 dec 2021, 16:34 Dat ben ik niet helemaal met je eens. Alle zijtassen geven lakschade, aan alle fietsen. Dat weten alle ervaren fietsers.
Maar als je nog nooit met zijtassen hebt gereden weet je dit dus niet. Ik vind het een fout van de verkoper dat hij de klant daar niet pro actief op gewezen heeft.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...