Dat ben ik ook met je eens.
Maar als ik uit iemands toon opmaak dat de kern van de boodschap (de handleiding en garantievoorwaarden van Stromer) niet doorkomt, dan wil ik die nog wel even benadrukken. Als iemand daarna alsnog koste wat kost "tuinslang zonder druk mag dus wel" wil doen en weigert een emmer te pakken: maakt mij niet uit.
Maar de volgende op het forum leest "tuinslang mag" en jenst er een opzetstuk op voor een extra harde straal. Weer de volgende leest "tuinslang", richt die vervolgens met zo'n heerlijk opzetstukje pal op de lagers en elektronica en laat voor het gemak ook de accu in z'n Stromer zitten (want handleidingen lezen doen we niet). Stromer gaat kapot en daar gaan we weer: "Moest niet mogen voor zo'n dure fiets."
Volgens mij behoren de problemen van Stromer en vocht (lees: regen) inmiddels tot het verleden. We zien - inderdaad - alleen soms nog vocht in de dagrijverlichting. En omdát we dit vaker hebben gezien, zou je kunnen stellen dat dit geen gebruikersfout is. Behalve dan dat noch wij, noch de dealer, weten hoe deze eigenaars hun Stromer hebben schoongemaakt. Dat weten alleen die mensen zelf.
In zulke gevallen (oorzaak defect = punt van discussie) bepaalt de wet: in de eerste 6 maanden na aankoop moet de dealer bewijzen dat jij fout zit. Daarna zul je zelf moeten bewijzen dat het om een fabrieksfout gaat. Als dan het woord "tuinslang" al in de discussie is gevallen wordt het gewoon een lastig verhaal, zelfs als het niet aan de gebruiker lag. (Wat ik in bepaalde gevallen ook geloof, maar wat ik geloof doet er niet toe.)
Verder tuinslangt iedereen er maar vrolijk op los. De één weet precies wat-ie doet en dan kan het ook helemaal geen kwaad. Een ander denkt of vindt dat-ie weet wat-ie doet, maar heeft geen flauw benul. Dat hou je toch.
Belgische dealers
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Onderstaand filmpje werd destijds door Golvas zeer treffend een "extreme SM-sessie" genoemd. Daarom kon ik het nu nog vrij eenvoudig terugvinden .
Dit is een prachtig voorbeeld van hoe het niet moet, mét accu nog in de Stromer om het festijn af te maken:
viewtopic.php?p=73871#p73871
Dit is een prachtig voorbeeld van hoe het niet moet, mét accu nog in de Stromer om het festijn af te maken:
viewtopic.php?p=73871#p73871
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat alles gezegd hebbende: tot nu toe zijn alle dagrijverlichtings-units met vocht en/of defecte LEDs binnen de garantieperiode zonder discussie onder garantie vervangen. Stromer doet hier eigenlijk nooit moeilijk over.
Het is de vraag of deze "Belgische dealer" - om maar weer on topic te gaan - selectie aan de poort heeft toegepast zonder Stromer te raadplegen, of dat hier meer aan de hand is. Deze dealer heeft namelijk een uitstekende reputatie.
Het is de vraag of deze "Belgische dealer" - om maar weer on topic te gaan - selectie aan de poort heeft toegepast zonder Stromer te raadplegen, of dat hier meer aan de hand is. Deze dealer heeft namelijk een uitstekende reputatie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb deze zaak hier nog niet teruggevonden, maar ik heb mijn fiets gekocht bij Cyclom in Aalst/Ninove. Voldoende en goede uitleg gekregen, netjes meegekregen 2 dagen nadat hij besteld was (snelste uitlevering van ST3 bij hen), door het nakende sluiten met de lockdown. Tot nu toe zeer tevreden over deze winkel, maar nog geen onderhoud moeten laten doen. Wanneer is trouwens het best dat je uw eerste onderhoud laat doen?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Veel Stromer dealers bieden een gratis eerste controlebeurt aan na de eerste 500 a 1500km. Dan worden alle boutjes, spaken, remmen, drivetrain etc. nagelopen, omdat dit zich dit bij een gloednieuwe bike allemaal nog wat moet "zetten".
Verdere info over de onderhoudsfrequentie (wat kun je zelf, wat moet de dealer doen) staat in je ST3 boekje.
Verdere info over de onderhoudsfrequentie (wat kun je zelf, wat moet de dealer doen) staat in je ST3 boekje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Beste
Ik overweeg een e-bike te kopen maar twijfel heel hard tussen een pedelec en een speed-pedelec.
Ik vind Stromer wel een heel bijzondere fiets.
Voor mij zou het puur om recreatief gebruik gaan. Laat ons zeggen deels om er af en toe aan een stevig tempo (35 à 40 km/h)mee te toeren en deels ook om rustige ritjes te maken aan 20 km/h met vrienden die een pedelec (25 km/h) bike hebben.
Ik stel me dan ook de volgende vragen:
- Is een Stromer een goede keuze voor mijn puur recreatief gebruik, of zijn er andere alternatieven?
- Kunnen jullie een goede dealer aanbevelen, in Zuid-West of Zuid-Oost Vlaanderen om even een Stromer te testen en aan te kopen.
Graag jullie advies.
Alvast bedankt!
Marc
Ik overweeg een e-bike te kopen maar twijfel heel hard tussen een pedelec en een speed-pedelec.
Ik vind Stromer wel een heel bijzondere fiets.
Voor mij zou het puur om recreatief gebruik gaan. Laat ons zeggen deels om er af en toe aan een stevig tempo (35 à 40 km/h)mee te toeren en deels ook om rustige ritjes te maken aan 20 km/h met vrienden die een pedelec (25 km/h) bike hebben.
Ik stel me dan ook de volgende vragen:
- Is een Stromer een goede keuze voor mijn puur recreatief gebruik, of zijn er andere alternatieven?
- Kunnen jullie een goede dealer aanbevelen, in Zuid-West of Zuid-Oost Vlaanderen om even een Stromer te testen en aan te kopen.
Graag jullie advies.
Alvast bedankt!
Marc
Ik gebruik mijn Stromer voor zowel woon-werk verkeer als voor recreatieve ritten. De recreatieve ritten rijd ik steeds vaker in stand 1, want met 35+ km/uur door mooie omgevingen "knallen" is toch niet zo mijn ding. Om in stand 1 zo'n 20 km/uur te fietsen is aan de andere kant ook niet zo eenvoudig. Je Stromer wil al snel iets harder gaan. Het grootste nadeel is dat je soms de weg op moet met je Stromer en dat je de recreatieve ritten niet op een fietspad mag maken. Doe je dit wel, dan riskeer je een boete.
Witte ST3 van maart 2019
update stromer st3
Ik heb vandaag 9-06-2020 mijn fiets terug mogen gaan halen .
Ze hebben de controler vervangen en dit was in garantie . Spijtig van dat daglicht maar ik ben wel gelukkig dat ik deze keer niets moest betalen want volgens het bonnetje zou dit 580,00 euro kosten .
Ik heb vandaag 9-06-2020 mijn fiets terug mogen gaan halen .
Ze hebben de controler vervangen en dit was in garantie . Spijtig van dat daglicht maar ik ben wel gelukkig dat ik deze keer niets moest betalen want volgens het bonnetje zou dit 580,00 euro kosten .