Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die reactie krijg je vaak. Ikke, ikke, ikke en de rest...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Tuurlijk! Die Trek rijder is helemaal fout, maar ik snap zijn reactie best.
Ik zou er persoonlijk ook niet zo van gediend zijn als een wildvreemde mij de les wenst te lezen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Bicarbonaat

Achiel schreef: 20 okt 2021, 10:36 Kwam gisteren hier een Belg tegen die illegaal op het fietspad reed met zijn Trek pedelec. Hipsterfiguur want een helm was ook al niet nodig, hij droeg een hippe pet. Heb hem er op gewezen dat hij een helm op moet en dat hij het op deze manier verpest voor de pedelec rijders die zich wel aan de regels houden met de regels aan zijn laars te lappen. Hij vond dat ik me met mijn eigen zaken moest bemoeien.
waarom was hij illegaal?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 21 okt 2021, 00:13 waarom was hij illegaal?
Omdat je in NL met een SP niet op een fietspad mag fietsen. Alleen op een Brom/Fietspad of op de rijbaan. Daarnaast droeg deze persoon geen helm, hetgeen wel verplicht is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Beetje de standaard reactie toch. "waar bemoei je je mee", "Dat maak ik zelf wel uit", "Ja ik ken de regels, maar... het is klein stukje/ik moet nu even zus of zo" Gewoon menselijk, maar wel irritant.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

LNY schreef: 20 okt 2021, 12:50 Tuurlijk! Die Trek rijder is helemaal fout, maar ik snap zijn reactie best.
Ik zou er persoonlijk ook niet zo van gediend zijn als een wildvreemde mij de les wenst te lezen.
Want het is wel jouw persoonlijke keuze om je niet aan de wet te houden, maar die wildvreemde mag niet de persoonlijke keuze maken om jou daarop aan te spreken?

Ik zie zo'n reactie (mits op normale manier gebracht) als een mooi moment voor reflectie. Blijkbaar denkt die persoon dat ik iets stoms doe: is dat ook zo, of heeft die persoon het mis... Mooie kans om iets te leren :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Gisterenmorgen bij het indraaien op het fietspad lag er een mooi cadeautje te wachten :ck:. Lange schroef met snijkop op het fietspad > resultaat band vernield + velg. Gelukkig moet het volledige achterwiel niet vernieuwd worden maar gaan ze gewoon de velg veranderen. Voorlopig zal het met binnenband rijden zijn i.p.v. tubeless.
Bijlagen
IMG_6059.jpg
IMG_6059.jpg (76.81 KiB) 1634 keer bekeken
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Whow !
Deze valt echt onder de categorie "maximaal ellende".
Maakt niet uit hoe je het hebt geregeld met je banden qua soort/merk/tubeless/vulling/whatever......met zo'n ding op je weg heb je gewoon 100% pech.
Blij om te horen dat er geen hoge snelheid-ellende bij is gekomen want met zo'n "ontmoeting" kan er van alles mis gaan (hoe goed je je Stromer ook vertroeteld en zelf netjes rijdt).

Echt. Er is op dit forum een draadje over banden en hun "lekbestendigheid" (ben zelf in m'n nopjes over de vroege niet-goedgekeurde (!) versie Pirelli-WT) maar na deze foto wordt alles relatief.

Veel veilige vervolg-kilometers toegewenst.
Grtz,
Reinout
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Reinout-ST3 schreef: 28 okt 2021, 19:13 Echt. Er is op dit forum een draadje over banden en hun "lekbestendigheid" (ben zelf in m'n nopjes over de vroege niet-goedgekeurde (!) versie Pirelli-WT) maar na deze foto wordt alles relatief.
Hey Reinout,
Draadje over lekbestendigheid is al aangepast. Vorige week vrijdag ook lek gereden door klein stukje metaal op de weg, laat hopen dat we er nu weer voor een tijdje vanaf zijn.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Max Cady schreef: 05 okt 2021, 20:10Heb je die stromers ook bij je caravanverzekering opgegeven? Of zou je dan de verzekering van de fiets kunnen gebruiken bij een aanrijding? 15000 aan fiets op een caravan van rond de 3000 :D Over Sloebers ;) Ja ik rijd een St1 met modaal inkomen :cool2:
(ik was enkele maanden offline wegens studie)
Mijn caravan heeft bouwjaar 1996 en een dagwaarde van €150. Daarvoor is geen caravanverzekering nodig. De Stromers hebben hun eigen allrisk verzekering. Ik heb liever de Stromer meteen volledig total loss als er flinke schade ontstaat.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie