Paklijst: wat nemen jullie mee in je fietstassen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

N.a.v. het voorzetje van Reinout-ST1x in dit topic ben ik ook wel nieuwsgierig worden: wat slepen Stromers allemaal mee in hun fietstassen?

Het extra gewicht binnen de perken houden is heus wel verstandig, maar met onze krachtige motoren en stevige accu's is het geen absolute must. Dus er worden ook rustig reserve accu's a 5 kilo en complete garderobes de tas in geschoven.

In mijn tas (1x Ortlieb Backroller Classic) gaat naar mijn werk het volgende mee:

- Werk-outfit (schone kleding, van top tot teen)
- Deo
- Regenjack
- Regenbroek
- Overschoenen
- Handschoenen
- Laptop in beschermende sleeve
- Lunch
- Paar energy gels
- Sleutels
- Toegangspasje werk
- Rij- en kentekenbewijs
- Pinpas
- Bidon
- Bril of zonnebril (afhankelijk van welke ik op heb)
- Acculader
- Noodsetje in Topeak tasje (bestaande uit: 3 bandenlichters, plakkers, Crankbrothers M17 multitool, mini pompje, papieren zakdoekjes, pleisters, jodium, paracetamol en een briefje van 10 euro). Deze hing onder mijn zadel, maar dat past niet met de BodyFloat.
- Medicijnen (ik heb astma, ik ga geen meter het huis uit zonder een inhaler mee te nemen)

En verder:
- Smartphone op het stuur
- Slot aan het frame
- Helm op het hoofd
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Ik ben nog wat zoekende naar de ideale mix om mee te nemen. Omdat ik iedere dag op kantoor moet laden, heb ik gelijk een extra lader voor op kantoor aangeschaft. Ook laat ik af en toe mijn laptop op kantoor liggen als ik zeker weet dat ik daar de volgende ochtend weer moet zijn. In ieder geval heb ik kleding voor op mijn werk, regenjack en broek, bidon (in houder op frame) en een imbussetje bij me. Mijn abus-bordo vouwslot heb ik op de horizontale bovenbuis van het frame gemonteerd.

Ik moet nog een pompje en reparatiesetje bij aanschaffen, want de band gaat ongetwijfeld een keer plat. Ook ben ik zeer geïnteresseerd in je Crankbrothers M17 setje. Klinkt als een top combi-tool. Na de buien van vorige week gaat er ook zeker een paar overschoenen aan de standaard uitrusting toegevoegd worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mark schreef: 16 jul 2017, 17:06 Ook ben ik zeer geïnteresseerd in je Crankbrothers M17 setje. Klinkt als een top combi-tool.
Dat is inderdaad een prima mini-multitool. Je kunt er bijna je hele Stromer mee demonteren (op de grote dingen zoals cassette, trapas e.d. na, maar dat ga je ook niet doen aan de kant van de weg). Ik ga nooit zonder op stap. Laatst kwam ik op mijn werk aan met een achterrem die iets aanliep, even opnieuw gecentreerd met mijn multitooltje en met keurig vrij lopende rem weer terug naar huis gereden.

Je zadelhoogte, wielen eruit en erin, trappers aandraaien, losgetrilde spiegel terug vast draaien, alles in je cockpit verstellen, de remmen of derailleur stellen, BodyFloat fine tunen etc. etc. je kunt het allemaal klussen met deze M17 tool. Er zit trouwens levenslange garantie op.

crankbrothers M17.jpg
crankbrothers M17.jpg (53.08 KiB) 3500 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ArieHiSpeed
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:27

BIjna niets eigenlijk, meestal heb ik een kleine rugzak bij me, soms vastgemaakt op bagagerek.
Een eenvoudig pechsetje, gangbare imbussleutels, kettingpons, bandenplakspullen en een tang.
Als er regen dreigt een simpel waterdicht regenjasje. Overschoenen indien nodig, waterdichte in de zomer en warme in de winter. Afhankelijk van de temperatuur 0.5 tot 2 liter gewoon water, als het erg warm is 3 liter, maar een tot twee liter is voor een deel ijs(fles in diepvriezer gelegd). En bij lange tochten van 150 km of meer ook wat te eten, fruit o.i.d. of krentenbollen.
En meestal gaat de lader mee, als ik bij mensen op bezoek ga.
Plaats reactie