St2 demofiets of nieuwe st1x

Plaats reactie
Sander1975
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2017, 23:12

Ik heb een nieuwe st1x besteld. Nu Is er een probleem met levering
En mg ik ook.de demofiets st2 overnemen. Hij Is 1 jaar oud en heeft 1000km gelopen. Mijn twijfel Is of ik 1 jaar garantie moet doen? Wat vinden jullie met meer ervaring met de stromer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Sander,

Met welke accu heb je de ST1 X besteld en tegen welke prijs?
Welke accu zit er in de demo ST2 en welke prijs vraagt men daarvoor?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sander1975
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2017, 23:12

Beide zit een 815 watt accu. De st1x kan ik voor 5000 Euro kopen en de st2 voor 5500 Euro.

Gr Sander
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sander,

1. als eerste wil ik opmerken dat je dealer denkt in oplossingen en niet in problemen. Hulde ! De St1x is op dit moment bizar populair en meerdere dealers schijnen gewoon toeleveringsproblemen te hebben (op zich best wel grappig; volgens mij had nooit iemand dat verwacht). Dat je dealer je optimaal probeert te bedienen is te waarderen.
2. het aanbod op zich lijkt mij heel fair. Heel leuk dat het aanbod in dezelfde prijscategorie zit.
3. De St2 is al wat ouder (qua type) en heeft weinig problemen meer; alles is nu wel zo bekend. De St1x is echt heel nieuw; daar komen nog wel wat kinderziektes naar boven. Gelukkig worden die snel (...via kennis delen op dit forum.....) opgelost maar het is gewoon eerlijk om te stellen dat deze St1x nog wat dingetjes heeft. Mijn eigen St1x heeft in 5000 km alleen maar een losgeschoten voorlicht-connector gehad ; via dit forum binnen een tel verholpen !
4. Wat is de toestand van de St2 ? Een demo kan al echt gebutst zijn door "misbruik" door onkunde. Als de cassette/ketting/banden al helemaal afgesleten zijn of als de St2 al meerdere keren is gestuiterd op het wegdek wordt de keuze een stuk makkelijker.
5. meest belangrijk, zeker nu de prijs zo dicht bij elkaar ligt: wat vind je van het rij-verschil. Je MOET gewoon echt even op beide modellen snel na elkaar fietsen om de verschillen te "voelen". Vooral het motorverschil kan precies wel/niet jouw smaak zijn en dan wordt de keuze ook weer een stuk makkelijker.

Veel wijsheid toegewenst en ik ben benieuwd naar je keuze,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het geen onredelijk voorstel van je dealer. Ik denk wel dat ik nog een ietsiepietsie (paar 100 euro?) van de prijs van de ST2 af zou kletsen. Dan wordt de keuze dus: meteen een demo ST2 meekrijgen met een sterkere motor, of wachten op de ST1 X, die een iets minder sterke motor heeft maar wel gloednieuw is.

Dat is een persoonlijk keus die je zelf zult moeten maken. Zoals Reinout al aangeeft zou ik dit o.a. af laten hangen van de staat van de ST2. Is die netjes, dan zou ik daar persoonlijk voor kiezen.

Qua garantie: problemen met Stromers komen vaak al in het eerste jaar aan het licht. Ik zou het met 1 jaar garantie op een demo-ST2 waarvan al bekend is dat-ie geen kinderziektes heeft rustig aandurven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Als de ST2 in goede staat is en de garantie nog telt, dan zou ik ook geneigd zijn om voor de ST2 te gaan.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Lijkt me een prima deal, ik heb zelf de ST2 al een jaar en nog geen dag spijt van gehad, en ja, een jaar oid? Als de fiets er mooi uitziet zeker doen.
Ik kan niet zeggen over verschil ST1x met ST2 power, maar kan je zeggen dat 45 km/h makkelijk af gaat op de st2!

Daarnaast schijnt de groep schijfremmen en derailleur iets beter te zijn....
+ST2S and n-joying it to the max...
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik heb de ST2 sinds oktober 2016 en heb heden de ST1X als leenfiets meegekregen.
Wat mij meteen opviel is dat ik de ST2 tijdens het fietsen degelijker/ robuster vind voelen.
Mijn ST2 heeft sinds de koop nog 0 foutcodes, dus software technisch is de ST2 top!
Ja, de ST1X fiets echt heel fijn, echter de ST2 nog fijner.
Indien de ST2 in goede staat is, dan zou ik 100% zeker voor de ST2 gaan.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie