Eurobike 2017

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Flettini schreef: 27 aug 2017, 22:28 Beste stromeur,
Zou je op de stand van stomer op eurobike 2017 een interview kunnen filmen met de salesverantwoordelijke voor de lage landen over de nieuwigheden bij stromer en dit met een link publiceren op stromerforum.nl?
Dank
Flettini
Dit heb ik aan de Salesmanager gevraagd, maar hij wilde helaas niet, want naar eigen zeggen is-ie mediaschuw. Voor een sales-pitch zullen we dus denk ik moeten wachten tot het moment dat Stromer hier zelf mee komt, of totdat de ST5 bij een dealer staat die er een presentatie over wil geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij hebben we hiermee de gebruikersvragen aan Stromer wel zo'n beetje gehad. Mocht ik toch nog iets vergeten zijn te beantwoorden, laat het me dan even weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dank voor je moeite om naar de Eurobike te gaan en Stromer onze vragen te stellen. Zeer gewaardeerd! :ay
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heel graag gedaan. Ik vond het ontzettend leuk en de ontvangst door de mensen van Stromer was super.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 02 sep 2017, 23:47 Zoals gezegd: het gefotografeerde exemplaar is een prototype. Het formaat is zoals beoogd, de afwerking zal fraaier worden. De prijs is nog onbekend, maar zal naar verwachting tussen de prijs van de lader voor de ST1 X en die voor de ST2 komen te liggen.
Op Velostrom.de las ik dat de nieuwe, compacte en stille lader voor de Stromer "Pocket Charger CR65" gaat heten en dat de adviesprijs 249 euro is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

.....voor Stromer-niveau geen bizarre prijs.....
Wat mij tegenstaat is de 18 uur laadtijd.
Op werkdagen staat nu zo'n loei-lader op m'n bureau.; niet fijn.
Maar ook als reis-lader is dit een vreemd product: 18 uur laadtijd ? Leuk dat die makkelijker in de fietstas past maar da's langer laden dan een gemiddelde nachtrust. Je behoort dan alweer onderweg te zijn.

Kortom: ik kan er weinig mee. Maar er zal vast een gezonde doelgroepanalyse en/of marktverkenning aan vooraf zijn gegaan dus er zullen wel kopers zijn.

Grtz,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind 18 uur ook lang... Maar dat is dus voor een volledige lege 983Wh accu.

Ik kan me voorstellen dat dit exemplaar voor jou inderdaad totaal niet boeiend is. Maar neem nu mij: een Stromer met 614Wh accu, die ik 2x per dag ongeveer half leeg rijd, waarvan ik hem 1x per dag op kantoor oplaad (nu ergens in de kantine, omdat mijn collega's met wie ik de ruimte deel last hebben van de ventilator van onze broodtrommel-lader).

Met een laadtijd van 5 a 6 uur voor deze pocket charger om een half lege 614Wh accu weer helemaal vol te krijgen hoef ik dus geen lompe lader meer in mijn tas mee te zeulen en kan ik mijn peperdure accu plus lader weer gewoon onder mijn bureau opladen zonder dat iemand daar hinder van ondervindt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Sylvia,

klopt.....ik voel me dus ook niet de doelgroep voor deze lader.
Zoals ik al zei zal er vast wel een markt-analyse aan vooraf zijn gegaan.

Ben trouwens wel benieuwd naar die "doorsnee - algemene Stromer - gebruiker":
- leeftijd ?
- afstanden ?
- etc

Ik zie vooral veel geestverwanten op dit forum voorbij-Stromeren en hoop er een hoop "live" te zien bij bijvoorbeeld de opening van Dikkenberg's nieuwe pand. Maar het zou zo maar eens kunnen dat Stromer Nederland eens helemaal uit zijn dak gaat en een landelijk event gaat organiseren ?! (....iedereen heeft recht op een rare droom...).

Nog een prettig weekend,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 09 sep 2017, 21:34 Ben trouwens wel benieuwd naar die "doorsnee - algemene Stromer - gebruiker":
- leeftijd ?
- afstanden ?
- etc
Ik ook. Stromer zal die gegevens wel hebben. Wij moeten het doen met de mensen die we tegen komen in het wild, en degenen die zich hier op het forum voorstellen.

Ik weet wél dat Stromer de ST1 X heel bewust in de markt heeft gezet voor wat zij de "young urbans" noemen, dat is me ook verteld tijdens Eurobike: dertigers, die goed op hun gezondheid letten middels sport en de juiste voeding en die ook een goed milieu van belang vinden. En ik weet zeker, al heeft de Stromer Marketing Manager dat niet tegen me gezegd, dat ze dit ook hebben gedaan omdat deze doelgroep nog te weinig werd aangesproken, terwijl je daar echt prima dit type fietsen (high end speed pedelecs) aan kunt verkopen (= geld verdienen).

Op het forum vormen de veertigers en vijftigers volgens mij de overgrote meerderheid. Dan hebben we natuurlijk nog een gezonde lading fitte vutters die lekker op een high speed e-bike rondrijden in plaats van een 25km/u e-bike waar veel van hun leeftijdsgenoten voor kiezen.

Met de ST1 X, en dan niet alleen met kekke kleuren, maar zéker ook met de toch wat lagere prijs, poogt Stromer meer
mensen van 30 tot 40 jaar te bereiken en volgens mij lukt ze dat heel aardig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie