Stromer ST2 na 3 maanden

Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 16:34 Alle zijtassen geven lakschade, aan alle fietsen. Dat weten alle ervaren fietsers.

Dat is ook niet juist.
Mijn ortlieb gravel tassen geven geen laksschade.
Die zijn wel kleiner dan de meeste tassen maar niet kleiner dan de Amsterdam tas.

Ik vind het een fout van de verkoper dat hij de klant daar niet pro actief op gewezen heeft.
mee eens.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Joker schreef: 04 dec 2021, 16:45 Dat is ook niet juist.
Mijn ortlieb gravel tassen geven geen laksschade.
Het ophangsysteem van de Ortlieb Gravel Pack is exact hetzelfde als dat van alle andere Ortlieb tassen (Quick-Lock2.1 en zelfde skelet). De enige reden dat deze mogelijk geen lakschade geeft, is omdat ze het frame niet raken. Je gaat wel nog steeds sporen van deze tas zien aan de staanders en de bovenkant van je bagagedrager.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Die sporen op de bagagedragen zijn inderdaad gebruikssporen.
Maar die lakschade aan het kader hoort niet. Dat is een ontwerpfout vind ik.
De Ortlieb gravel raakt het kader niet.
IMG_20211204_165551.jpg
IMG_20211204_165551.jpg (5.74 MiB) 900 keer bekeken
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Joker schreef: 04 dec 2021, 17:02 Maar die lakschade aan het kader hoort niet. Dat is een ontwerpfout vind ik.
De Ortlieb gravel raakt het kader niet.
Je bedoelt dat alle fietstassen met een grotere inhoud die dientengevolge het frame raken fout ontworpen zijn? Neh. Het is logisch en niet te vermijden dat een grotere tas je frame raakt.

Het is eerder een onhandige keus van Stromer dat ze een formaat tas hebben uitgekozen die het frame raakt. Want je kon er natuurlijk op wachten dat hier klachten over komen van onwetende gebruikers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 17:05 Neh. Het is logisch en niet te vermijden dat een grotere tas je frame raakt.
Ben ik het niet helemaal mee eens, het is eerder inherent aan het ontwerp van de achterkant bij Stromers. Ziet er strak uit, maar mist een beugel om de tas bij het frame weg te houden.

Bij mijn fiets is er geen mogelijkheid om de tas tegen het frame te laten komen. Zelfs niet met tassen die 2x zo groot zijn als Ortlieb Backrollers.
Stromeur schreef: 04 dec 2021, 17:05Het is eerder een onhandige keus van Stromer dat ze een formaat tas hebben uitgekozen die het frame raakt. Want je kon er natuurlijk op wachten dat hier klachten over komen van onwetende gebruikers.
Best wel ja, samen met het onhandige (ofwel puur op design, niet op functie) ontwerp van de achterkant.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 04 dec 2021, 18:32 Ben ik het niet helemaal mee eens, het is eerder inherent aan het ontwerp van de achterkant bij Stromers. Ziet er strak uit, maar mist een beugel om de tas bij het frame weg te houden.
Dan nog noem ik dat geen ontwerpfout, maar een verkeerde designkeuze. (Heeft Stromer patent op, I know, maar mijn Alpha heeft het ook.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 18:43 Dan nog noem ik dat geen ontwerpfout, maar een verkeerde designkeuze.
Door de ene keer een Nederlands en dan een Engels woord te gebruiken worden het niet ineens hele andere dingen, toch?

Zullen we het dan een foute designkeuze noemen ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik snap je hoor. Maar ik denk dat jij de gradatie die ik aan wil brengen ook snapt ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het is en het blijft hoe dan ook een gebruikersfout ... als je iets monteert of laat monteren, dan neem je tijdens het monteren én voor de ingebruikname de nodige maatregelen om beschadigingen te voorkomen bij het gebruik.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Golvas,
Mijn st2 werd geleverd met de Amsterdam tas erbij. Dat was niet mijn keuze. Die tas past niet op een stromer want ze beschadigd de fiets.
Ik heb een tas gekozen die het kader niet
beschadigd. Er zijn dus tassen die die ontwerpfout niet hebben. En stromer heeft die ook: de trunkbag, Eindhoven, basket,...

Stel je voor dat je bij je nieuwe auto een dakkoffer geleverd krijgt die je dak beschadigd? Gebruikersfout? Het hoort niet.
Bluuf me je fikn van me velo!
Plaats reactie