Eurobike 2017

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 02 sep 2017, 21:49 - feitelijk is de connectie met je dealer nog veel belangrijker dan eerder gedacht. Stromer levert de wettelijk-correcte ("standaard") fiets; en lokaal zal je deze met je dealer moeten personaliseren.
Klopt helemaal! En je hebt dus echt een dealer nodig die serieus weet wat-ie doet, die je wensen begrijpt en kan vertalen naar wat haalbaar is op het gebied van de typegoedkeuring en onze veiligheid.
Reinout-St1x schreef: 02 sep 2017, 21:49 Krijg geen nachtmerries van schootsteenploppers op mannenbillen (???? waar gaat dit over ????) en een safe return.
Hou op schei uit! :bu:

En dank. Hopelijk minder files dan op de heenreis; het was de Duitse zwarte zaterdag op vrijdag. Iedereen komt terug van vakantie,
Reinout-St1x schreef: 02 sep 2017, 21:49 Er komen vast nog kuddes foto's (maar niet van B&M)en als je iets over de Tex-Lock kan roepen houd ik me aanbevolen.
Foto's volgen z.s.m. Die staan gelukkig in het geheugen van mijn telefoon en niet dat van mijzelf. Vandaar dat ik maar begonnen ben met schrijven want nu is het er nog.

En Tex-Lock: ben ik ook langs geweest. Ze hadden een mini stand in samenwerking met e.o.a. al net zo mini fietsfabrikantje. Maar dat maakt het juist zo leuk vind ik. Lang leve de kickstarters!

Foto's heb ik helaas niet kunnen maken. Het was vreselijk druk en de foto's online zijn vele malen beter dan wat ik ervan had kunnen bakken. De online foto's komen overeen met de werkelijkheid: het is echt een heel leuk product. En licht van gewicht! Echt onvoorstelbaar. Verder is de "ketting" super flexibel en het lijkt me heerlijk om mijn bike zonder na te hoeven denken over lakschade op slot te kunnen zetten. Vanwege het zachte materiaal en de buigbaarheid kun je er lekker mee op los frommelen.

Over de magneet-houder ben ik niet zo te spreken. Het slot hangt er echt wel goed mee vast en het bungelt veel minder losjes onder je zadel dan ik dacht, maar ik vind het nog steeds te ondoordacht. Er is niet nagedacht over een fatsoenlijk oprolsysteem (zul je dus zelf moeten uitvogelen) dus het blijft een beetje een slordig frommeltje dat -nog steeds ietwat losjes- onder je zadel hangt. Ik zou dat bevestigingssysteem er persoonlijk niet bij kopen, maar het slot om mijn frame wikkelen of in de tas doen.

Tot slot: oké het is een "stevig" slot maar hoe stevig is stevig? Wat ontbreekt is een ART sterrenkeurmerk zoals we dat in Nederland kennen, en waarmee je de kwaliteit van een slot goed kunt beoordelen, of eigenlijk: de keurmeesters voor ons gedaan hebben. Ik begreep dat hier wel plannen voor waren, maar de eigenaar van het bedrijf was helaas al vertrokken dus die kon ik niet uithoren. Je kunt wel het hoofdkantoor mailen en vragen of een ART keuring eraan zit te komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Super leuk om dit allemaal te lezen!
Welk gadget dat je vandaag gezien hebt komt komende maand op je fiets?

Groet en veilige trip terug!
Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wil je geloven dat ik niks beters aan gadgets heb gezien dan wat wij zelf allemaal al ontdekt hadden? Echt gewoon: niet.

Komt denk ik wel ook een beetje doordat ik vooral heb lopen dromen over die nieuwe ST2 Limited Edition. Wat een PRACHTbike vind ik dat!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Goh..had ik niet verwacht! Zelfs geen gelikt helmpje?

Ik zou de taartvorkjes alvast maar poetsen dan..gezien Ampeers ervaring.. :P
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj

Je struikelt over de helmen op Eurobike, echt niet normaal. Echter: het merendeel is duidelijk een OEM dop met ander logo of ander kleurtje en ik heb maar op 1 ding gelet: het NTA-8776 keurmerk, want dat is in Nederland toch de toekomst en nu er steeds meer helmen op de markt komen die dit keurmerk hebben, wordt de noodzaak om er eentje zonder te kopen steeds kleiner.

Toen ik in maart 2017 mijn ST1 X kocht was er alleen de Abus Pedelec+ en de eigen gebakken sticker van Lomito, dat is inmiddels wel anders. Overigens niks nieuws gezien daarin, maar wel die drie nieuwe Cratoni helmen bekeken, gepast en besproken. Meer daarover volgt in het helmentopic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

- Stille lader

Goed nieuws, die is in de maak en ik heb het prototype gezien:

20170902_233754.jpg
20170902_233754.jpg (4.48 MiB) 3521 keer bekeken
20170902_233905.jpg
20170902_233905.jpg (3.86 MiB) 3521 keer bekeken
20170902_113001.jpg
20170902_113001.jpg (2.77 MiB) 3521 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stil en compact, maar met een grote maar: 65watt.

Met 65 Watt loopt de laadtijd op tot zo'n 18 uur voor de 984Wh accu.

Zoals gezegd: het gefotografeerde exemplaar is een prototype. Het formaat is zoals beoogd, de afwerking zal fraaier worden. De prijs is nog onbekend, maar zal naar verwachting tussen de prijs van de lader voor de ST1 X en die voor de ST2 komen te liggen.

Over de verwachte levertijd heb ik nog geen informatie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Sylvia,

dank voor de Tex-Lock info; ik zal ze een ART-vraagje gaan stellen.
Ook ik vind de zadel-magneet een sippe constructie. En die past er niet eens op bij mij vanwege een afwijkend zadel.

Die stille lader is tof qua geluid; maar ik hoop dat ik het helemaal niet begrijp met 18 uur laadtijd......niet bruikbaar voor mij.
Ook hier ben ik nog met een soort kickstarter betrokken maar da's op dit moment net zo stil als de lader stil moet zijn.....

Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die laadtijd is inderdaad erg lang (dat is op de grootste accu). Maargoed, het is een prototype dus wie weet wat Stromer nog voor elkaar krijgt. Hier zien we in ieder geval duidelijk dat Stromer in de productontwikkeling echt altijd de grenzen van wat haalbaar is zal opzoeken en probeert te overtreffen. Of het lukt? We gaan het zien. Ik ben erg benieuwd.

Alle foto's die ik van de Stromers heb gemaakt volgen morgenavond laat of maandag. Het is teveel gedoe op het mini schermpje van mijn telefoon, dus dat wil ik echt even vanaf de laptop doen, die heb ik niet meegenomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

In de tussentijd heb ik de Tex-Lock pagina doorgewerkt en gevonden dat men al bezig is met een ART-certificering. Mooi.
Direct als dit stoffen slot aankomt (Q1 2018) zal ik er een eigen topic van maken en bevindingen wegschrijven.

Tot in Nederland,
Reinout
Plaats reactie