Adoptiedealer voor je Stromer

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 27 mei 2018, 08:32 "NIEUW" is dus jonger dan 6 maanden of meer dan 6000 km.
Ik neem aan: nieuw is jonger dan 6 maanden of minder dan 6000 km :geek:
(bij auto's dan toch)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Toch nog iemand die wakker is, ik keek er ook over ... :lol:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Details, details... steeds maar weer die details :oops: :oops: :oops:
Inderdaad minder dan 6 maanden ;)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Hallo,
ik verkocht m'n stromer st1x enkele weken terug tweedehands door aan een particuliere koper.
Ik heb er 17000km probleemloos mee gefietst dus had alle vertrouwen in de fiets.
M'n FM Godefroot kon snel alles overzetten...
Nu heeft de koper wat problemen met foutmeldingen (vocht), iets wat ik nooit had.
Hij woont niet in de buurt en richtte zich op mijn advies naar een erkende grote stromer-dealer in zijn buurt (bikelife).
Ik was ervan overtuigd dat ze hem sowieso konden helpen daar. (buiten garantie welliswaar, maar hulp kan toch altijd, niet?)
Nu krijg ik echter bericht dat ze hem niet willen helpen omdat de fiets niet van bij hen komt...
M'n koper vraagt me nu opnieuw om advies, ik weet ook niet goed wat te zeggen eigenlijk, hebben jullie tips?
Waar kan een koper van een 2dehands fiets terecht voor advies en eventueel onderhoud?! Of vallen ze sowieso helemaal uit de boot? Merci voor jullie reacties...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De koper kan terecht bij de dealer waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft, of bij een dealer die bereid is om een elders aangeschafte Stromer te adopteren. Dealers zijn niet verplicht om service (al dan niet betaald) te verlenen op een elders aangeschafte Stromer. Sommige dealers doen dit niet (ze willen het niet of ze zijn gewoon te druk), velen doen dit wel, maar dat had de koper beter van tevoren kunnen uitzoeken en afspreken met een lokale dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

thx stromeur!
denk ook in die richting...
Jammer, maar hij zal de verdere verplaatsing idd. best doen naar de oorspronkelijke dealer...
Wel echt spijtig dat hij niet bij hem in de buurt kan geholpen worden...
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

ondertussen al antwoord van de dealer dat de koper zeker welkom is, waarschijnlijk een misverstand,
mogelijks toch snel geholpen dus...
mvg
Jonas
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk aan, dat zou fijn zijn!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mijn persoonlijke mening: ik snap het heel goed als een Stromer dealer moeite heeft met garantie zaken afhandelen op een zgn Stromer die niet daar is gekocht.

Maar: gewoon onderhoud, of bij een flink gebruikte 2e hands Stromer? Daarbij zou ik het echt heel raar vinden als ze dat zouden weigeren (en dat ook luid en duidelijk laten merken)...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is momenteel onwijs druk bij fietsen/SP-handelaren, dus ik zou het wel snappen, ook al zou het niet mijn werkwijze zijn. (Je kunt iemand immers ook achteraan laten sluiten.) Maar hoe luider je dat zou laten merken, des te verder de hakken waarschijnlijk in het zand gaan. Je vraagt ze onder de streep immers toch om een gunst. Op service zit geen leverplicht, niet bij Stromers in elk geval.

Maar in dit geval blijkt het waarschijnlijk dus een misverstand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie