Eurobike 2017

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Hi Sylvia ,

Erg goed te lezen dat Stromer met een aantal mensen zo de tijd nam het gesprek aan te gaan

Bedankt in ieder geval voor alle moeite in de voorbereidingen naar de beurs toe en je terugkoppelingen aan het forum

PS
Ik had overigens nog wel een foto van jou op St5 verwacht :geek: :D :D :D :D
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Bedankt voor je feedback Stromeur! :cool2:
Heb je nog info gekregen i.v.m. het inhouden van de motor na het stilstaan aan verkeerslichten (met de voeten op de pedalen). In een eerdere post vertelde je dat dit softwarematig zou opgelost moeten worden door Stromer.
Mijn dealer gaat alvast de achterremsensor vervangen. Blijkt ook een probleem te zijn bij sommige St1x-en!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AmPeer schreef: 03 sep 2017, 20:01 PS
Ik had overigens nog wel een foto van jou op St5 verwacht :geek: :D :D :D :D
Ja, dat was leuk geweest! (En ze hadden me er nooit meer vanaf gekregen!) Helaas was dit dus een prototype, zonder trappers en vastgezet op een display. Ik ben al veel handtastelijker geweest dan ik normaal ben op dit soort shows.

Stromer had overigens wel, net als vele andere merken, buiten een tent met testfietsen klaar staan. Maar dat waren allemaal 2017 modellen en die ken ik al, dus ik dacht ik laat de "echte" klanten daar lekker hun gang mee gaan. Bijzonder leuk om te zien hoe de één na de ander op een Stromer voorbij kwam scheuren. Het regende behoorlijk en toch zag ik iedereen grijnzen. Zo herkenbaar :D

En qua e-bike, het aanbod in dit marktsegment is echt ontploft! De Stromer Salesmanager zei het ook al: het lijkt wel of elektrisch aangedreven fietsen het nieuwe goud is. Echt élke denkbare fiets is inmiddels ook met motor en accu te krijgen: vouwfietsen, MTB's, toerfietsen, vakantiefietsen, fatbikes, driewielers, ligfietsen met twee of met drie wielen, bakfietsen en ga zo maar door. Allerlei tussenvormen en cross-overs zijn er ook. Zit ook een hoop cowboy-meuk tussen, maar net als de A-merken is het ontzettend leuk om te bekijken.

Ik kwam o.a. deze fatbike/e-brommer met zijspan tegen:

ebrommer 1.png
ebrommer 1.png (1.43 MiB) 3319 keer bekeken
ebrommer 2.png
ebrommer 2.png (2.53 MiB) 3319 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ST1x-er schreef: 03 sep 2017, 21:10 Heb je nog info gekregen i.v.m. het inhouden van de motor na het stilstaan aan verkeerslichten (met de voeten op de pedalen). In een eerdere post vertelde je dat dit softwarematig zou opgelost moeten worden door Stromer.
Mijn dealer gaat alvast de achterremsensor vervangen. Blijkt ook een probleem te zijn bij sommige St1x-en!
Yes, het probleem met de TMM4 sensor en je voet op het pedaal laten rusten bij stilstand is volgens Stromer met de nieuwste firmware, die eind augustus is uitgebracht, opgelost.

Zie ook het firmware update topic.

Over problemen met de remsensor is mij niks bekend helaas. Hopelijk lost het vervangen ervan de problemen die jij ervaart op?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Stromeur schreef: 03 sep 2017, 21:21
Ik kwam o.a. deze fatbike/e-brommer met zijspan tegen:
Hoe cool is dat !!
Ik zie mijzelf al fietsen met het hondbeest Floyd naast me :cool2:
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik sta al maanden in dubio om een ST2 aan te schaffen, maar als ik de gesprekken die op de EB zijn gevoerd zo lees word ik alleen maar verdrietiger. Die ellendige overheid bemoeid zich veel te veel met die fietsen en geven de verzekeraars een mooie stok om de hond te slaan als je iets overkomt.
Wat ik wil:
- xt remmen: echt wel fijner en beter dan de mt4e
- mijn normale racehelm (giro aeon, super ding).
- andere standaard en banden
- goed klein spiegeltje
Al die zaken zijn zeker geen negatieve verandering, maar zouden wel forse problemen op kunnen leveren als ik bij een ongeval betrokken zou raken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met een andere standaard, banden (mits gekeurd voor speed pedelecs) en wellicht het spiegeltje zal het wel meevallen.

Met de rest: ja dat kan zeker problemen geven en de keuze is geheel en al aan jou. Van de remmen zou ik trouwens al helemaal afblijven, tenzij je andere, eveneens voor pedelecs gekeurde, remmen kiest. Maar dan nog... En qua helm: het is jouw hoofd, je hebt er maar eentje. Je kunt je afvragen of de NTA-8776 overdreven is, of dat racefietshelmen eigenlijk ook niet geschikt zijn voor de snelheden die sommige racers halen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Stromeur schreef: 02 sep 2017, 23:02
Over de magneet-houder ben ik niet zo te spreken. Het slot hangt er echt wel goed mee vast en het bungelt veel minder losjes onder je zadel .
anyone seen my Tex-Lock ? :o
Bijlagen
Schermafdruk 2017-09-03 22.18.18.png
Schermafdruk 2017-09-03 22.18.18.png (698.79 KiB) 3285 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Zou zo maar eens een ART-6 sterren indicatie kunnen krijgen. Werkelijk NIEMAND gaat er met deze fiets vandoor.

......jijzelf ook niet.....

Reinout
(klasse-plaatje; heel goed gevonden)
Plaats reactie