Nieuwe stromer eigenaar!

StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

Dag Stromer gebruikers,

Eerst en al wil ik goedendag zeggen aan iedereen. Wat geweldig om te mogen rijden met Stromer! Ik heb hem al 1 week en is echt zalig! Alleen heb ik wel paar punten waarover ik meer info zou willen, dus mensen met ervaring en oplossing; reageer er maar lekker op los!

Dit zijn mijn punten:
• Oplaadpunt van mijn Stromer is soms beetje nat aan de randjes (ook al is klepje dicht), is dat gevaarlijk of riskant voor het opladen?
• Hebben jullie een hoes voor batterij en oplader?
• Mijn achterste rem begint al te piepen. Is dit normaal?
• Mag je de Stromer in de kou laten staan en in de kou opladen? Batterij gaat wel snel leeg door de kou denk ik.
• Wat doen jullie als fiets beetje vuil is? Hoe kan je het snel proper maken (wat mag en wat niet)? Kan viezigheid sensoren beinvloeden (welke zijn de belangrijkste)?

Momenteel zijn het deze. Ik heb nog een paar maar kan er niet op komen momenteel :D

Groetjes!!
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Welkom, gebruik even de zoekfunctie en er gaat al een wereld voor je open ... Stromer heeft een video hoe je je fiets het best kuist. Opladen doe je best op een temperatuur tussen de 10 en 20° dan vertrek je met een opgewarmde bat.... De meeste remmen piepen ,niet druk over maken.Om je fiets proper te houden en ook jezelf wat te beschermen tegen opspattend vuil kan je terecht bij Jeroen Van Zijp..... Sensoren moeten tegen vuil kunnen als ze langs de buitenkant van je fiets zitten anders zitten ze goed weggeborgen ....Succes. :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Oplaadpunt van mijn Stromer is soms beetje nat aan de randjes (ook al is klepje dicht), is dat gevaarlijk of riskant voor het opladen?
Droog deppen voor je de lader aansluit.
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Hebben jullie een hoes voor batterij en oplader?
Neen
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mijn achterste rem begint al te piepen. Is dit normaal?
Ja
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mag je de Stromer in de kou laten staan en in de kou opladen? Batterij gaat wel snel leeg door de kou denk ik.
Fiets mag in de koude blijven staan, opladen doe ik dan extern (kamertemperatuur).
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Wat doen jullie als fiets beetje vuil is?
Poetsen ...


StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 Kan viezigheid sensoren beinvloeden (welke zijn de belangrijkste)?
Reeds aangehaald door jovdt : voorzie spatbordverlengers en voorzie daaraan ook nog een spatlap die tot op een paar centimeters van de weg komt ... alles wat hoger komt is niet voldoende doeltreffend.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Oplaadpunt van mijn Stromer is soms beetje nat aan de randjes (ook al is klepje dicht), is dat gevaarlijk of riskant voor het opladen?
Wat Golvas zegt: eerst (laten) drogen.
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Hebben jullie een hoes voor batterij en oplader?
Geen voor de lader. Ik had een lader thuis liggen en op mijn werk.

Voor de accu heb ik deze:
viewtopic.php?p=33882#p33882

Wat je al dan niet nodig hebt hangt af van wat je ermee wil: veilig vervoeren? Handig meedragen? Of veilig opslaan? (De mijne is voor dat laatste.)
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mijn achterste rem begint al te piepen. Is dit normaal?
Goed inremmen helpt (even), maar uiteindelijk ontkom je er niet aan, zeker niet bij dit weer. Het is geen teken van slijtage.
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mag je de Stromer in de kou laten staan en in de kou opladen? Batterij gaat wel snel leeg door de kou denk ik.
Mag, maar is niet optimaal.
De accu gaat niet sneller leeg, maar presteert minder goed als de cellen te koud zijn en dat gaat ten koste van de actieradius,

Bij koude: de accu binnen op kamertemperatuur opladen en pas in je Stromer plaatsen als je gaat fietsen. (Je start dus met een warme accu.)

De handleiding bij je Stromer heeft een uitgebreide sectie over omgang met de accu.
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Wat doen jullie als fiets beetje vuil is? Hoe kan je het snel proper maken (wat mag en wat niet)? Kan viezigheid sensoren beinvloeden (welke zijn de belangrijkste)?
Zie link van Golvas. Geen water onder druk gebruiken!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 03 dec 2021, 00:43 Geen water onder druk gebruiken!
:mrgreen:
Ik zie StromerVeli daar al staan schreeuwen tegen dat water: "KOM! NIET ZO TREUZELEN! DIE FIETS WORDT NIET VANZELF SCHOON!!"

Nee, het is niet aardig om het water zo onder druk te zetten :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Afbeelding
Doe dit met een doekje op je schijfrem. Herhaal na enkele honderden kilometers indien nodig. Heeeeel weinig nodig. Uiterst doeltreffend behalve bij regenweer, dan piept elke stromer zo hard dat je broek er spontaan van afzakt. Na aanbrengen wel je rem laten inwerken!!!!!!!!
Bijlagen
SmartSelect_20211203-184213_Chrome.jpg
SmartSelect_20211203-184213_Chrome.jpg (228.39 KiB) 1200 keer bekeken
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

Stromeur schreef: 03 dec 2021, 00:43 Welkom!

