Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Speed pedelec forum
Mountainmac
Expert
Expert
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Ik kijk het wel ff aan wat er gaat gebeuren de komende tijd. Bijzondere actie is het wel, net of ze bij Fietsenwinkel.nl zo voor de kerst ineens een geweten krijgen.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14940
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

Wiebe schreef: 14 okt 2019, 20:34 Is dit niet een dikke vette scam?
Heb ik ook aan gedacht, en had me ook reuze lollig geleken ;p

Maar we hebben hier op het forum dit jaar één keer een vergelijkbaar geval gehad (vlam uit controller) zonder aanwijsbare oorzaak, dus helemaal onaannemelijk vind ik het niet. Ik weet even niet meer of die Stromer van fw kwam of van elders.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14940
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

Mountainmac schreef: 14 okt 2019, 20:38 Ik kijk het wel ff aan wat er gaat gebeuren de komende tijd. Bijzondere actie is het wel, net of ze bij Fietsenwinkel.nl zo voor de kerst ineens een geweten krijgen.
Die zijn gewoon bang voor rechtszaken. Zijn ze zelf namelijk ook ontzettend goed in.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Stromerfred
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST 2
Km-stand: 8100

Precies, het is gewoon jezelf indekken...
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Mountainmac
Expert
Expert
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Nee, het gaat ze echt echt echt om de klant lees maar... 8-)
Hallo mevrouw, meneer,



Zoals vandaag telefonisch toegelicht, roept Fietsenwinkel.nl gebruikers van sommige Stromer fietsen op om de elektrische ondersteuning voorlopig niet te gebruiken en de accu uit de fiets te halen vanwege het risico op kortsluiting. Dit doen we omdat we geen enkel veiligheidsrisico willen voor onze klanten en hun omgeving. We benadrukken dat er geen risico op kortsluiting bestaat als de accu niet in de fiets zit.

De reden hiervoor is dat onlangs bij een aantal soortgelijke fietsen kortsluiting is ontstaan in de controller, het onderdeel dat voor elektronische verbinding zorgt tussen de accu en de fiets. In enkele gevallen resulteerde dit in (kortdurende) vlammen uit de controller in het frame. Gelukkig zijn er geen verwondingen bekend, maar wij vinden het wel belangrijk je te waarschuwen.

Op dit moment wordt door Stromer hard gewerkt aan een passende oplossing, die zij 21 oktober gereed hopen te hebben. Waarschijnlijk betreft dit een automatische software update, waarna je weer veilig op je Stromer fiets kunt rijden. Zodra wij hier meer informatie over hebben, brengen we je op de hoogte.

Voor vragen hebben wij een speciale telefoonlijn geopend. Je kunt contact met ons opnemen via 020-7052876.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongemak. Wij begrijpen dat het vervelend is dat je je Stromer tijdelijk niet op de gewenste manier kunt gebruiken.



Met vriendelijke groet,

Fietsenwinkel.nl
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Berrieg
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2018, 17:14

Jep. Volgens fietsenwinkel komt er wellicht een software update op maandag. Toch vreemd als Stromer het niet een is met de waarschuwing naar klanten, maar wel een software update zou voorbereiden om het risico te beperken. Ik ben benieuwd waar dit naar toe gaat en wat er wel / niet gaat gebeuren.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 332
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

"Waarschijnlijk betreft dit een automatische software update" :bj
Euh, die is nieuw voor mij: software om kortsluiting te voorkomen... :bc
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14940
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

Berrieg schreef: 14 okt 2019, 21:38 Toch vreemd als Stromer het niet een is met de waarschuwing naar klanten, maar wel een software update zou voorbereiden om het risico te beperken.
Daar is niks geks aan. Volgens de RA van Stromer gaat het om dalende uitval van minder dan 0,3%. Voor Stromer is dit geen reden voor een terugroepactie, maar dan kan het nog wel aanleiding zijn voor een update, zodat de uitval 0% wordt. Daar zal een fabrikant altijd naar streven.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14940
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

pvg schreef: 14 okt 2019, 21:40 "Waarschijnlijk betreft dit een automatische software update" :bj
Euh, die is nieuw voor mij: software om kortsluiting te voorkomen... :bc
Volgens mij kun je prima een onderdeel in de keten softwarematig uitschakelen, zodat er geen kortsluiting meer kan optreden.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 332
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Stromeur schreef: 14 okt 2019, 21:43
pvg schreef: 14 okt 2019, 21:40 "Waarschijnlijk betreft dit een automatische software update" :bj
Euh, die is nieuw voor mij: software om kortsluiting te voorkomen... :bc
Volgens mij kun je prima een onderdeel in de keten softwarematig uitschakelen, zodat er geen kortsluiting meer kan optreden.
Als (de veiligheid van) de controller hardware afhankelijk is van het functioneren van de software, dan heb ik daar een niet malse mening over... :bb
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Plaats reactie