• Dank u!
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Oplaadpunt van mijn Stromer is soms beetje nat aan de randjes (ook al is klepje dicht), is dat gevaarlijk of riskant voor het opladen?
Wat Golvas zegt: eerst (laten) drogen.

• Maar is het normaal dat het nat wordt? Die klep moet toch droog houden?
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Hebben jullie een hoes voor batterij en oplader?
Geen voor de lader. Ik had een lader thuis liggen en op mijn werk.

Voor de accu heb ik deze:
viewtopic.php?p=33882#p33882

Wat je al dan niet nodig hebt hangt af van wat je ermee wil: veilig vervoeren? Handig meedragen? Of veilig opslaan? (De mijne is voor dat laatste.)

• En houden jullie de batterij in de Stromer of halen jullie het meestal uit en laden jullie het op in huis? Die hoes is wel beetje duur maar denk is omdat het brand tegenhoud. Maar zijn er geen andere opties vb als je batterij binnen in huis oplaad dat je met iets kan beschermen zodat het niet beschadigd geraakt? Voor mij het belangrijk is dat ik optimaal van mijn batterij kan benutten voor mijn ritten en ook veilig opslaan beetje. Met deze kou denk ik dat batterij binnen opladen handig is zoals u het zei.

StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mijn achterste rem begint al te piepen. Is dit normaal?
Goed inremmen helpt (even), maar uiteindelijk ontkom je er niet aan, zeker niet bij dit weer. Het is geen teken van slijtage.

• Veel voorkomenden 'probleem' denk ik dan.
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mag je de Stromer in de kou laten staan en in de kou opladen? Batterij gaat wel snel leeg door de kou denk ik.
Mag, maar is niet optimaal.
De accu gaat niet sneller leeg, maar presteert minder goed als de cellen te koud zijn en dat gaat ten koste van de actieradius,

Bij koude: de accu binnen op kamertemperatuur opladen en pas in je Stromer plaatsen als je gaat fietsen. (Je start dus met een warme accu.)

De handleiding bij je Stromer heeft een uitgebreide sectie over omgang met de accu.

• Bedankt voor info!!
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Wat doen jullie als fiets beetje vuil is? Hoe kan je het snel proper maken (wat mag en wat niet)? Kan viezigheid sensoren beinvloeden (welke zijn de belangrijkste)?
Zie link van Golvas. Geen water onder druk gebruiken!
• Gewoon met liefde omgaan dus 😁

Bedankt voor de antwoorden! Ben nieuw dus moet beetje kennis opdoen.
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

Golvas schreef: 02 dec 2021, 18:43
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Oplaadpunt van mijn Stromer is soms beetje nat aan de randjes (ook al is klepje dicht), is dat gevaarlijk of riskant voor het opladen?
Droog deppen voor je de lader aansluit.

• Ik begrijp het maar vind het raar dat het beetje nat word terwijl die kleppen het droog moeten houden.
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Hebben jullie een hoes voor batterij en oplader?
Neen

• Laad u met batterij in of batterij opladen op kamertemperatuur dan?
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mijn achterste rem begint al te piepen. Is dit normaal?
Ja

• Dus moet ik het niet zien als een probleem veronderstel ik?
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Mag je de Stromer in de kou laten staan en in de kou opladen? Batterij gaat wel snel leeg door de kou denk ik.
Fiets mag in de koude blijven staan, opladen doe ik dan extern (kamertemperatuur).

• Dus u laad in winter op kamertemperatuur of altijd?
StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 • Wat doen jullie als fiets beetje vuil is?
Poetsen ...



• Ja maar ik bedoelde de beste manier. Dank u.

StromerVeli schreef: 02 dec 2021, 15:01 Kan viezigheid sensoren beinvloeden (welke zijn de belangrijkste)?
Reeds aangehaald door jovdt : voorzie spatbordverlengers en voorzie daaraan ook nog een spatlap die tot op een paar centimeters van de weg komt ... alles wat hoger komt is niet voldoende doeltreffend.
• Bedankt voor de antwoorden! 😁😇
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

jovdt schreef: 02 dec 2021, 16:02 Welkom, gebruik even de zoekfunctie en er gaat al een wereld voor je open ... Stromer heeft een video hoe je je fiets het best kuist. Opladen doe je best op een temperatuur tussen de 10 en 20° dan vertrek je met een opgewarmde bat.... De meeste remmen piepen ,niet druk over maken.Om je fiets proper te houden en ook jezelf wat te beschermen tegen opspattend vuil kan je terecht bij Jeroen Van Zijp..... Sensoren moeten tegen vuil kunnen als ze langs de buitenkant van je fiets zitten anders zitten ze goed weggeborgen ....Succes. :ay
• Dank u wel! Ja maar tips van jullie zijn ook altijd welkom en doeltreffender 😇.
Dus beter tijdens zomder buiten laden en winter op kamertemperatuur.
Bedankt voor uw tips! 🙏😇
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
Plaats reactie